Tidningsbud rånad med pistol. 00:10 idag vid korsningen Abrahamsbergsvägen-Arkitektvägen.
Fyra gärningsmän, talade svenska med arabisk brytning, skidmask/ huva. Polisen var snabbt på plats med hundpatrull, men utan resultat.
Folk skickar ju pengar osv. Och om någon har fått hem en faktura så kan man ju göra en ny men ändra var man ska sätta in pengarna vilket gör att allt går till dom. Det är iaf min teori.
Folk skickar ju pengar osv. Och om någon har fått hem en faktura så kan man ju göra en ny men ändra var man ska sätta in pengarna vilket gör att allt går till dom. Det är iaf min teori.
Visserligen, men det här skedde ju på natten. På nätterna är det mest, eller kanske enbart, reklamutdelare och morgontidningsutdelare.
Jösses, det här var inte bra. Självklart var de ute efter tidningsbudets nycklar!
De har allmänna nycklar till många portar i området.
Nu kan vi vänta oss en stöldvåg i området.
Bor i närheten... Shit!
Ska varna husvärden.
Jösses, det här var inte bra. Självklart var de ute efter tidningsbudets nycklar!
De har allmänna nycklar till många portar i området.
Nu kan vi vänta oss en stöldvåg i området.
Bor i närheten... Shit!
Ska varna husvärden.
Jepp, det är en större skada än man först kan tro. Tidningsbuden har huvudnycklar och elektroniska moduler till portkoden ( så att dom inte behöver knappa in varenda kod, dom bara sätter modulen vid kod-dosan) till alla fastigheter i området. Det har hänt förr och det medför stora kostnader med att byta ut lås och koda om bl a.