2011-10-30, 16:50
Medlem
Jag har förstått att röststyrningen inte sitter i själva telefonen oavsett om det är siri speaktoit eller vlingo. Dessa tjänster endast skickar din förfrågan vidare till en "superserver" som skickar svaret tillbaka till dig. Faktist så fungerar ingen av röstfunktionerna utan en fungerande internetuppkoppling. Därför tror jag att det inte finns något som hellst IA i själva telefonen.

Men.

Hur kan siri vara så mycket bättre än alla andra röstprogram?? Vad är det som gör apples "superserverdator" så mycket bättre än googles motsvarighet?? Och hur kan den "lära sig" din talmönster och vanor?? Om det nu handlar om en enda superdator därifrån ALLA ajfåner laddar ner sina svar det vill säga.

Och att påstå att galaxy s2 skulle ha lika bra röststyrning som ajfån 4s är väldigt långt ifrån sanningen. Jag har en galaxy s2. Varje gång jag ställer en lite mer komplicerad fråga öppnar den internet och söker efter min fråga. Istället som siri bara svara på skiten. Siri har jag studerat på youtube men galaxy har jag i min hand. Jag kör speaktoit paralellt med voice control men ingen av dem kommer äns i närheten av siri.
Senast redigerad av stene1 2011-10-30 kl. 16:52.
Citera
2011-10-30, 17:07
Medlem
Africants avatar
Siri är bättre för att de tog tid att jobba och fokusera på det, samma sak som när google maps kom och var kass jämfört med nokia maps...men sen blev det bättre och bättre. Om android bestämmer sig att lägga pengar på utvecklingen kommer vi också ha något liknande.
Citera
2011-10-30, 17:08
Medlem
Mackrills avatar
Antagligen för att Siri är ett mer utvecklat program än de andra? Det är ju en utav iPhones "huvudingrediens" och Apple har lagt ner en massa tid på det. Antagligen kommer Googles/samsungs nya mobil vara lika bra eller bättre än Siri.
Citera
2011-10-30, 17:10
Medlem
Hoppas på en update då...

Måste säga att samsungs voice talk är en katastrof. Den förstår inte min "open camera" eller open calender" kommando. Spektoit sätter genast igång kameran och öppnar min kalender...

Då är ändå speaktoit en gratis (!) aftermarket app.

Inte heller förstår voice talk "what´s my location" medans speaktoit öppnar google map och visar EXAKT var jag är...

Senast redigerad av stene1 2011-10-30 kl. 17:16.
Citera
2024-05-25, 17:27
Medlem
volvo 240s avatar
ör ca ett år sedan tyckte jag att Siri var klart bäst. Haft Iphone sedan 2014 då jag öpte min första egna mobil. Alltid tidigare varit nöjd med gamla mobiler från syrran. Hade en samsung frn 03 men närj ag lev blind testade jag smartphone och då var Apple väldigt väldigt ångt före de andra så det blev valet.

Men sedan ca ett år fick ios en uppdatering och sedan dess är siri trög som fan för att säga et rakt ut. tidigare var det väldigt sällan de inte förstod vad man sa eller kom med felaktiga svar. Nu händer det nästan hela tiden och undrar just o m det går att ha google assistant eller alexa på en iphone då dessa nu verkar kört om siri rejält. Apple är fortf bäst på övriga blindhjälpmedel så en iphone kommer jag ju ha. Att de inte kan köpa chatgpt och mombinera den med siri eller nåt.
Citera
2024-05-25, 18:03
Moderator
Rassas avatar
Telefoni: operatörer —> Övriga dator- och IT-diskussioner /Moderator
Citera
2024-07-09, 19:13
Medlem
Luxuss avatar
Jag tycker Siri är en jävla besvikelse. Kör mycket bil och röststyrning annat än för att be om att få en viss låt spelad eller diktera ett sms går ju typ inte.
Citera
2024-08-01, 14:25
Medlem
Efter att ha använt chatgpt tycker jag att Siri verkligen är skräp. Det verkar som en enkel röstigenkänning funktion, inte artificiell intelligens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in