2011-10-30, 22:48
Medlem
8222s avatar
Kan man göra det? Blev skiträdd alldeles nyss när jag var ute på en kvällspromenad med vår hund, han lyckades givetvis spåra upp nåt och svälja. Jag skrattade lite och frågade om det var gott när han vinglar till och nästan ramlar ihop, det visar sig att han satt nåt i halsen... snabbt som fan trycker jag ner hela handen i halsen på honom utan få tag på grejen, allt medan han flämtar efter luft. Jag fick aldrig upp något utan jag tror han lyckades svälja det. Eller om jag råkade trycka ner det i lungan...? Hur fan gör man om man inte lyckas fiska upp det som sitter i halsen på hunden?
Citera
2011-10-30, 22:50
Medlem
Kungensbordells avatar
Man kan ju göra HLR på hundar så varför inte Heimlich?
Citera
2011-10-30, 23:52
Medlem
rugged-ozones avatar
Borde fungera. Kanske inte använda knytnäve och trycka tills revbenen knäcks på hundjävlen, men lagom så det blir samma effekt. Alltså att man trycker upp lungan så luften trycks ut...
Citera
2011-10-31, 00:40
Medlem
Psyko Dads avatar
Jag har gjort det på min hund & han hostade upp det. Han är lika stor som jag så det är ju lätt att få grepp om hans mellangärde & tryckte till men inte så hårt eftersom deras bröstkorg är ju annorlunda än vad våran är men hursom så gick det bra.
Citera
2011-11-02, 02:45
Medlem
Limberjs avatar
Heimlich? Det är väl när man "kramar" en bakifrån och trycker hårt precis under revbenen?
Om så; ja det går. Min kompis hund satte någonting i halsen förut och fick panik, han visste inte riktigt var han skulle göra men lyfte upp henne i luften och tröck hårt. Hon spottade då ut grejen hon haft i halsen men fick inga andra skador.
Så går, gör det ju (:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in