2011-10-27, 22:03
Medlem
Tjena, nu nr D3 snart slpps s har jag blivit sugen p att spela lite. S har tagit fram de gamla CD skivorna och frskt installera men det stru kan inte ppna programmet Diablo II Installer eftersom Classic-miljn inte lngre stds.
S min frga nu r hur kan jag komma runt det hr ?
Har tnkt att jag kanske ska installera genom cross-over och kra igenom det? Hur tror ni det fungerar?
Har den nyaste MBP-11 och D2 r inte det tyngsta spelet att kra om jag inte misstar mig.
Citera
2011-10-27, 22:07
Medlem
FonziEEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1Patrik
Tjena, nu nr D3 snart slpps s har jag blivit sugen p att spela lite. S har tagit fram de gamla CD skivorna och frskt installera men det stru kan inte ppna programmet Diablo II Installer eftersom Classic-miljn inte lngre stds.
S min frga nu r hur kan jag komma runt det hr ?
Har tnkt att jag kanske ska installera genom cross-over och kra igenom det? Hur tror ni det fungerar?
Har den nyaste MBP-11 och D2 r inte det tyngsta spelet att kra om jag inte misstar mig.

Fan vad jag r snll. Till nsta gng lr dig googla! alternativt ska i FAQ p tillverkarens hemsida....

http://us.blizzard.com/support/artic...ategoryId=2642
Citera
2011-10-27, 22:26
Medlem
fixiefyllas avatar
jao, fast den dr kr PPC-kod vilket inte lion stder svitt jag vet
Citera
2011-10-27, 22:31
Medlem
Oj frlt, jag hade sjlvklart googlat innan men kom ingenstans..
Nu nr jag gr in p den lnken du skickade s kommer jag sedan nr jag vill installera patchen fram till den hr sidan vilket inte fungerar... http://eu.blizzard.com/en-gb/patches/
Citera
2011-10-27, 23:26
Medlem
raddicals avatar
Kan du inte bara "aktivera" ditt spel i blizzards shop med din cdkey s att sga, s att du kan ladda ner mac instalations filerna drifrn sen? S gjorde jag iaf
Citera
2011-10-28, 15:43
Medlem
Snjs avatar
Om jag inte minns helt fel gr det inte att spela Diablo 2 i Lion, d stdet fr PPC-program togs bort. Du fr sledes emulera Windows eller bootcampa fr att spela det. Alternativt nedgradera till Snow Leopard.
Citera
2011-10-29, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raddical
Kan du inte bara "aktivera" ditt spel i blizzards shop med din cdkey s att sga, s att du kan ladda ner mac instalations filerna drifrn sen? S gjorde jag iaf

Testade det men det stod samma sak :/
Har du Lion ?
Jo jag vet att PPC inte lngre std i och med dom tog bort rosetta..
Citera
2011-10-29, 17:08
Medlem
fixiefyllas avatar
Blizzard har inte slppt ngon fix fr intel fr vare sig d2 eller sc mig veterligen. En av de strsta orsakerna till att jag inte uppgraderat till lion n
ska du lira d2 i lion fr du kra windows varianten och typ wine, crossover, parallells eller dyl.
(eller emulera ett tidigare OSX.. men det knns jobbigare n nn bantad windows)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in