2011-10-27, 13:00
Medlem
deckardrottningens avatar
Min teori är att pappan är konstnär som ska söka in på Konstfack nästa år och att han är inspirerad av Anna Odell
Citera
2011-10-27, 13:21
Medlem
ramsays avatar
kan det vara så att flickan inte fick sin del av kakan när hon blivit äldre och helt enkelt angav dom?
Citera
2011-10-27, 13:42
Medlem
om man bara hade balls att göra sånt där, fan att man ska vara så jävla laglydig.
Citera
2011-10-27, 13:58
Medlem
consultezs avatar
Hur kan han inte bli åtalad för massa andra saker också? Grov misshandel t.ex.?
Citera
2011-10-27, 14:15
Medlem
Det här måste vara samma fall som Expressen skrev om redan 18/6.
Även frun tvingades att spela sjuk.
Att man inte skrivit något om fallet de senaste månaderna, får ses som en bekräftelse på att det till 100% rör sig om nybyggare.

"Tvingade sin fru och dotter att spela sjuka."
Citat:
MALMÖ. Pappan styrde familjen med järnhand. Den 45-årige patriarken misstänks för miljonbluff med assistansersättning. Han anses ha tvingat sin tonårsdotter kissa på sig och bli stum.

Under det senaste året misstänks mannen ha lurat till sig mer än 100 000 kronor i månaden i form av olika bidrag. Bluffarna misstänks ha pågått i flera år och gälla flera av familjemedlemmarna.
- Jag vill med hänsyn till andra inblandade inte kommentera misstankarna överhuvudtaget, säger åklagaren Bo Birgersson.
---
Flickan placerades under en period på Råby ungdomshem. Under den första tiden fick hon besök och telefonsamtal från pappan. Efter sådana kontakter blev hon som ett spädbarn.
"Hon regredierade till ett litet barns funktionsnivå. Hon blev inkontinent och slutade i stort sett prata." skriver socialtjänsten i ett yttrande. Pappan förbjöds då att besöka eller kontakta sin dotter.
---
Misstankarna gäller också andra medlemmar i familjen. Hans fru får hjälp på grund av flera svåra handikapp av diffus karaktär. "Mentalt retarderad, debil och en primitiv odifferentierad personlighet med hallucinationer, vanföreställningar och ångest" dessutom sägs hon ha odefinierade smärtor genom myofasciellt syndrom eller fibromyalgi. Därutöver ska hon ha fått en stroke som gjorde att hon knappt kunde använda höger arm och ben.
---
Familjen hävdar att kvinnan i stort sett inte kan göra något själv. Modern har skötts av en dotter. En arbetsterapeut bedömde att modern behövde personlig assistans över dygnets samtliga timmar.
Familjen har haft en del av assistenspengarna ordnade genom ett privat bolag som på två år femdubblade sin omsättning till 25 miljoner
.
http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2473421/tvingade-sin-fru-och-dotter-att-spela-sjuka

Vilket är bolaget som omsatt 25 miljoner/år?
Citera
2011-10-27, 14:18
Medlem
SMBHs avatar
Münchhausen by proxy

"Den sjuke, vanligen en förälder, använder företrädesvis sina barn som ställföreträdande sjukdomsbärare.[1] Münchhausen by proxy anses vara den mest dödsbringande formen av barnmisshandel som är känd idag"

Med andra ord borde mannen bli åtalad för barnmisshandel med. Fattar inte vad rättsystemet tänker med? Jag som lekeman känner till detta, är det verkligen inte så att ingen på åklagarmyndigheten tänkt samma tanke som jag?
Citera
2011-10-27, 14:30
Medlem
Detta förvånar mig inte alls, har ni någon gång träffat en kvinna som jobbar på socialen? , Det är en palestinasjals vindrickande kärring som är vänsterradikal och som äääälskar mörkhyade män...

De är ta mig fan de dummaste kvinnfolk som finns.....

Som andra har sagt tidigare, satsar 100 svenska riksdaler på att det är en utlänning, och gissa
om han fort drar till sitt hemland snart...... 20- 30 mille rikare
Citera
2011-10-27, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMBH
Münchhausen by proxy

"Den sjuke, vanligen en förälder, använder företrädesvis sina barn som ställföreträdande sjukdomsbärare.[1] Münchhausen by proxy anses vara den mest dödsbringande formen av barnmisshandel som är känd idag"

Med andra ord borde mannen bli åtalad för barnmisshandel med. Fattar inte vad rättsystemet tänker med? Jag som lekeman känner till detta, är det verkligen inte så att ingen på åklagarmyndigheten tänkt samma tanke som jag?

Visst är det barnmisshandel, men "Münchhausen by proxy" är orsakat av att föräldern är psykiskt sjuk. I det här fallet är det än värre, då drivkraften varit girighet ( och inte psykisk sjukdom hos fadern, såvitt vi vet ).
Citera
2011-10-27, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander.Karelin
Detta förvånar mig inte alls, har ni någon gång träffat en kvinna som jobbar på socialen? , Det är en palestinasjals vindrickande kärring som är vänsterradikal och som äääälskar mörkhyade män...De är ta mig fan de dummaste kvinnfolk som finns.....

Som andra har sagt tidigare, satsar 100 svenska riksdaler på att det är en utlänning, och gissa
om han fort drar till sitt hemland snart...... 20- 30 mille rikare

Nej, jag har aldrig (vad jag vet) träffat en kvinna som jobbar på socialen. Du verkar ha träffat desto fler. Får man lov att fråga varför du hänger på soc. (och vet att de är de dummaste kvinnfolk som finns)?

----------------

Det här med att flickan inte fick gå i skolan förstår jag inte. Skolplikten gäller väl även om man är funktionshindrad?
Citera
2011-10-27, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Nej, jag har aldrig (vad jag vet) träffat en kvinna som jobbar på socialen. Du verkar ha träffat desto fler. Får man lov att fråga varför du hänger på soc. (och vet att de är de dummaste kvinnfolk som finns)?

----------------

Det här med att flickan inte fick gå i skolan förstår jag inte. Skolplikten gäller väl även om man är funktionshindrad?

Psykiskt sjuk = Funktionshindrad?
Brukar du se många psykiskt sjuka i våra skolor?

Det som tidigare talare nämnde om soc-kvinnor stämmer alldeles utmärkt.
Citera
2011-10-27, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lammern
Psykiskt sjuk = Funktionshindrad?
Brukar du se många psykiskt sjuka i våra skolor?

Det som tidigare talare nämnde om soc-kvinnor stämmer alldeles utmärkt.

Apati är en psykisk åkomma som yttrar sig i funktionshinder...
Som apatisk kan man inte gå i skola.
Däremot kan man gå i skolan om man är manodepressiv, vilket gör att man kan se psykiskt sjuka i skolan.
Även paniksyndrom är en psykisk åkomma som fler än man tror lider av, även skolbarn!
Senast redigerad av chrisemil 2011-10-27 kl. 15:12.
Citera
2011-10-27, 16:00
Medlem
SMBHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Visst är det barnmisshandel, men "Münchhausen by proxy" är orsakat av att föräldern är psykiskt sjuk. I det här fallet är det än värre, då drivkraften varit girighet ( och inte psykisk sjukdom hos fadern, såvitt vi vet ).

Det är ju inte helt säkert att drivkraften varit girighet. Kanske pengarna blev en sekundär vinst för en redan sjuk man? Skitsamma dock, vi kan inte sia om mannens psykiska tillstånd innan rättslig undersökning.

Barnmisshandel är det dock oavsett mannens motiv!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in