Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-10-28, 19:44
Medlem
Iskelos avatar
Nu är det såhär, att min dator, bärbar Macbook, är inte helt min. Det är skolans som vi har.
Vi fick höra att dom skulle checka våra datorer om två veckor, och jag är lite rädd, för att;
- Jag har råkat komma in på porr (Och nu seriöst råkat. Söker något på google och kommer till någon kinesiskt skitporrsida, eller råkar klicka på en reklam för dildosar etc.)
- Jag har även laddat ner två filmer olagligt. Dock har jag aldrig listat ut hur jag ska kunna spela upp dom.

Problemet är, att jag vill få bort historik + dessa nerladdade grejerna FULLT. Utan att någon med läskiga datorkunskaper ska kunna kolla igenom det och utan att man med något sorts program ska kunna se igenom vad jag har gjort.

Jag skulle bli jävligt glad om någon skulle vilja förklara detta för mig? Har fan ångest.
Citera
2011-10-28, 19:49
Medlem
salxars avatar
Jag kanske missat något, men varför ligger den här i Hårdvara - PC och inte i Mjukvara - Mac?

Vill du ta bort historiken för vilka delar du har i datorn eller?

Vilken browser har du då?
Citera
2011-10-28, 21:06
Medlem
ViktorNumondssons avatar
Kör du Safari?
Citera
2011-10-28, 21:14
Medlem
Iskelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViktorNumondsson
Kör du Safari?

Kör mest firefox och google chrome, fast även safari ibland.

Vet inte varför jag la den här.Var stressad.
Citera
2011-10-29, 03:40
Medlem
qrizzes avatar
Från Hårdvara PC till Programvara Mac

//mod
Citera
2011-10-29, 10:27
Medlem
Iskelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrizze
Från Hårdvara PC till Programvara Mac

//mod

Tackar
Citera
2011-10-29, 20:36
Medlem
Iskelos avatar
Någon?
Citera
2011-10-29, 20:44
Medlem
Glockens avatar
Har aldrig hört talas om någon skoltekniker som bryr sig det minsta lilla om vad eleverna har laddat ner, surfat osv när de lämnar in sina datorer. Det kommer gå bra ska du se.

Om du ska rensa historik är CCleaner bra att ha iaf.
Citera
2011-10-30, 01:06
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glocken
Har aldrig hört talas om någon skoltekniker som bryr sig det minsta lilla om vad eleverna har laddat ner, surfat osv när de lämnar in sina datorer. Det kommer gå bra ska du se.

Om du ska rensa historik är CCleaner bra att ha iaf.

Nu får vi inte glömma fjortonåringen som blev anmäld för fildelning av sin skola för bara någon/några månader sen
Citera
2011-10-30, 01:13
Medlem
Lullebulle1s avatar
Plocka ut disken ur datorn och dra en kraftig magnet längst hårddisken några gånger.
Citera
2011-10-30, 15:27
Medlem
Glockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
Nu får vi inte glömma fjortonåringen som blev anmäld för fildelning av sin skola för bara någon/några månader sen
Stackare... Undantaget som bekräftar regeln.
Citera
2011-10-30, 15:28
Medlem
Är väl värre att du suttit på dödsknarknazistforumet flashback än att du kollat på lite sketen porr
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in