2011-10-30, 14:35
Medlem
Boomshiggabangs avatar
För 10-12 år sen då jag åt soda pops för första gången, ni vet de blåa sura flaskorna (de platta, inte de runda som är både röda och blåa) var de så otroligt sura så det gick nästan inte att äta, nu känner jag knappt den sura smaken. Någon som känner igen sig med soda popsen?
Citera
2011-10-30, 17:34
Medlem
morkfromorks avatar
zoo

de var tidigare 'mjöliga' och är nu 'sega'.
Citera
2011-10-30, 17:43
Medlem
woofers avatar
Sen kan godis i sig vara lite variera lite beroende på hur färskt det är. Om man är van att handla godis på nån liten kiosk som får in nytt godis med några månaders mellanrum och om man sedan börjar handla på en stor butik som får in nytt flera ggr i veckan så kommer det i många fall att smaka annorlunda. Färskt godis smakar anorlunda och har oftast en annan konsistens än godis som är några månader gammalt.
Citera
2011-10-30, 17:51
Medlem
Meen wah fick världens salivattack i munnen av denhär tråden
Citera
2011-10-30, 18:55
Medlem
Jag tycker att det sura godis jag äter är lika surt som när jag var liten (är 20 år). Men jag kanske inbillar mig, det är ju svårt att komma ihåg smaken exakt.
Citera
2011-10-30, 19:17
Medlem
Något som har ändrat smaken till det sämre är enligt mig Guldnougat, den var så otroligt mycket godare innan de kom med sin "nya förpackning, samt nått skit som gör att den blir godare" för några år sedan.
Nej. Den blev snarare ytters Äcklig (Notera stor versal)...
Citera
2011-10-30, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang
För 10-12 år sen då jag åt soda pops för första gången, ni vet de blåa sura flaskorna (de platta, inte de runda som är både röda och blåa) var de så otroligt sura så det gick nästan inte att äta, nu känner jag knappt den sura smaken. Någon som känner igen sig med soda popsen?
Ett favoritgodis, och ja, de borde inte klassas som sura längre. Fortfarande goda, men lite mer surt kunde det gärna få vara.
Citera
2011-10-30, 21:00
Medlem
Haubits77Bs avatar
När det gäller inlägget om ZOO så tror jag faktiskt att "mjöligheten" kom med lagringen... Prova och stoppa undan så får du se!
Citera
2011-10-30, 21:03
Medlem
Tutti Frutti-godiset har definitivt ändrat smak. Smakar verkligen inte gott längre. Synd!
Citera
2011-10-30, 21:05
Medlem
techno_the_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
zoo

de var tidigare 'mjöliga' och är nu 'sega'.
Detta har man fått ett svar på faktiskt

Svaret https://www.flashback.org/sp24945260
Tråden https://www.flashback.org/t1270986

Kan även hålla med om att Kexchokladen inte alls smakar som den gjorde för sisådär +20 år sen när det fanns folie runt den,på tiden var dom grymt fräscha & goda idag så smakar dom något helt annat
skulle lätt kunna betala 10kr Kexchokladen om dom valde att släppa dessa med folie runt igen.
Citera
2011-10-30, 22:00
Medlem
Apropå folien på kexchokladen, kommer ni ihåg när man åt kexchokad och råkade tugga på folien av misstag?
Citera
2011-10-30, 23:17
Medlem
Eksept1oNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madcircle
Något som har ändrat smaken till det sämre är enligt mig Guldnougat, den var så otroligt mycket godare innan de kom med sin "nya förpackning, samt nått skit som gör att den blir godare" för några år sedan.
Nej. Den blev snarare ytters Äcklig (Notera stor versal)...

"Stor versal"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in