2011-10-30, 22:46
Medlem
Krimkramss avatar
Tog en liten runt 19:00 och imorgon tänkte jag dra i mig en flaska 110ml Metadon.

Vad tror ni?
Citera
2011-10-31, 02:11
Medlem
fettabrydens avatar
Det går ut väldigt fort vad jag vet. Half life på någon timme

T.ex när folk ODar och man dunkar in en IV med naloxon, är det endast en temporär fix och det har hänt att folk har "återuppstått", gått iväg och sen dött igen
Citera
2011-10-31, 03:04
Medlem
Jag tror att det varierar.. Den antidot som finns i läkemedlet subutex t.ex verkar ju ge ett långvarit skydd. Medans narcantin man får mot överdos klingar av efter allt från 20 min till kanske någon timma? Vet ej helt säkert, utan gissar bara utifrån hur jag upplevde det. Blev inte "asdålig" som en del påstår att man ska bli av naloxone, utan jag var fortfarande väck med undantaget att jag inte kännde någonting utav det. Efter en timma noddade jag ihop som ingenting och mådde så jävla bra igen. Hamnade på kronoberg vid detta tillfälle, och jag hade ingenting mer att ta. Så när antidoten släppte fortsatte heroinet som redan fanns i kroppen att göra sig påmind.
Citera
2011-10-31, 07:47
Medlem
Krimkramss avatar
Så jag kan dricka min flaska snart? 12 timmar sedan jag tog en 3:e del subuxone.

Mvh Krimmen
Citera
2011-10-31, 08:52
Medlem
Antidots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkrams
Så jag kan dricka min flaska snart? 12 timmar sedan jag tog en 3:e del subuxone.

Mvh Krimmen

Borde vara lugnt men det är inte naloxonet som det krockar med utan buprenorfinet.
Eller både två krokar men naloxonet är inte så värst aktivt oralt bara när du bangar det och har du gjort det är det halveringstid som handlar om minuter så väntar du 6h garanterat ute. Buprenorfinet är en annan femma där är det mera beroende på dig men 24h har oftast sett andra rekommendera om.

Mvh Anti
Senast redigerad av Antidot 2011-10-31 kl. 08:58. Anledning: Skrev en hätsk notis om att det är naltrexon i subuxone vilket det ju verkligen är :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in