2015-12-24, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viskorven
Tisdag kl 21 drar det igång.

En ny gruvsäsong drar igång när Tony tvingar bort Parker från lotten, Todd sätter upp ett väldigt stort mål och Tony berättar om sina stora planer.

http://www.discoverychannel.se/tv-tabla/discovery-channel/?type=day&channel_code=DSWE-S&date=22122015&style=day&filter=1800

Klockan 20:00 kan man se Gold Rush: The Dirt

Matt Rogers slår sig ner med Hoffman-gänget för att prata om den nya säsongen, och Parker berättar mer om den förra säsongens dramatiska slut.

Riktigt intressant utveckling.
Grisen Tony Beets med hustru försöker jävlas med Parker Schnabel. De skickar kontrakt till honom att signera. Vilket han gör och returnerar men de vägrar skriva under. Istället tar de fram ett nytt kontrakt med nya klausuler. Parker vägrar signera det nya ruttna kontraktet.

Senare visar det sig att Parker har en fördel i kommande förhandlingar gentemot Beets. Parkers tidigare förman Gene Cheeseman, som lämnade Parker tidigare, vill börja jobba för Tony Beets.
Parker har en klausul i sitt kontrakt med Gene Cheeseman som säger att Gene Cheeseman inte får börja jobba för Tony Beets. Det här retar upp Tony Beets.

Parker släpper Gene Cheeseman till Tony Beets mot att han får nytt kontrakt på nya områden att utvinna guld ifrån. Motvilligt går Tony Beets med på detta.
Citera
2015-12-25, 12:38
Medlem
johannes111s avatar
Avsnitt 9 och 10 är ju samma? Heller har man bara länkat fel?

http://watchseries.ag/serie/gold_rush:_alaska
Citera
2015-12-25, 13:08
Medlem
Jag tycker att programmet är spännande!
Dels blir jag sugen att vaska guld i Sverige, bara åka ut till nån bäck på landet, fast det är väl rätt hopplöst.

Dels blir jag intresserad av att åka och jobba för nån guldgrävare.
Fast jag har aldrig ens suttit i nån grävskopa eller lastmaskin. Antar att man måste ha utbildning för det? Fast parker verkade anställa vem som helst förut. En kille som körde ner sin egen bil i en flod eller nåt och sen rymde på natten. I år verkar han ha anställt en tjej. Men annars verkar det mest vara killar med lång erfarenhet av maskiner.

Sen undrar jag hur det fungerar med mat/dusch/klädtvätt/toa.

De måste väl duscha och tvätta nån gång?
I senaste programmet sa parker när han packade att han har samma kläder hela tiden.
Citera
2015-12-26, 00:07
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogssmultronet
Sen undrar jag hur det fungerar med mat/dusch/klädtvätt/toa.

Självklart har dom tillgång till sånt, blir inte mycke grävande utan mat toa bara gräva ett hål och sätta en bräda över att sitta på, dusch går alltid att lösa.
Citera
2015-12-26, 16:21
Medlem
Jo, jag fattar ju att de måste äta.
Vissa team kanske har en som bara lagar mat och fixar sånt, för det lär ju inte bli så effektivt om alla ska handla och laga mat.

De vill väl hålla anläggningen igång dygnet runt.

Verkar vara kallt om de ska ha en bräda som toalett? Det är ju snö och is ibland.

Vatten måste de ju ha till vaskningen så de kanske kan pumpa vatten till dusch och tvättmaskin också. Eller så åker de in till nån stad och tvättar i tvättautomater när de är lediga.
Citera
2015-12-26, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogssmultronet
Jo, jag fattar ju att de måste äta.
Vissa team kanske har en som bara lagar mat och fixar sånt, för det lär ju inte bli så effektivt om alla ska handla och laga mat.

De vill väl hålla anläggningen igång dygnet runt.

Verkar vara kallt om de ska ha en bräda som toalett? Det är ju snö och is ibland.

Vatten måste de ju ha till vaskningen så de kanske kan pumpa vatten till dusch och tvättmaskin också. Eller så åker de in till nån stad och tvättar i tvättautomater när de är lediga.

Utedass funkar ju även på vintern så det är nog det dom använder, eller så har de en enkel toa inne i nån barack, typ portapotti.
Kläder tvättas nog sällan men när de gör det så tippar jag på att de tar vatten från närliggande bäck/å och tvättar för hand i en balja. Efter en vecka i samma kläder så känns de rena efter en kortare vädring
Dusch är nog bara att glömma, misstänker att man får värma vatten och sen ner i ett tvättfat som man blandar i så det blir lagom varmt, sen är det bara att plaska på
Citera
2015-12-26, 20:42
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huavilkensyn
Utedass funkar ju även på vintern så det är nog det dom använder, eller så har de en enkel toa inne i nån barack, typ portapotti.
I förra veckans avsnitt av the dirt nämns gråvatten.
Citera
2015-12-26, 21:56
Moderator
Arne.Ankas avatar
I senaste the dirt(s04e07) ser man hur todd har rinnande vatten i sin trailer, vattnet kommer från en flod i närheten.
Citera
2015-12-26, 22:04
Medlem
Ja men då har de nog även dusch, vilket lyxliv!
Citera
2015-12-26, 22:08
Medlem
Gaphalss avatar
Hittar inte S6E11. Borde ju kommit ut nu, med tanke på att det gick i USA i nått som var..
Citera
2015-12-26, 22:34
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaphals
Hittar inte S6E11. Borde ju kommit ut nu, med tanke på att det gick i USA i nått som var..

Som jag förstått så är det juluppehåll och 11 släps den förste jan. :-)
Citera
2015-12-26, 23:44
Medlem
Gaphalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Damian=-
Som jag förstått så är det juluppehåll och 11 släps den förste jan. :-)
På facebook gjorde parker reklam om nattens avsnitt. (I går) aja det kommer väl snart ändå..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in