Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-10-30, 18:33
Medlem
Adobes avatar
Provade screenrecord programmet Camstudio som jag förut använt, tänkte göra en timelapse när jag skapade något i Cinema 4D.
Nu så hittar jag inte filen, har kollat under C:\Program Files (x86)\CamStudio där det står att den ska finnas, men den finns inte där. Provade spela in ett till klipp och då ser jag klippet vart jag sparat den. Men den har ett lås på sig och det verkar inte gå bort.
När jag söker på videon i windows 7 sökfunktion vid start knappen, så hittar jag klippet, men går inte att göra något med det. När jag provar spela upp det så hittar den inte filmen och kommer upp en "bläddra..." knapp.

Någon som har en aning om vad som hänt och hur jag fixar det?
Här är screenshot
http://piclair.com/t1esz
Citera
2011-10-30, 19:04
Medlem
xunnydays avatar
Är de så att du inte är ägare av filen?

Högerklicka fil -> Egenskaper -> Säkerhet -> Avancerat -> Ägare -> Redigera

Vore iochförsig konstigt om du precis har skapat filen, men hänglåset känner jag igen från filer och mappar jag har haft som jag inte varit ägare av..
Citera
2011-10-30, 19:15
Medlem
Adobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xunnyday
Är de så att du inte är ägare av filen?

Högerklicka fil -> Egenskaper -> Säkerhet -> Avancerat -> Ägare -> Redigera

Vore iochförsig konstigt om du precis har skapat filen, men hänglåset känner jag igen från filer och mappar jag har haft som jag inte varit ägare av..

Det står att jag redan är ägare. Finns min profil (mitt namn) och en annan som heter administrator. Vad för ägare jag än provar byta till i "redigera", så får jag upp en error som säger att den inte hittar filen
http://piclair.com/o9gko

Det går inte att ange ny ägare för *filnamnet*.
Det går inte att hitta filen.
Citera
2011-10-30, 19:21
Medlem
Celenos avatar
Kolla i C:\users\(din profil)\appdata\local\virtualstore\program files (x86)

Kan ej exakt sökväg i huvudet, sitter inte vid en win 7 just nu och orkar inte googla.

Edit: ok, jag kollade inte på ditt screenshot, sorry.

Hänglåset är om filen ligger i en mapp tillgänglig för alla, men filen är sparad med behörigheter som inte gäller för alla.

Prova att lägg till gruppen everyone (alla) till mappen C:\Program Files (x86)\CamStudio och ge den gruppen fulla behörigheter, och testa igen.
Senast redigerad av Celeno 2011-10-30 kl. 19:26.
Citera
2011-10-30, 19:52
Medlem
Adobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Kolla i C:\users\(din profil)\appdata\local\virtualstore\program files (x86)

Kan ej exakt sökväg i huvudet, sitter inte vid en win 7 just nu och orkar inte googla.

Edit: ok, jag kollade inte på ditt screenshot, sorry.

Hänglåset är om filen ligger i en mapp tillgänglig för alla, men filen är sparad med behörigheter som inte gäller för alla.

Prova att lägg till gruppen everyone (alla) till mappen C:\Program Files (x86)\CamStudio och ge den gruppen fulla behörigheter, och testa igen.

Hur gör jag det?
Provade högerklicka på Camstudio mappen och sedan egenskaper. Konstiga är att det står att allt i mappen är 8mb, fastän film filen ligger på över 400mb.
Provade gå in i säkerhets fliken och gå in på redigera grupper och gav min användare fullt med rättigheter, men fortfarande så ser jag inte videofilerna.

Provade spara en ny video till skrivbordet, och den verkar då gå att hitta och se på. Får väl prova göra om annars om det inte går att få filen i Camstudio mappen
Citera
2011-10-30, 21:42
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adobe
Provade gå in i säkerhets fliken och gå in på redigera grupper och gav min användare fullt med rättigheter, men fortfarande så ser jag inte videofilerna.

Jag kollade på din screenshot igen och jag var nog rätt i min första slutsats ändå.

Kolla i mappen C:\users\(din profil)\appdata\local\virtualstore\program files (x86)\Camstudio så ska du nog hitta din fil.

Med UAC påslaget så blir filer som sparas i mappar man inte har behörighet automatiskt redirectade till virtualstore. Öka behörigheten på mappen, det räcker inte med din användare, du måste lägga till gruppen Alla.
Citera
2011-10-30, 22:52
Medlem
Adobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Jag kollade på din screenshot igen och jag var nog rätt i min första slutsats ändå.

Kolla i mappen C:\users\(din profil)\appdata\local\virtualstore\program files (x86)\Camstudio så ska du nog hitta din fil.

Med UAC påslaget så blir filer som sparas i mappar man inte har behörighet automatiskt redirectade till virtualstore. Öka behörigheten på mappen, det räcker inte med din användare, du måste lägga till gruppen Alla.
Jo fan där är ju klippet
Okej, har ingen aning om hur jag lägger till gruppen alla.
Citera
2011-10-30, 23:45
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adobe
Jo fan där är ju klippet

Gött!

Citat:
Okej, har ingen aning om hur jag lägger till gruppen alla.

Egenskaper->Säkerhet->Redigera->Lägg Till

I textrutan skriv "Alla".

Tryck ok.

Bocka i fulla behörigheter för Alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här