Sitter i en lite knivig situation angående CSN. Tydligen innan sommarlovet hade jag varit borta från skolan men ändå fått studiebidrag och nu har jag fått en avi om att jag ska betala tillbaka det. Totalt 1650. Pengarna ska vara inbetalda senast i morgon. Problemet är att jag inte har några pengar att betala med. Visst, jag får ju pengar i morgon men det är bara 1050, då har jag alltså 600 kronor till som jag ska betala.
Nu är jag väldigt fundersam om hur jag ska försöka lösa detta utan att dra in morsan och farsan. Kan jag betala 1050 nu och resten nästa månad eller hur ska jag göra? På detta har jag mobilräkning att betala.
Kontakta dom och säg hur det ligger till.
Säg att du gärna betalar av det på 1-3 månader, påpeka att du är arbetslös (om du nu är det) .
Det ska inte vara några större problem
Har haft vänner som varit i samma situation som dig, och det har inte varit några problem med att göra en avbetalning på det/betala vid ett senare tillfälle!
Kan bara säga att jag ringde upp dem nyss och damen berättade att jag fick betala av skulden på cirka tre månader, ungefär 500 i månaden. Tack för tipsen
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!