• 2
  • 3
2004-12-23, 13:37
Medlem
mahutma_homos avatar
mjölk, glass, oboy och en halv kopp starkt kaffe. mixa ihop och njut!
Citera
2004-12-23, 15:55
Medlem
rashbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asterix
På min lokala McDonalds stänger dom ner sin maskin cirka 45 minuter innan stängningsdags. Både Madde och Sara har sagt att det är för att den tar lång tid att tömma och rengöra.

Så är det där jag jobbar också. Även kaffemaskinen stängs före stängning för att man ska ta sig hem någon gång.
Citera
2004-12-29, 18:10
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
En sak har slagit mig, Sverige verkar inte ha någon glasskultur! När jag var barn fanns det några glassbarer med glassdrinkar som hade namn som t ex "Florida float", "Coca-Cola shok" och liknande men nu finns det ingenting.
Citera
2004-12-30, 00:12
Medlem
Asterixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
En sak har slagit mig, Sverige verkar inte ha någon glasskultur! När jag var barn fanns det några glassbarer med glassdrinkar som hade namn som t ex "Florida float", "Coca-Cola shok" och liknande men nu finns det ingenting.
Jo, en liten glasskultur har vi allt fast jag tror den är koncentrerad till prefab-glassar. Sen är det ju det här med vädret/klimatet. Det har stor inverkan på vår glasslust.
Citera
2004-12-30, 10:42
Medlem
Asterix:

Det stämmer nog, men å andra sidan så har Sverige haft en väldigt stor läskkultur, näst störst efter USA vilket är lite märkligt med tanke på klimatet. Hur ofta svettas man och blir törstig här jämfört med Alabama, Georgia och Mississippi?
Citera
2005-01-11, 20:11
Medlem
Headquakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Blanda gärna i lite vaniljsocker, det förhöjer upplevelsen!

Tack för det tipset. Jag testade igår och det var gott. Smakem blev lenare på något sätt. Ungefär som en buljong i en gryta.

Förpackningen jag köpte måste haft lite läckage. Hela köket luktade fjortisbrud... Ett tips till Pluxor kanske..
Citera
2005-01-11, 20:16
Medlem
en teori om varför milk-shake gått i stå:
- hälsotrenden
Citera
2005-01-11, 20:54
Medlem
Henkko:

Jo det kan nog stämma men fattar inte folk att läsk är fan så mycket onyttigare än milk-shake som är baserat på mjölk och inte på socker och kemikalier?
Citera
2005-01-12, 22:44
Medlem
T-800s avatar
Citat:
Henkko:

Jo det kan nog stämma men fattar inte folk att läsk är fan så mycket onyttigare än milk-shake som är baserat på mjölk och inte på socker och kemikalier?
Det är inte direkt så att milk-shake skulle vara sockerfritt. Förmodligen används en hel del kemikalier även i milk-shaken. Visserligen är det nog mer av det sistnämnda i läsk.
Citera
2005-01-12, 22:53
Medlem
Citat:
Henkko:

jo det kan nog stämma. men de flesta jag ser dricker light-läsk. vilken målgrupp kan man rikta in sig på? dvs, vilka bryr sig minst om sockerinnehåll i saker. det är väl typ unga tonåringar?

en milk-shake är också rätt speciell, eftersom den är baserad på glass, och är det något man inte vill äta på vintern är det ju kall glass
Citera
2005-01-12, 23:03
Medlem
De Larges avatar
Max har börjat med päron-milkshake och tuttifrutti-milkshake.
Citera
2005-01-13, 00:18
Medlem
Stagger_Lees avatar
Intressant, intressant.
Jag tror världen sakta men säkert avskaffar milkshake. På McDonalds här i stan funkade inte chokladmilkshaken på ett helt år! Vart kan man annars köpa shake? Vad var det som gjorde att den alltid var sönder? Eller sket de i att laga den?

Jag har i efterhand funnit att det ofta är just chokladshaken som är sönder på McDonalds. Ett viktigt iakttagande?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in