2011-10-31, 12:19
Medlem
Katten har varit i slagsmål några gånger, med andra katter, ganska vanligt att katter slåss antar jag, och när detta inträffat så har katten bajsat ner sig fullständigt. Hela bakre kroppen, frukansvärt äckligt. Han verkar dessutom inte tvätta sig heller, vilket jag vill att han skall göra, och jag vill inte ha in han när han är sån. Går ju tvätta han, visst, men det är lättare sagt än gjort.

Nåja, är det vanligt att katter bajsar ner sig vid slagsmål med andra katter? Varför gör dom så? Katten är en fullvuxen, ganska stor, kastrerad hane.
Citera
2011-10-31, 12:25
Medlem
herbsngarlics avatar
Låter som att katten blir rädd när han slåss.

Finns det okastrerade hanar i närheten? Har han några skador efter han slagits?
Citera
2011-10-31, 13:02
Medlem
Låter som att han blir rädd, ja. Tycker du kan vara snäll och tvätta katten, så jobbigt är det inte. Kolla så att den äter och framförallt dricker efter också.
Citera
2011-10-31, 13:20
Avstängd
micro113s avatar
Har katten bajsat ner sig "fullständigt" är det bara att bita i det sura äpplet och tvätta. Det säger väl sig självt att katten inte är villig att lapa i sig det.
Citera
2011-10-31, 20:54
Medlem
linluggs avatar
Ha katten inne då så den slipper bråk. Svårare än så är det inte. Bygg en rastgård om katten promt vill ut.
Sen tycker jag iof att det inte är normalt för en katt att skita ner sig själv. Jag skulle ta den till veterinären för en koll.
Citera
2011-11-01, 18:55
Medlem
Tänkte uppdatera tråden och meddela att katten är ren. Hällde varmt vatten på honom, baktill, utomhus, och vipps så tvättade han sig under ett dygn.

Citat:
Ursprungligen postat av linlugg
Ha katten inne då så den slipper bråk. Svårare än så är det inte. Bygg en rastgård om katten promt vill ut.
Sen tycker jag iof att det inte är normalt för en katt att skita ner sig själv. Jag skulle ta den till veterinären för en koll.

Katter trivs när dom får gå ute som dom vill, och som tidigare nämnt så gör nog djur så när dom blir rädda. Ser ingen anledning till att ta honom till en veterinär.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Har katten bajsat ner sig "fullständigt" är det bara att bita i det sura äpplet och tvätta. Det säger väl sig självt att katten inte är villig att lapa i sig det.

Inte? Katter, tillskillnad från t.ex. hundar, vet att något som inte tillhör kroppen inte skall vara där. Gör man en svart prick på hundens tass så fattar inte hunden att pricken inte skall vara där, medans katter gör det och försöker få bort den.
Senast redigerad av nymphen1 2011-11-01 kl. 19:00.
Citera
2011-11-01, 20:47
Medlem
Och det betyder att dom gillar slicka i sig bajs?
Citera
2011-11-02, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sana
Och det betyder att dom gillar slicka i sig bajs?

Nej, det kanske dom inte gör, men dom gör det för att hålla sig rena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in