Kan det kanske vara så att det behövs mer tid för att utreda, samla bevis och besluta vilka brott mot dottern mannen ev. kan åtalas för? Bidragsbrotten kanske är enklare och därför börjar man med dem. Det går väl bra att lägga till åtalspunkter, eller väcka åtal senare för fler brott?
Jag känner för övrigt en kvinna som jobbar på soc. Har aldrig sett henne i palestinasjal eller med en mörk man. Tycker inte heller hon är kärringaktig. Jag är däremot ganska säker på att jag vid vissa tillfällen sett henne dricka vin och det är inte alls omöjligt att hon röstar rött.
Av beskrivningen (det lilla jag läst iaf) verkar det väl inte direkt som om det var någon psykisk sjukdom hon fejkade? Snarare något mentalt handikapp.
Citat:
Det måste väl bero på hur grava funktionshindren är. Om det bedöms att man inte skulle ha något utbyte alls av skola eller särskola kan man nog komma undan skolplikten.
Ursprungligen postat av nantes
Nej, jag har aldrig (vad jag vet) träffat en kvinna som jobbar på socialen. Du verkar ha träffat desto fler. Får man lov att fråga varför du hänger på soc. (och vet att de är de dummaste kvinnfolk som finns)?
----------------
Det här med att flickan inte fick gå i skolan förstår jag inte. Skolplikten gäller väl även om man är funktionshindrad?
----------------
Det här med att flickan inte fick gå i skolan förstår jag inte. Skolplikten gäller väl även om man är funktionshindrad?
Jag känner för övrigt en kvinna som jobbar på soc. Har aldrig sett henne i palestinasjal eller med en mörk man. Tycker inte heller hon är kärringaktig. Jag är däremot ganska säker på att jag vid vissa tillfällen sett henne dricka vin och det är inte alls omöjligt att hon röstar rött.
Citat:
Ursprungligen postat av lammern
Psykiskt sjuk = Funktionshindrad?
Brukar du se många psykiskt sjuka i våra skolor?
Brukar du se många psykiskt sjuka i våra skolor?
Av beskrivningen (det lilla jag läst iaf) verkar det väl inte direkt som om det var någon psykisk sjukdom hon fejkade? Snarare något mentalt handikapp.
Citat:
Jag hade inga problem att hitta ett frågetecken till varje fråga i det aktuella inlägget.
Ursprungligen postat av lammern
Frågar brukar också avslutas med frågetecken.
"Frågor" brukar också stavas med bokstaven o.
Det måste vara ett misstag i rapporteringen eller så kommer det får man ju hoppas.