• 2
  • 3
2022-09-01, 22:19
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Jag gjorde en sökning under Aktuella brott och kriminalfall och det var rätt mycket skjutningar, dödsfall, bråk, samt allmänt stökigt runt den dagen. När jag tänker efter så var det inte direkt någon tråd som utmärkte sig i antalet läsare vid den tidpunkten på dygnet.

Normalt när det rör sig om skjutningar med dödsfall, så brukar det vara 5-10 tusen läsare. I tråden om skjutningen på en restaurang i Sätra så var det kanske 200-300 läsare. Alla andra trådar hade bara tvåsiffriga tal eller låga tresiffriga tal.

Aha, det kan ju förklara saken. Men det måste ändå vara något slags rekord med så många användare mitt i natten.
Citera
2022-09-01, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Aha, det kan ju förklara saken. Men det måste ändå vara något slags rekord med så många användare mitt i natten.

Det kanske var mycket läsare innan jag kollade sidan. Jag vet inte hur sidan räknar, men det rör sig säkert om X användare under en viss tid.

När jag senare gick in på forumet, så låg väl statistiken kvar.
Citera
2022-09-09, 15:12
Medlem
psaks avatar
Nu och senaste veckan är det tämligen få inne (max 23000 dagtid) trots valspurt.
Är det teknikstrul, spamattacker och skit som skrämt bort folk eller vad är teorierna?

Noterade även att när sidan gick allra sämst att ladda var mysteriet omvänt och antalet var skyhögt. Över 60 000
Citera
2023-01-14, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Det är besökare som redovisas.
Inte inloggade medlemmar.

admin
Går det att se en graf på antal besökare över tid? Timme för timme t.ex? Kul att se när aktiviteten på forumet ökar.
Citera
2023-01-14, 16:24
Medlem
Varför är medlemsantalet 40x större än antal besökare?

Vad är det medlemmarna som inte är "besökare online" saknar egentligen?
Citera
2023-01-14, 18:07
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Varför är medlemsantalet 40x större än antal besökare?

Inte helt hundra på vad du menar? Undrar du hur det kommer sig att inte alla som någonsin registrerat sig på forumet är online samtidigt? Eller varför det just är en faktor 40 däremellan?

Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Vad är det medlemmarna som inte är "besökare online" saknar egentligen?

De saknar väl sannolikt tid, möjlighet, lust eller motsvarande för att vara online just när du tittade.

Gäller din fråga hur många av de som registrerat sig som är aktiva rent generellt så finns den disksusionen här: (FB) * Den enda tråden om antalet inaktiva och verkliga medlemmar * Ca 10 % brukar det bli som är aktiva beroende på hur man definierar aktivitet.
Citera
2023-01-14, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Gäller din fråga hur många av de som registrerat sig som är aktiva rent generellt så finns den disksusionen här: (FB) * Den enda tråden om antalet inaktiva och verkliga medlemmar * Ca 10 % brukar det bli som är aktiva beroende på hur man definierar aktivitet.
Tack! Det var det jag undrade.
Jag ska läsa i den tråden
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här