2015-11-23, 01:29
Medlem
Jag kan inte bry mig mindre om hon är programledare/Julvärd. Det är mycket folk som pratar om henne, precis som SVT vill ha det.
Citera
2015-11-23, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anuslover
Ja OK, kanske var felformulerat!
Men om vi säger så här de flesta av de stora livesändningarna på SVT.

Musikhjälpen
Ginas Talk show
Melodifestivalen
Julvärd

Nämn någon annan profil på SVT som leder så många program under relativt kort tid.
Programdirektören själv säger ju mellan raderna att det inte finns andra personer med den kunskap och erfarenheten. Tycker det är väldigt märkligt att han ger henne dessa jobb och förminskar övriga programledare som någon skrev innan.

Sen om det beror på att:
Gina - Knullar till sig dessa jobb med honom.
Islam - Att det beror på att även han är muslim

Uppenbart är att han lägger lite för mycket fokus på Gina, och det har enligt säkra källor på svt ryktas om detta tidigare. Att finns vissa unga programledare gått eller försökt gå sängvägen genom Safa är inte jag den första att misstänka.

Tänker precis samma sak. Det är alla gånger så det gått till. Det var nog därför hon tog bort en del på snoken också. Det är ett hån mot folket att hon ska sitta i TV på julafton.
Citera
2015-11-23, 17:16
Medlem
Wastelandwolfes avatar
Helt rätt av SVT att plocka in Gina som julvärd. Äntligen någon snygg och sexig att titta på
Och ännu bättre att hon har flera kommande tv jobb. Heja Gina!
Citera
2015-11-23, 17:24
Medlem
telefonforsaljarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erp.b
Ja, bl a Allsång på skansen, På spåret, Doobidoo och stora sporthändelser.
Lite mer nyanserat tack!

Flikar in med Melodifestivalen. Även Ginas värld utöver Ginas talkshow. Så länge Kakan Hermansson och Zara Larsson inte får några större gig får en vara nöjd. Tar Gina alla dagar i veckan
Citera
2015-11-23, 17:26
Medlem
rendevouzs avatar
Att en muslim håller i SVT's firande av denna svenska och kristna tradition är väl att betrakta som kulturell appropriering? Jag har inget emot kulturell appropriering, men någon identitetspolitisk debattör borde rimligtvis reagera på detta.
Citera
2015-11-24, 00:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Jag kan inte bry mig mindre om hon är programledare/Julvärd. Det är mycket folk som pratar om henne, precis som SVT vill ha det.

Hon känns helt fel som julvärd i Svt, självklart så blir vissa strömlinjeformade PK-tomtenissar sura så fort folk har åsikter om detta men faktum kvarstår, hon passar inte i den här rollen av flera anledningar och thats it!

Låt oss göra ett vilt tankeexperiment, skulle ni vilja se exempelvis Loket som programledare för Melodifestivalen eller ännu värre, Uppdrag granskning?

Nä, tänkte väl det.........rätt man eller rätt kvinna på rätt plats
Citera
2015-11-24, 00:38
Medlem
rex144s avatar
visst kan man förstå att SVT vill vänja svenskar vid muslimska kvinnor, med vänja menar jag att normalisera deras existerande på uppsatta positioner, inte som städerskor eller kvinnor som kastas ut från balkonger,

den svenska julen är till 95% en kommersiell orgie i familjesammankomster och bjudningar till vänner, och det viktigaste: det är barnens helg, all godis, alla presenter, jultomten, julgranen, julmaten, och den idiotiska "traditionen" att titta på Kalle Anka,

i Sverige är det Kalle Anka kl.15.00 som startar julfirandet, hehe

Men var i detta finns Guds son? vad betyder hans födelse? varför så många längtade?

talas det om jungfru Maria, Jesus barnet? går man i kyrkan? sjunger julsånger?

Julen i Sverige som Halloween i kvadrat, gånger 3 , hehe

så varför skulle inte en muslimska kunna leda julfirandet? i ett avkristnat Sverige är det möjligt
Citera
2015-11-24, 01:07
Medlem
Spurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Men var i detta finns Guds son? vad betyder hans födelse? varför så många längtade?

så varför skulle inte en muslimska kunna leda julfirandet? i ett avkristnat Sverige är det möjligt

Fast nu har ju inte julen ett skvatt med kristendomen eller Jesus att göra rent historiskt så att sitta och fundera över det påhittet mitt i vinternatten känns bortkastat. Bättre då att högtiden läger sig till ro som en hyllning till habegäret och familjesammankomster.
Citera
2015-11-24, 01:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
visst kan man förstå att SVT vill vänja svenskar vid muslimska kvinnor, med vänja menar jag att normalisera deras existerande på uppsatta positioner, inte som städerskor eller kvinnor som kastas ut från balkonger,

den svenska julen är till 95% en kommersiell orgie i familjesammankomster och bjudningar till vänner, och det viktigaste: det är barnens helg, all godis, alla presenter, jultomten, julgranen, julmaten, och den idiotiska "traditionen" att titta på Kalle Anka,

i Sverige är det Kalle Anka kl.15.00 som startar julfirandet, hehe

Gäsp.....din okunnighet är rent häpnadsväckande, i nedanstående länk förklaras utförligt varför en muslim inte firar jul och nu ska fröken GD vara julvärd i Svt, om hon nu är en sann muslim så borde hon väl rimligtvis ta avstånd från en högtid som är en blandning mellan hedniskt och kristet?

http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=se
Citera
2015-11-24, 01:15
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Gäsp.....din okunnighet är rent häpnadsväckande, i nedanstående länk förklaras utförligt varför en muslim inte firar jul och nu ska fröken GD vara julvärd i Svt, om hon nu är en sann muslim så borde hon väl rimligtvis ta avstånd från en högtid som är en blandning mellan hedniskt och kristet?

http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=se

denna Dirawi är kanske inte 100% troende muslim, hon är mitt uppe i sin karriär ,

dessutom är Jul en religiös högtid, där man ber till Jesus, går i kyrkan, sjunger hyllningssånger till Guds Son,

medan i SVT studion kommer Julen handla om julpresenter, julgröt, julgranen och att ha mysigt,

om nu Diravi äter julskinka och tar en nubbe då skulle hon bryta mot islams lagar, men att vara en tv-presentatör, där det kommer säkert sjungas arabiska sånger eller nåt arabiskt inslag kommer det vara,
muslimer är tacksamma att hon gör muslimer rumsrena, de behöver all goodwill speciellt efter de senaste terrordåd, Diravi kommer inte delta i religiösa ceremonier,

det är de svenska kristna som kan känna sig förolämpade , inte muslimer

jag har jo skrivit att Julen i Sverige är inte längre en kristen helg, det låter konstigt men så är det,
Senast redigerad av rex144 2015-11-24 kl. 01:18.
Citera
2015-11-24, 01:17
Medlem
Jesusandmes avatar
Så många inblandade i den svenska kulturkampen, det rör på sig! Jag har inget emot Gina på basis av etnicitet men det blir Bengan för min del. Hade Gina valt att ha på sig glittriga stay-ups så hade nog SVT fått äran att åtnjuta min uppmärksamhet .
Citera
2015-11-24, 01:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
denna Dirawi är kanske inte 100% troende muslim, hon är mitt uppe i sin karriär ,

dessutom är Jul en religiös högtid, där man ber till Jesus, går i kyrkan, sjunger hyllningssånger till Guds Son,

medan i SVT studion kommer Julen handla om julpresenter, julgröt, julgranen och att ha mysigt,

om nu Diravi äter julskinka och tar en nubbe då skulle hon bryta mot islams lagar, men att vara en tv-presentatör, där det kommer säkert sjungas arabiska sånger eller nåt arabiskt inslag kommer det vara,
muslimer är tacksamma att hon gör muslimer rumsrena, de behöver all goodwill speciellt efter de senaste terrordåd, Diravi kommer inte delta i religiösa ceremonier,

det är de svenska kristna som kan känna sig förolämpade , inte muslimer

jag har jo skrivit att Julen i Sverige är inte längre en kristen helg, det låter konstigt men så är det,

Att vara julvärd i Svt är att ta del av en gammal kristen och hednisk högtid och då går det inte att ursäkta sig med att man inte äter julskinka eller låter bli att ta sig en nubbe eller flera, det vore i sammanhanget intressant att få veta hur många i Sverige bosatta "sanna muslimer" det finns som tycker att fröken GD:s julfirande i Svt är ok?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in