Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Skall man behöva backa upp med källa för något du borde har lärt dig grundläggande i grundskolan? Eller sov du på grundskolans biologilektion?
Jag har iofs läst högre biologi än grundskolan (Gymnasiet, Biologi A och B).
Men jag vet att man går in grundläggande om b.la kokurnans och överlevnad i vanlig grundskola och de kunskapen räcker gott och väl för denna tråd.
Sluta tjata nu, om det är så jävla GRUNDLÄGGANDE så kan du väl bara ta fram en källa till mej? Man skulle kunna få för sej att du inte har någon, att du är rädd för att förlora diskussionen pga detta, och att du försöker "vinna" den genom att tjata om hur lat och vilken idiot jag är. Ytterligare tjat och ingen källa kommer knappast att övertyga mej om motsatserna, eller övertyga någon annan än möjligen dej själv att du har vunnit diskussionen. Varför det nu är så viktigt för dej.
Jag förklarar hela grejen igen, eftersom du inte verkar ha fattat (eller så är det bara jag som inte fattar vad jävla kokurnor har med ett skit att göra, och då får du gärna förklara det för mej).
Jag vill ha en källa på att våld finns i människans dna.
Utifrån så som det presenterades, så tolkar jag uttalandet som nåt i stil med att varje människa (eftersom det tydligen finns i människans dna då) någon gång kommer att fysiskt skada (eller försöka fysiskt skada) någon annan, eller andra, människa/-or. OAVSETT uppväxt, miljö, sociala faktorer etc. Överlevnad, konkurrens, och så vidare har alltså inte med saken att göra överhuvudtaget.
Sen är det inte alls säkert att jag tolkade det som det var menat att tolkas, "det finns i vårt dna" är ganska luddigt, det var dels därför jag frågade om källa, dels för att jag störde mej på att Coffe_K4n0n försökte göra gällande att "våld är människans default setting, punkt" med ett såpass öppet för tolkning och luddigt argument, utan någon specifik backning.
"Det finns i vårt dna att vara våldsamma" är inte samma sak som att säga att " Ja människor tenderar ju att använda våld", så du behöver inte ge mej fler "källor" på det.
Citat:
Så hur jag tänker här?
Jo det är enkelt. Rent av mycket enkelt.
Vet jag att det finns något som ingår grundläggande i grundskolan, i detta fall grundskolebilogi,, så anser jag bara att det är curlingbarn som är latmaskar som anser att de skall ha allting serverat på silverfat när det sitter och efterfrågar om källan, bara för att de satt och sov på biologilektionen och föräldrar aldrig ställde grundläggande krav på sina barn.
Ja det låter rått och elakt. Så det behöver du inte poängtera.
Nu gör du det igen. "Du är en idiot och dina föräldrar borde ha uppfostrat dej bättre". Dagisnivå.
Citat:
Ohh har du problem med att man kan tycka att någon annans kommentar är bra?
Det var rätt uppenbart att du backade hans kommentar bara för att han backade dej (genom att skriva ungefär samma sak som du). Inget som för diskussionen framåt, snarare tvärtom, då det degraderar den till att gå mot "jag hörs mest därför har jag rätt"-hållet. Det, om något, är
grundläggande. Argumentationsfelsmässigt känns det så
grundläggande att det troligen inte ens har något namn. Så, ja, jag har problem med det.