Citat:
Ursprungligen postat av matematicum
Nej! 8 timmar är en jäkla massa plugg. I vissa perioder pluggar jag mindre och andra mer ... men visst, 8:a effektiva timmar hinner man göra underverk på.
Det var ju det jag sa. Att 8 timmar är ganska mycket.
Citat:
Ursprungligen postat av matematicum
Jag har gått på ett universitet (också civing) där man försökte få med så många som möjligt... dvs man förenklade istället för att ta vara på dom som var bättre. Detta var oerhört frustrerande för mig (en av anledningarna till att jag bytte till en av de bättre tekniska högskolorna i Sverige). Bör man inte istället HÖJA svårighetsgraden och få bort alla idioter som "hatar matematik"?
På vilken nivå högskolans personal väljer att lägga nivån är upp till dem. Följden blir ju att skolans rykte devalveras och utbildningens rykte förlorar i status, vilket är beklagligt.
Det finns ingen anledning till att göra extremt svåra tentor enligt mig, d.v.s den typ av tentor som kanske bara 5% av studenterna klarar. Samtidigt skall man inte göra det för enkelt av ovanstående anledning. Kan du visa exempel på att det är enklare på de mindre tekniska högskolorna? Linköpings tekniska högskola, som väl får betraktas som liten och avsides i jämförelse med KTH och Chalmers, har väldigt svåra mattetentor vad jag vet.