Citat:
Ändra en sak i världen..
Då skulle jag införa kraftiga restriktioner om religion:
1. Låt barnen få allting vetenskapligt och logiskt förklarat istället för tvångs religion sen födslen.
2. Obligatorisk skolundervisning om hur fel och omoraliskt det är att döda eller skada en annan invid såväl som fysiskt och psykiskt.
3. Endast minimal undervisning om religioner i skolan - Dess förödande effekter ur historiskt synpunkt.
4. Religion ska betraktas som sekt bildande med hjärntvätt av den allvarligaste graden.
5. Om en omyndig elev visar starka tecken på fundamentalism är läraren skyldig att rapportera det vidare.
6. Endast myndiga personer med minst Väl Godkänd i samhällskunskap, biologi samt teknik får licens att djup studera religoner som förespråker död mot andra religioner, etniciteter och invider.
7. Endast personer med religion-licens får köpa/låna/inneha religösa böcker.
8. Inga förmåner eller särbehandling mot religiösa invider - endast om medicinskt bevisat.
9. Förbud mot att bygga nya konstrutioner för dyrkning av religion - gamla byggnader får rivas eller behållas för historiskt värde.
10. Sekter/grupper som dyrkar religion som innehåller förstörelse mot andra invider, skall registras till myndigheternas säkerhetstjänst.
Om jag i mina äldre dagar ger mig in i politiken ska jag kämpa för att få så mycket av det genom som bara möjligt!!