2011-10-29, 13:02
Medlem
Skarphedens avatar
Hamburgerbröd! Denna svåra fråga. Skall man baka själv eller gäller det att köpa dessa i en affär nära dig?

Min egen erfarenhet av dem är nämligen mycket dålig, måste jag erkänna. Finns det fler än mig som hellre tar ett par skivor bröd, istället för de jästsmakande och luftigt konsistenstensartade satanstygen?

Mina frågor är alltså; vilket hamburgerbröd är bäst, och vilket hamburgerbröd har ni, mina kulinariska kamrater, som preferens?

Jag är trött och utled på att brödet skall förstöra en så delikat genial uppfinning som hamburgaren.

Vad skall jag satsa på?
Senast redigerad av Skarpheden 2011-10-29 kl. 13:45.
Citera
2011-10-29, 13:02
Medlem
Smajos avatar
Friscobröden helt klart! Riktigt saftiga och goda.
Citera
2011-10-29, 13:06
Medlem
Skarphedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smajo
Friscobröden helt klart! Riktigt saftiga och goda.

De är helt klart ett alternativ. Men, och detta men är ett men med ett stort M; de smakar fortfarande något av jäst, även efter gräddning. Mina hamburgerbröd skall smaka bröd!
Citera
2011-10-29, 13:41
Medlem
RuckaRuckaAlis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarpheden
De är helt klart ett alternativ. Men, och detta men är ett men med ett stort M; de smakar fortfarande något av jäst, även efter gräddning. Mina hamburgerbröd skall smaka bröd!

Testa med Polarbröd!
Citera
2011-10-29, 13:48
Medlem
Varför inte prova pita-bröd eller så thekakor från ett schysst ställe...
Citera
2011-10-29, 14:48
Medlem
christerys avatar
Har samma upplevelse som TS. Jästsmak, kanske lite mindre i nån XL variant jag köpte en gång i tiden, eller så var jag bara hungrig.

Men det mystiska är ju att frallor går alldeles utmärkt för bagerier att baka. Men i så fall blir det ju att tillaga slappy joes istället. Man kan ju inte servera burgare i frallor.

Polarkaka blir inte ens en hamburgare, då ska man ha grejjor för att göra en renklämma eller steka lite gorpi. Visst det är gott, men till hamburgare, nja...
Citera
2011-10-29, 15:32
Medlem
Någon ciabattavariant funkar bra. Lite rustikt så där.
Citera
2011-10-29, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Har samma upplevelse som TS. Jästsmak, kanske lite mindre i nån XL variant jag köpte en gång i tiden, eller så var jag bara hungrig.

Men det mystiska är ju att frallor går alldeles utmärkt för bagerier att baka. Men i så fall blir det ju att tillaga slappy joes istället. Man kan ju inte servera burgare i frallor.

Polarkaka blir inte ens en hamburgare, då ska man ha grejjor för att göra en renklämma eller steka lite gorpi. Visst det är gott, men till hamburgare, nja...

Har aldrig testat men tycker att frallor med lite smör och hamburgare låter väldigt gott
Citera
2011-10-29, 19:36
Medlem
christerys avatar
Mjo, men det är ju liksom inte PK. Servera frallor och burgare... Men det funkar säkert utmärkt fast utan smöret. Dom är lite små dock.

Men gör man burgarna själv så går det ju att fixa till storleken. Sen komma på jobbet och säga att man klämt 6 cheesburgare till middag utan att ange att dom var små är väl inte dumt.

Men då saknas sesamfrön, jag märker då inte skillnaden med eller utan. Så det kanske är värt att testa.
Citera
2011-10-29, 19:41
Medlem
Friscobröd blir godare om man kör dem lite snabbt i brödrosten tycker jag. Det eliminerar mycket av jästsmaken.
Citera
2011-10-29, 21:06
Medlem
christerys avatar
En tanke slog mig, men det kan ju inte stämma: ska det smaka lite jäst...

Varför skulle dom annars producera nåt vi inte vill köpa.
Citera
2011-10-30, 10:56
Medlem
Nhetiks avatar
Frisco.

/thread
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem