2011-10-31, 17:53
Medlem
AlexLarges avatar
Hej Allihop!

Är - tro det eller ej - utbildad i näringslära men jag skulle behöva lite hjälp från mer kunniga inom området.

Mitt dilemma:
Efter att alla räkningar betalats satte jag in ett belopp på pokern, i vanlig ordning. Denna månad var absolut inte min månad och jag åkte på stora förluster mot mindre erfarna spelare. Nu har jag då endast ett par tusen-lappar kvar på lönekontot och behöver en otroligt proteinrik kost.

Min fråga:
Vad har ni för tips på billig mat med ett högt värde av protein?

Tonfisk och ägg är det jag käkat hittills. Tycker inte om nån av dem men denna månad är ekonomiskt beroende av sådan mat. Lite kycklingfiléer har jag lirkat ut från mammas frys (den är alltid fullproppad med kött.. och glass) när jag var hemma.

Tacksam för svar.

Mvh Alex
Citera
2011-10-31, 17:57
Medlem
Mjölk, keso, bönor soja/kidney inget är väl direkt gott för sig.
Citera
2011-10-31, 18:01
Medlem
AlexLarges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalkning
Mjölk, keso, bönor soja/kidney inget är väl direkt gott för sig.

Tack, ska kolla på det där med bönor!

Mjölk är ju standard att ha hemma. Det är väl kanske inte så värst proteinrikt, vill ha mer protein/100g. Är inte fattig men behöver mycket protein i en liten förpackning för en överkomlig summa. Du förstår säkert.

Mvh
Citera
2011-10-31, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexLarge
Tack, ska kolla på det där med bönor!

Mjölk är ju standard att ha hemma. Det är väl kanske inte så värst proteinrikt, vill ha mer protein/100g. Är inte fattig men behöver mycket protein i en liten förpackning för en överkomlig summa. Du förstår säkert.

Mvh

Kvarg?! =D
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in