2004-12-23, 09:13
Medlem
Säkre Sammys avatar
Kanske skall ligga under medicin & hälsa.

En 34 åring har sålt sitt hus för att få råd att operera brösten, hon har betalat 520.000 för kalaset. Är inte det lite mycket för ett par bröst? Finns det ingen av tjejerna på FB som kan berätta om det här för att jag finner det väldigt dyrt att operera sig för 260.000/bröst...

http://www.expressen.se/index.jsp?a=221572
Citera
2004-12-23, 09:26
Medlem
jobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Säkre Sammy

En 34 åring har sålt sitt hus för att få råd att operera brösten, hon har betalat 520.000 för kalaset. Är inte det lite mycket för ett par bröst? Finns det ingen av tjejerna på FB som kan berätta om det här för att jag finner det väldigt dyrt att operera sig för 260.000/bröst...

Antar att det opererats i flera omgångar för att huden ska få en chans att spänna upp sig.
Citera
2004-12-23, 09:38
Medlem
Säkre Sammys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jobe
Antar att det opererats i flera omgångar för att huden ska få en chans att spänna upp sig.

Det kan jag tänka mig men är inte 260.000/ bröst lite mycket. Jag har hört en siffra om 30.000 för att opperera sig (tror det är båda brösten) och det motsvarar nästan 20 operationer
Citera
2004-12-23, 09:41
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
Som jobe säger.+att det är dyrt att plastikoperera sig i Storbritanien.
(Ev. så gjorde de en förflyttning av bröstvårtorna och sånt också.)

Mina kostade 50 000, och då är de de dyraste implantaten man kan få här.
Men då gjordes inget speciellt förutom insättning av implantaten.
Citera
2004-12-23, 10:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Goddess_Purgatory

Varför gjorde du det? Känner du dig bättre med implantat?

Min syster överväger detta för hon var A-kupa, har dåligt självförtroende och hon säger att hon känner sig okvinnligt utan bröst. Jag är lite orolig men förstår henne ändå. Vet inte hur jag ska förhålla mig till det. Mamma är för och Pappa är mot.
Citera
2004-12-23, 10:59
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbo-Nicklas
Varför gjorde du det? Känner du dig bättre med implantat?

Min syster överväger detta för hon var A-kupa, har dåligt självförtroende och hon säger att hon känner sig okvinnligt utan bröst. Jag är lite orolig men förstår henne ändå. Vet inte hur jag ska förhålla mig till det. Mamma är för och Pappa är mot.

Nja...
Jag hade aldrig komplex för mina bröst (uppnosiga och söta små b-kupor.)
Hela grejen var ett plötsligt infall.

Jag hade precis läkt efter min första plastikoperation :fettsugningen av mina ytterlår (vägde vid op 45 kg, och den lilla fettreserv jag hade satt antingen på brösten eller på arslet och låren, och de på låren såg förjäkliga ut eftersom jag var så smal.).
Så när jag såg mina färdigläkta lår i spegeln, och noterade bredden på stuss och rumpa, så tänkte jag " Det är såhär jag ska se ut alltså, hmmm... är jag inte liiite smal över bröstkorgen? Det kan man iof fixa om man rundar till brösten lite...Ähvafan, det var ju kul, jag gör det!"

Pengarna fanns, och för mig är plastikoperationer precis som vilken typ av bodymodification som helst, man vill ha mer.
Så jag bokade tid för en konsultation, och ca två veckor efter att jag fått idén så satt de där.

Ångrar mig absolut inte, men det var inte nödvändigt.
Citera
2004-12-25, 16:04
Medlem
MorrissonEs avatar
blev det bra då??
Citera
2004-12-25, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Säkre Sammy

Är visserligen inte en bröstopererad tjej, men....
skit i såna här artiklar, och skitsvaren du får från skitopererade skittjejer på FB. Verkligheten är sundare än såhär.
Citera
2004-12-25, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MorrissonE
blev det bra då??

Undrar jag också. Vi vill ha bilder bilder biiiiilder!!!
Citera
2004-12-25, 16:29
Bannlyst
Ja kan vi inte få se på lite bilder av Goddess
Citera
2004-12-25, 18:22
Medlem
Citat:

Fan vad nice, billigt.
Jag ska jobba på att få sambon att köpa nya bröst till mig.
Citera
2004-12-25, 18:38
Medlem
Citat:
Jag hade precis läkt efter min första plastikoperation :fettsugningen av mina ytterlår (vägde vid op 45 kg, och den lilla fettreserv jag hade satt antingen på brösten eller på arslet och låren, och de på låren såg förjäkliga ut eftersom jag var så smal.).

På begäran av flickvän: Vad kostar en fettsugning av låren i ungefärliga siffror?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in