2020-03-17, 04:43
Medlem
Bertil85s avatar
Hamburger bröd blir oftast bäst efter lite rostning i ugn eller i stekanna och i rosten för er som precis börjat laga mat......
Citera
2020-03-17, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarpheden
Hamburgerbröd! Denna svåra fråga. Skall man baka själv eller gäller det att köpa dessa i en affär nära dig?

Min egen erfarenhet av dem är nämligen mycket dålig, måste jag erkänna. Finns det fler än mig som hellre tar ett par skivor bröd, istället för de jästsmakande och luftigt konsistenstensartade satanstygen?

Mina frågor är alltså; vilket hamburgerbröd är bäst, och vilket hamburgerbröd har ni, mina kulinariska kamrater, som preferens?

Jag är trött och utled på att brödet skall förstöra en så delikat genial uppfinning som hamburgaren.

Vad skall jag satsa på?
Tycker vanliga hamburgarbröd är goda eller max sort.
Citera
2020-07-31, 10:59
Medlem
HasseBanans avatar
Synd att Coop slutade med sina egna hamburgerbröd, de var klart de bästa och de enda som inte smulade sönder så fort man tog i dem. Många säger Frisco. Visserligen är de stabilare, men de har inte smaken av hamburgerbröd. De smakar sött och som någon sa innan, förtar smaken av både burgaren och tillbehören. Lutar nog åt att det bästa är att baka sina egna.
Citera
2020-07-31, 18:20
Moderator
rotadents avatar
Tycker att Korvbrödsbagarens potatisbröd är bäst just nu. Lagom matiga och inte så rasande söta som många andra hamburgerbröd. Brukar köpa dem eller Garants brioche, men jag handlar sällan på Willy's numera, så det blir sällan Garant. Vill ha lätta och luftiga bröd, inte för matiga och kompakta.
Citera
2020-10-20, 22:01
Medlem
Smygfisens avatar
Willys brioche tycker jag är dom bästa man kan köpa för pengar.. annars finns det ett sjysst recept på potato rolls som jag hittade på kokaihop.se (https://www.kokaihop.se/recept/potato-rolls-potatisfrallor-som-hamburgerbrod)

Dom blir jävligt goda om man vill baka själv 👌🏻
Citera
2020-11-10, 14:20
Medlem
anre24s avatar
Testade östras hamburgerbröd på Lidl, billigare och helt klart godare än friscobrödet.
Citera
2021-04-21, 17:35
Medlem
Lidls korv och hamburgerbröd är helt ok. Värm snabbt i ugnen.
Citera
2021-04-28, 06:44
Medlem
Willys brioche

Stek hamburgerbröden på undersidan lite snabbt i torrpanna, rosta kanske det kallas.
Så som donken gör

Inget slår Brioche i korvbröd eller hamburgerbröd

Jag brukar ha korvbröden på brödrosten, det kommer hetta underifrån
de värmer korvbröden smidigt med detta trick.
Burgarbröden går fort i het stekpanna inne
ute på grillen om jag grillar burgare

Willys har bra pris på brioche bröden
samt bra hållbarhet.

det är stor skillnad mot dom vanliga som smakar gäst och surt , eller knappt något alls.
Citera
2021-05-08, 15:55
Medlem
Baka hamburgebröd

Hej jag har på sistone börjat baka bröd. Jag har bakat en del hamburger bröd framförallt briochebröd. Men jag har stött på några problem och det är att.
1. De blir för mycket volym. Det blir för mycket bröd den liksom jäser uppåt för mycket. Så det knasar upp kött till bröd ratio.
2. Jag får inte till den där konsistensen man får av de riktigt bra bröden man kan köpa hem.
Alltså det där att brödet liksom pressas ihop när man tar ett tugga av det. Och att det är så mjukt och luftigt. Behöver man liksom tillägga enzymer och kemikalier för att få den effekten och issåfall vilka. Mitt bröd blir liksom för spänstig inte kompakt då jag jäser den tillräckligt.
Citera
2021-05-08, 15:58
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danieel90
1. De blir för mycket volym. Det blir för mycket bröd den liksom jäser uppåt för mycket. Så det knasar upp kött till bröd ratio.
Går det inte att helt enkelt göra dem mindre?
Citera
2021-05-08, 18:25
Medlem
note-its avatar
Vadå? Kostar dom typ 10 spänn att köpa liksom.
Citera
2021-05-08, 18:56
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Vadå? Kostar dom typ 10 spänn att köpa liksom.
Finns en miljon skäl till att baka eget istället för att köpa.

De tre främsta är;
Du bestämmer själv helt över smak.
Du bestämmer själv helt över innehåll.
Du bestämmer själv helt över storlek.

Några andra är;
Det blir löjligt mycket billigare.
Bra karl reder sig själv.
Du lär dig mer om hela processen genom att ständigt utveckla din matlagningskonst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in