2011-10-29, 13:15
  #1
Medlem
Jag och min farbror va nere i Göteborg och kollade på bilar, vi hittade en intressant bil som vi troligtvis ksulle köpa, en bmw 5 serie 2010. Vi pratade med en anställd där och bad honom reservera bilen ett par dagar så vi kan bestämma oss, vi gav honom alla våra uppgifter osv.

Ett par dagar senare kommer ett brev från VV där det står att vi har införskaffat en ny bil, av någon anledning har bmw återförsäljaren redan lagt till min farbror som ägare på bilen, kollade upp regnr på vv register och hans namn står som ägare....... är detta inte märkligt?
vi har inte ens bestämt oss 100% för att köpa bilen samt att vi inte ens gett 1 krona för den.

Kan jag göra en fuling och gå till butiken och bara ta bilen, har någon upplevt något liknande?
Citera
2011-10-29, 13:20
  #2
Medlem
kriminellgalnings avatar
Skön miss,åk och hämta
Citera
2011-10-29, 13:21
  #3
Medlem
Medicinens avatar
Det är nog svårt att hävda sig som ägare om man inte har kvitto på affären.
Citera
2011-10-29, 13:28
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medicinen
Det är nog svårt att hävda sig som ägare om man inte har kvitto på affären.


Tanken slog mig. Samt att jag inte har något transaktionsbevis från något konto heller.
Men fan va gött de skulle vara om man fick skiten gratis pga deras miss
Citera
2011-10-29, 13:40
  #5
Medlem
Ja de lär ju inte märka att det fattas 200K + (vad nu bilen kostar) , förmodligen har de bara gjort klart papperen och någon har skickat in dom av misstag?

Självklart så kommer du inte kunna hämta bilen, och mer självklart så skulle du nog inte kunna leva med det även om de gjorde en miss.
Citera
2011-10-29, 16:27
  #6
Medlem
JahLoves avatar
testa..

åk dit o säg att "jag ska hämtamin bil" så visar du upp papperet från transportstyrelsen/vägverket
Citera
2011-10-29, 16:35
  #7
Medlem
Där har du en tråd från Zatzy som handlar om samma ämne

http://www.zatzy.com/allmaent/370550-aegare-bil-har.html

Och nej du kommer inte få bilen gratis.

//Tommih
Citera
2011-10-30, 02:16
  #8
Medlem
Om det var en invandrar-försäljare/annan oärlig säljare så hoppas jag du förstår vad det handlar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in