2011-10-27, 20:08
Medlem
Tror tyvärr inte att folk i allmännhet tycker att det är ett stort problem att ha två olika förpackningar, så efterfrågan blir inte tillräcklig.

Men att kunna köpa själva korven på tub kunde ha varit praktiskt ibland, det kanske kan vara något.
Citera
2011-10-27, 20:40
Medlem
rauk3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Känns inte helt nytt, Kramer i Seinfeld tog upp samma sak.

Tänkte också på detta
Citera
2011-10-27, 21:37
Medlem
Gabogibos avatar
Haha, vilken ide! :P

Ett sätt ni kan göra korken billigare är att ha en "pac-man"-formad kork, det behövs bara ett trekantigt hål som man kan justera mot skiljeväggarna för att få exakt så mycket man vill av båda, för att stänga korken så vrider man bara den ifrån öppningen som är under.

Om man skruvar bort korken ser det alltså ut som att ena sidan är öppen, och där kan man se skiljeväggen, den andra sidan är täckt av ett halvt "lock".

Bara en tanke, ska inte kräva er på pengar för iden. :P
Jag skulle lätt ta med mig kenap till grillfesten.
Citera
2011-10-27, 21:49
Medlem
Skirks avatar
Bra tips och feedback, det gillar jag!

Jag har också tänkt att produkten känns ganska onödigt. Jag tycker däremot att det vore jävligt coolt, två perfekta ränder med senap och ketchup i ett enda drag, det skulle vara en jävla känsla.

Jag hoppas att det en dag kan bli till färdig produkt, men det är långt kvar. Vi ses i ICA-hyllan om ett par år!
Citera
2011-10-27, 22:32
Medlem
gulkiosks avatar
Tror att det kan finnas ett underlag för produkten. Strängen bör i mitt tycke vara "delad" såsom vissa tandkrämstuber fördelar tandkrämen. Detta för att barn (man ska inte underskatta konsumentkraften i barns vilja) lättare skulle bli attraherade av produkten eller åtminstone att föräldrar skulle köpa den med tanken på barnen. Själv skulle jag föredra gul senap (Frenchs?) i denna blandningen, men det är jag inte säker på att jag delar med övriga marknaden.

Ordet Kenap är inget fel på. Beskriver produkten kort och koncist.
Citera
2011-10-27, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skirk
Miljöaspekten har vi inte funderat på, men det var en smart idé. Priset ska inte höjas jämfört med "vanlig" ketchup och senap, då hade nog ingen velat haft det.

Hur ska ni lyckas både med en komplicerad och dyr förpackning och samtidigt hålla priset konkurrenskraftigt?
Citera
2011-10-28, 03:47
Medlem
Aelmers avatar
Kombinerar lite av allas svar i mitt svar här.
Något jag tror skulle kunna vara en slående affärsidé är då om ni skulle göra en enkel och stilren plastbehållare med en avskiljare och doseringskork. vilket gör att man kan fylla behållaren med vad man vill, tar mindre plats och man kan återanvända produkten.
Produkten skulle då även fungera bra vid de flesta tillfällen, på grillutflykten slipper man släpa med sig 2 flaskor, eller på grillfesten när barnen vill ha ketchup och senap till korven behöver man inte ställa fram dom tråkiga ketchup och senap flaskorna.

Det gör ju även så att man kan köpa den billiga ketchupen för 10kronor eller den för 30kr, eller johnny's senap och chili ketchupen man gillar, man kan helt enkelt kompinera det man vill. Det funkar ju även för den mest kräsna så att säga.

Plinga mig när produkten finns på marknaden!
Citera
2011-10-28, 06:22
Medlem
JerryCottons avatar
Har sett i kormojjar i Finland där de har sprutmunstycken, tänk bensinpumpmunstycke fast mycket mindre, där det antingen sprutar ketchup eller senap. Sedan har de ett munstycke där de kan spruta "Kenap"!
Citera
2011-10-28, 08:55
Medlem
Tror inte alls på den där idén. I alla fall inte för hushållen. Man vill kunna välja vilken sorts ketchup och senap man vill ha, och att tillverka en dubbelförpackning av så många sorter skulle aldrig kunna bli lönsamt. Visst, för barnfamiljer där barnen kanske inte är så kräsna hade det kanske fungerat. Men då kommer nästa problem; hur många barn gillar egentligen senap?
Citera
2011-10-28, 15:54
Medlem
MadamMims avatar
Detta är ingen nyhet, har sett detta förr.
Citera
2011-10-29, 15:45
Medlem
Chaco Substrals avatar
Om du bara lägger tillräckligt mycket på marknadsföring kommer folk att köpa det. Are you a two-jar slave?
Citera
2011-10-29, 23:51
Medlem
Rolig idé, är man prylkåt så är det något litet som förhöjer i köket. (Jag tänker dock på produkten riktat mot konsumenter)

Mina personliga tips:

*Se till att man kan få 100% ketchup utan att senap hänger med (och tvärt om), jag skulle gärna köpa flaskan men ogillar senap och vill därför endast få ketchup på min mat

*Ta reda på/testa på massa mat/räkna ut - hur proportionerna ser ut, går det åt dubbelt så mycket ketchup som senap hos medelsvensson: låt ketchupdelen vara dubbelt så stor!

*Göra halvorna separat påfyllningsbara! (Tar ketchupen slut skall du kunna fylla bara denna för att inte vara tillbaka med flera flaskor i kylen igen - vilket skulle leda till er konkurs)

*Som tidigigare nämnts, gör det möjligt att fylla på konceptet med egna produkter. Grymt (och förmodligen extremt långsökt) hade varit om ni kunde få typ olika varumärken och smaker från både senap och ketchup att passa med konceptet, alltså att man kan byta ut ketchupdelen mot det märke man föredrar mest!

*Åter igen - lättdiskat, enkelt att rengöra och lätt att hålla rent. Inget kladd på sidan/kork osv osv.. Måste gå att tvätta enkelt!

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in