2011-10-29, 02:26
Medlem
Intressant hur folk vågar lite på media. Försöker inte säga att polisen gjorde rätt för jag vet ingenting om vad som har hänt. Säger bara att media har ju en äcklig förmåga att gå på konstiga uppgifter.

Gång på gång så har de förmedlat helt felaktiga uppgifter och ändå sväljer folk allt med hull och hår. Ska bli intressant och läsa utredningen alt se filmen.. men innan dess så är det ju helt ointressant att snacka om det.

Angående poliser så är väl tanken idag att polisen ska spegla samhället, blandat jämt mellan kön,ålder,ras etc. Större delen av befolkningen är ju idioter, räcker väl att köra bil i trafiken en stund eller gå och kolla på en fotbollsmatch så ser man ju att genomsnitts begåvningen inte är allt för hög.

Hade jag varit polis hade jag velat att allt skulle filmas. Nykter och med alla rättigheter, filmas allt så måste det ju vara bus enkelt att jobba som länsman.
Citera
2011-10-29, 03:46
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av audio
Jag skulle normalt hålla med dig där i de flesta fall där folk anklagar polisen för att vara lite väl aggressiva med tanke på vad de får utstå varje dag och får se. Klart som fan man ledsnar!

Men du sammanfattar den åtalade polisens försvar väldigt uselt. En snubbe filmar ett polisiärt ingripande och någon minut senare så hänger kameramannens käke enbart pga att polisen inte klarade av att en civil person filmade ett ingripande. Du hör ju själv hur det låter.
Hade du sagt samma sak ifall det hände en kameraman med sitt nyhetsteam från TV4 som råkade vara på plats...?

En polis lär sig också att behärska sig.

Jag inser att jag dessvärre drog förhastade slutsatser och kommenterade utan att ha läst igenom och tagit del av de fakta som fanns.
Jag beklagar mitt i sammanhanget helt urusla inlägg och ber om ursäkt!
Citera
2011-10-29, 04:45
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yason
Intressant hur folk vågar lite på media. Försöker inte säga att polisen gjorde rätt för jag vet ingenting om vad som har hänt. Säger bara att media har ju en äcklig förmåga att gå på konstiga uppgifter.

Gång på gång så har de förmedlat helt felaktiga uppgifter och ändå sväljer folk allt med hull och hår. Ska bli intressant och läsa utredningen alt se filmen.. men innan dess så är det ju helt ointressant att snacka om det.

Angående poliser så är väl tanken idag att polisen ska spegla samhället, blandat jämt mellan kön,ålder,ras etc. Större delen av befolkningen är ju idioter, räcker väl att köra bil i trafiken en stund eller gå och kolla på en fotbollsmatch så ser man ju att genomsnitts begåvningen inte är allt för hög.

Hade jag varit polis hade jag velat att allt skulle filmas. Nykter och med alla rättigheter, filmas allt så måste det ju vara bus enkelt att jobba som länsman.
Min fetning.

Som det är just nu finns ju inget annat att gå på än just vad som står i skvallerpressen, då får man ju utgå från det tillsvidare.
Citera
2011-10-29, 14:22
Medlem
finkledinkles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wafer_Madness
Hur jävla korkad är man om man som polis inte raderar bevismaterialet efter att man gripit offret för sitt eget brott? Eller är kameramannen någon sorts tech-wiz, som streamar upp videofilen till en server i Australien i realtid? Hursomhelst ska det bli kul att se vad som händer med den här polismannen, befäl och allt. Mitt tips är att åtalet ogillas. Som vanligt. Det spelar iofs ingen roll vad domslutet blir- gatans parlament har talat.

Det är med en viss förnöjsamhet jag konstaterar att fler och fler medborgare beväpnar sig med det skarpaste av vapen- filmkameran. Och iPhone 4s kan skjuta i 1080p. Då kan man t o m urskilja ordningspolisernas steroidblemmor och vätskefyllda dubbelhakor.

Brave new world, snutar. Håll er i skinnet.

Frågan är väl hur jävla korkad man är om man som polis försöker radera bevismaterialet när det enkelt går att återskapa? tips till nästa gång är väl att slå sönder minnet i kameran och inte bara radera det, retard! (Man får hoppas att någon mer filmar det, och då äre kört )

Skulle gärna återskapa filmer som visar poliser begå brott helt gratis, ser det som en tjänst åt det svenska folket, även fast jag vanligtvis tar betalt.

Poliser tror sig stå ovanför lagen och det är fan dags att ni åker dit! rövhål
Citera
2011-10-29, 14:35
Medlem
det känns som om polisen låter vem som helst bli poliser
Citera
2011-10-29, 18:05
Medlem
S-hund temporärs avatar
Tänk att alla har sett den efterfrågade filmen. För det måste man väl ha gjort för att veta att de sadistiska fascistsvinen helt oprovocerat sprang fram och plockade ned en piprökande hedersknyffel i tweedkavaj från trottoaren där han bara bara stod och gjorde sin medborgerliga plikt att filmdokumentera ännu ett övergrepp mot samhällets svaga, varefter fascistnazifisterna avsiktligt dunkade hedersknyffelns sköra skalle i polisbilen tills han "fick käken slagen ur led"?

Eller?

Langa fram filmen nu!

Tills dess att nämnda film är framlangad kan jag också spekulera, och då utgå ifrån hur det brukar se ut:

En våldsam och oregerlig babbehord skall upplösas respektive buntas ihop för vederbörligt avlägsnande ur hederligt folks åsyn. De babbar som för tillfälligt inte är upptagna med direkta vålds- och skadegörelsehandlingar har tid att springa omkring och flabba och yla okvädningsord om de "rasistiska" poliserna, med mobiltelefonkamerorna upptryckta i nyllet på poliserna. En av dessa omhändertas, förmodligen för att han så går in för sin uppgift att han stör ett polisingripande, eller för att han också är misstänkt trots att han håller i en Helig Kamera (get out of jail free card), eller whatever.

Under stora teatraliska åtbörder, ylande, fäktande, motspjärnande, svärande, samt upphetsa(n)de skrik från resten av flocken, leds den stackars kränkte fotografen till bilen. Någon gång under den onödigt komplicerade processen ylar babben extra högt, för att dagen därpå komma på att hans "käke är ur led" och att det var rasifistsnuthorernas jävla fel att han under flera timmar bara orkade tugga khat 20 minuter i sträck.

Enter Aftonbladet!

Spekulation, som sagt, men med tämligen hög sannolikhetsgrad.
Citera
2011-10-29, 20:08
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Tänk att alla har sett den efterfrågade filmen. För det måste man väl ha gjort för att veta att de sadistiska fascistsvinen helt oprovocerat sprang fram och plockade ned en piprökande hedersknyffel i tweedkavaj från trottoaren där han bara bara stod och gjorde sin medborgerliga plikt att filmdokumentera ännu ett övergrepp mot samhällets svaga, varefter fascistnazifisterna avsiktligt dunkade hedersknyffelns sköra skalle i polisbilen tills han "fick käken slagen ur led"?

Eller?

Langa fram filmen nu!

Tills dess att nämnda film är framlangad kan jag också spekulera, och då utgå ifrån hur det brukar se ut:

En våldsam och oregerlig babbehord skall upplösas respektive buntas ihop för vederbörligt avlägsnande ur hederligt folks åsyn. De babbar som för tillfälligt inte är upptagna med direkta vålds- och skadegörelsehandlingar har tid att springa omkring och flabba och yla okvädningsord om de "rasistiska" poliserna, med mobiltelefonkamerorna upptryckta i nyllet på poliserna. En av dessa omhändertas, förmodligen för att han så går in för sin uppgift att han stör ett polisingripande, eller för att han också är misstänkt trots att han håller i en Helig Kamera (get out of jail free card), eller whatever.

Under stora teatraliska åtbörder, ylande, fäktande, motspjärnande, svärande, samt upphetsa(n)de skrik från resten av flocken, leds den stackars kränkte fotografen till bilen. Någon gång under den onödigt komplicerade processen ylar babben extra högt, för att dagen därpå komma på att hans "käke är ur led" och att det var rasifistsnuthorernas jävla fel att han under flera timmar bara orkade tugga khat 20 minuter i sträck.

Enter Aftonbladet!

Spekulation, som sagt, men med tämligen hög sannolikhetsgrad.

Jag tror du blandar ihop din sjuka människosyn med fakta!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13853615.ab

Polisen släppte honom när de upptäckte att han inte var full. Kan tyckas lite märkligt.
Citera
2011-10-29, 22:39
Medlem
sjukt dålig kamera eller har AB gjort om den ? skulle gärna se orginalet. går ju inte att höra vad som värkligen sejs.....
Citera
2011-10-30, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wafer_Madness
Hur jävla korkad är man om man som polis inte raderar bevismaterialet efter att man gripit offret för sitt eget brott? Eller är kameramannen någon sorts tech-wiz, som streamar upp videofilen till en server i Australien i realtid? Hursomhelst ska det bli kul att se vad som händer med den här polismannen, befäl och allt. Mitt tips är att åtalet ogillas. Som vanligt. Det spelar iofs ingen roll vad domslutet blir- gatans parlament har talat.

Det är med en viss förnöjsamhet jag konstaterar att fler och fler medborgare beväpnar sig med det skarpaste av vapen- filmkameran. Och iPhone 4s kan skjuta i 1080p. Då kan man t o m urskilja ordningspolisernas steroidblemmor och vätskefyllda dubbelhakor.

Brave new world, snutar. Håll er i skinnet.

Sen när trodde du Farbror Blå tillhörde begåvningsreserven i landet? De blir poliser för att de inte klarar av något annat. Sen blir de ännu större idioter av sitt monotona jobb. Sopor!
Citera
2011-10-30, 03:01
Medlem
Det är alltid trist när övervåld brukas. Jag har ändå ett helt okej förtroende för polisen men ibland känner man att det är svårt att hålla förtroendet vid liv, speciellt med alla rapporter dom senaste åren.

Förstår inte den enskilda polisen att om denne utför tvivelaktiga handlingar så drar den ner sina snälla arbetskollegor i smutsen också? Antagligen inte.

Det är nog dags för alla poliser att inse att dom representerar polisen överlag och alla gånger som dom använder övervåld, eller bara är rent av kaxiga, så sjunker 1% av det allmänna förtroendet mot polisen. Det är ändå dit man ska vända sig till när man känner sig hotad. Men vad händer om så många tillslut känner så lågt förtroende att dom inte känner att det är någon idé att vända sig dit? Man kan bara låta tankarna vandra iväg... Och dom tankarna som dyker upp är inte trevliga direkt...
Citera
2011-10-30, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joensu
Sen när trodde du Farbror Blå tillhörde begåvningsreserven i landet? De blir poliser för att de inte klarar av något annat. Sen blir de ännu större idioter av sitt monotona jobb. Sopor!

Du säger så fram till dess att du själv blir utsatt för brott ditt lilla lingon, tror inte du själv har några större studielån.

Har träffat flera jvligt bra och reko snutar sedan finns det en o annan som har en dålig dag
Senast redigerad av Aik180 2011-10-30 kl. 03:28.
Citera
2011-10-30, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yason

Ja, även utredande poliser och åklagaren som beslutat om åtal har ju givetvis också barabaserat sin information på uppgifter från media?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in