Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-10-27, 22:03
Medlem
Tjena, nu när D3 snart släpps så har jag blivit sugen på att spela lite. Så har tagit fram de gamla CD skivorna och försökt installera men det ståru kan inte öppna programmet Diablo II Installer eftersom Classic-miljön inte längre stöds.
Så min fråga nu är hur kan jag komma runt det här ?
Har tänkt att jag kanske ska installera genom cross-over och köra igenom det? Hur tror ni det fungerar?
Har den nyaste MBP-11 och D2 är inte det tyngsta spelet att köra om jag inte misstar mig.
Citera
2011-10-27, 22:07
Medlem
FonziEEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1Patrik
Tjena, nu när D3 snart släpps så har jag blivit sugen på att spela lite. Så har tagit fram de gamla CD skivorna och försökt installera men det ståru kan inte öppna programmet Diablo II Installer eftersom Classic-miljön inte längre stöds.
Så min fråga nu är hur kan jag komma runt det här ?
Har tänkt att jag kanske ska installera genom cross-over och köra igenom det? Hur tror ni det fungerar?
Har den nyaste MBP-11 och D2 är inte det tyngsta spelet att köra om jag inte misstar mig.

Fan vad jag är snäll. Till nästa gång lär dig googla! alternativt söka i FAQ på tillverkarens hemsida....

http://us.blizzard.com/support/article.xml?locale=en_US&articleId=20786&parentCat egoryId&pageNumber=1&categoryId=2642
Citera
2011-10-27, 22:26
Medlem
fixiefyllas avatar
jao, fast den där kör PPC-kod vilket inte lion stöder såvitt jag vet
Citera
2011-10-27, 22:31
Medlem
Oj förlåt, jag hade självklart googlat innan men kom ingenstans..
Nu när jag går in på den länken du skickade så kommer jag sedan när jag vill installera patchen fram till den här sidan vilket inte fungerar... http://eu.blizzard.com/en-gb/patches/
Citera
2011-10-27, 23:26
Medlem
raddicals avatar
Kan du inte bara "aktivera" ditt spel i blizzards shop med din cdkey så att säga, så att du kan ladda ner mac instalations filerna därifrån sen? Så gjorde jag iaf
Citera
2011-10-28, 15:43
Medlem
Snöjs avatar
Om jag inte minns helt fel går det inte att spela Diablo 2 i Lion, då stödet för PPC-program togs bort. Du får således emulera Windows eller bootcampa för att spela det. Alternativt nedgradera till Snow Leopard.
Citera
2011-10-29, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raddical
Kan du inte bara "aktivera" ditt spel i blizzards shop med din cdkey så att säga, så att du kan ladda ner mac instalations filerna därifrån sen? Så gjorde jag iaf

Testade det men det stod samma sak :/
Har du Lion ?
Jo jag vet att PPC inte längre stöd i och med dom tog bort rosetta..
Citera
2011-10-29, 17:08
Medlem
fixiefyllas avatar
Blizzard har inte släppt någon fix för intel för vare sig d2 eller sc mig veterligen. En av de största orsakerna till att jag inte uppgraderat till lion än
ska du lira d2 i lion får du köra windows varianten och typ wine, crossover, parallells eller dyl.
(eller emulera ett tidigare OSX.. men det känns jobbigare än nån bantad windows)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in