Har extremt ont i ett revben på vänster sida precis under bröstet, smärtan försvinner inte alls och känns som att det blir värre och värre. Hur jag än rör mig så gör de ont, kan jag ha hostat sönder revbenet efter att ha varit kraftigt förkyld ett bra tag nu.. Någon som varit med om detta innan och kanske vet vad det kan vara för fel?
Du har inte legat så att revbenet tagit skada då? Har också haft ont i revbenet och då hade jag sovit konstigt med armbågen eller något mot revbenet som legat och tryckt på revbenet en hel natt. Hade ont 2-3 dagar.
Jo visst har man haft skapligt ont i revben etc när man haft kraftig hosta, men har för mig att det ofta är muskler(?) etc som kan ömma till och verka. För mig har det iallafall gått över med tiden.
Har du upplevt det någon gång förut? skiljer det sig? Isåfall kanske du borde åka in och kolla upp det.
Jag kände likadant en gång, var nästan säker på att jag hade fått nån spricka i revbenen eller dylikt. Hursomhelst gick jag till läkaren och blev undersökt, men det var bara muskelfibrerna mellan revbenen som hade gått sönder lite.
Har hört att ett brutet revben ändå läker av sig självt, då de hålls på plats av musklerna runt om.
Jo visst har man haft skapligt ont i revben etc när man haft kraftig hosta, men har för mig att det ofta är muskler(?) etc som kan ömma till och verka. För mig har det iallafall gått över med tiden.
Har du upplevt det någon gång förut? skiljer det sig? Isåfall kanske du borde åka in och kolla upp det.
Har aldrig haft ont i revbenet innan.. Men funderar starkt på att åka till sjukhuset och kolla vad de är för fel.. kan inte ens lyfta mitt barn för de smärtar så mycket, inte resa mig upp eller lägga mig ner kan inte göra något alls utan att de gör fruktansvärt ont :/
Har fått spricker på revben förut, inte allt någon höjdare. Gör ont att andas, och ligga ner osv. Men nu är den här tråden om dig, inte om mig! Krya på dig iaf.
Har själv brutit revben 2 gånger utan att veta varför och att dom ens va brutna. Som sagt dom kan inte göra något åt ett brutet revben utan det läker av sig själv. Dock kan du få roliga smärtstillande utskrivna om det gör jävligt ont.