Flashback bygger pepparkakshus!
2011-10-27, 10:43
Bannlyst
Okey, jag har ställt inför ett mindre vardagsdilemma o behöver få er hjälp att bevisa att det är jag som har rätt!

Så till problemet:
Jag råkade i ett sms till en dam, 27 år + som jag vid upprepade tillfällen delat säng med, skriva en att jag mycket hellre skulle "spendera kvällen med att mysa i soffan med en viss liten söt flicka än..." (givetvis var det henne jag menade).
Denna formulering urartade i en vild diskussion om att man aldrig, NÅGONSIN, får kalla en kvinna man gängar för något sådant...

Så kära FB, visst har hon fel? o va är egentligen uppskattade benämningar på er damer?
Citera
2011-10-27, 10:49
Medlem
Hon har fel eftersom hon talar för alla kvinnor och vissa tycker om att bli kallade sådant medans andra inte gör det. Därimot har hon rätt att berätta att hon inte uppskattar att bli kallad det.
Citera
2011-10-27, 10:50
Bannlyst
istället för söt liten flicka skulle du ha skrivit "mitt lilla nuppehål" så klart
Citera
2011-10-27, 11:03
Medlem
F-Classys avatar
Fel och fel... Jag kan tycka att hennes reaktion va lite överdriven, ja. Det finns garanterat många tjejer som skulle uppskattat att bli kallad så. MEN sen skulle jag nog aldrig själv kalla en tjej/kvinna för "liten flicka" när hon är 27+. Känns också som att hon hängt upp sig på just det - att hon är en kvinna.

Andra förslag: sötnos, gumman, fina.... men svårt att säga egentligen. Tycker faktiskt du ska fråga henne vad hon har för förslag själv. Så du få reda på i vilken "klass" smeknamnen ska ligga.
Citera
2011-10-27, 12:02
Medlem
Ja!s avatar
Hon kanske associerar ordet för starkt till flickebarn?
Egentligen kan det användas längre upp i åldrarna, även om det blivit utkonkurrerat av ordet tjej. Sabla zigenare.

Edit:
Lol.

Attested since 1591. Origin according to NEO is uncertain, but according to SAOB, it stems from Norwegian flikkja, "light-hearted or irresponsible woman", and flikkja, "hussy; tramp; slut", which are in turn related to flikja/fleikja, "gape; to open oneself" (used about clothing). Possibly related to the modern Swedish word flik, "flap".

Det är alltså besläktat med ordet "fläka".
Senast redigerad av Ja! 2011-10-27 kl. 12:07.
Citera
2011-10-27, 12:10
Medlem
kalkys avatar
Självklart har hon fel, alla tycker olika. Fasten damen din kanske uppskattar ett sms med min sexiga horunge?.
Citera
2011-10-27, 13:18
Medlem
fenceteeths avatar
Jag själv(som visserligen inte är 27 men -tminstone i en ålder där man kanske inte vill bli jämförd med en liten flicka) skulle nappat direkt på en sådan formulering, visserligen med stor anledning av min ageplayfetisch men vafan. Alla tycker olika, men det går ju lätt att sondera terrängen genom att lite småironiskt prova sig fram med diverse smeknamn för att få se reaktionerna.
Citera
2011-10-27, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fenceteeth
Jag själv(som visserligen inte är 27 men -tminstone i en ålder där man kanske inte vill bli jämförd med en liten flicka) skulle nappat direkt på en sådan formulering, visserligen med stor anledning av min ageplayfetisch men vafan. Alla tycker olika, men det går ju lätt att sondera terrängen genom att lite småironiskt prova sig fram med diverse smeknamn för att få se reaktionerna.

Exakt vad jag gjorde efter att gnällandet startade men följande smeknamn var inte heller så uppskattade:

"sexig, nätt tös"
"charmig, het pudding"
"upphetsande, våt madam"

Så dom kan vi stryka direkt men jag återkommer när jag hittar nått som blir okey:at
Citera
2011-10-27, 21:06
Medlem
Tiberius.s avatar
Självklart har din kvinnliga "vän" fel, då det är du som sätter gränserna samt avgör vilka smeknamn som är acceptabla i diverse sammanhang...

Ett något utsvävande exempel är ifall du bestämmer dig för att viska "Pappas lilla hora..." i örat på din sovande och icke ont anande flickvän innan du hårt och brutalt för in din hårda och pulserande lem i damens bakre regioner, en handling som eventuellt av omvärlden kan komma att uppfattas som tabu, men då det är du som bör sätta gränserna i er relation så är det faktiskt helt upp till dig huruvida din sexuella akt med dess verbala förspel tillämpas...

Passar det inte damen att bli kallad det du väljer att kalla henne, så är det ju bara för dig att dumpa henne...

Svårare än så är det faktiskt inte...

/ Tiberius
Senast redigerad av Tiberius. 2011-10-27 kl. 21:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in