2011-10-27, 13:59
Medlem
Att den mänskliga befolkningen på planeten inte kunde överstiga en miljard människor. Varje land beroende på yta får en kvot, och kvoten regleras med sterilisering.
Citera
2011-10-27, 17:24
Medlem
r3liables avatar
En sak jag vill ändra är allt

Nej men skulle vilja se en stat med en diktatur, där han är sträng mot förbrytarna och god mot resten.
Citera
2011-10-27, 19:35
Medlem
Förbjuda politik.
Citera
2011-10-28, 01:19
Medlem
Eyedols avatar
Hade gärna en värld helt utan dubbelmoral

Ett annat alternativ jag funderar på vore att världen hade fler "topp"raser än bara människan. Jag tänker då raser som orcer, alver, dvärger och liknande som återfinns tillexempel i Lotr eller WoW
Citera
2011-10-28, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eyedol
Hade gärna en värld helt utan dubbelmoral

Ett annat alternativ jag funderar på vore att världen hade fler "topp"raser än bara människan. Jag tänker då raser som orcer, alver, dvärger och liknande som återfinns tillexempel i Lotr eller WoW

Jaa. Och lilleputtar, som i Gullivers resor.
Citera
2011-10-28, 13:50
Bannlyst
Att alla ska behandla varann med respekt och kärlek oavsett ras, alltså alla människor ska vara lika värda.
Citera
2011-10-28, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexyBlatteKille84
Att alla ska behandla varann med respekt och kärlek oavsett ras, alltså alla människor ska vara lika värda.

+1, jag hoppas att du är seriös (med tanke på forumet)
Citera
2011-10-29, 00:00
Medlem
Lyckonivåerna skulle vara betydligt högre och folk ska ha betydligt högre livsstandard.
Citera
2011-10-30, 00:48
Medlem
Citat:
Ändra en sak i världen..

Då skulle jag införa kraftiga restriktioner om religion:
1. Låt barnen få allting vetenskapligt och logiskt förklarat istället för tvångs religion sen födslen.
2. Obligatorisk skolundervisning om hur fel och omoraliskt det är att döda eller skada en annan invid såväl som fysiskt och psykiskt.
3. Endast minimal undervisning om religioner i skolan - Dess förödande effekter ur historiskt synpunkt.
4. Religion ska betraktas som sekt bildande med hjärntvätt av den allvarligaste graden.
5. Om en omyndig elev visar starka tecken på fundamentalism är läraren skyldig att rapportera det vidare.
6. Endast myndiga personer med minst Väl Godkänd i samhällskunskap, biologi samt teknik får licens att djup studera religoner som förespråker död mot andra religioner, etniciteter och invider.
7. Endast personer med religion-licens får köpa/låna/inneha religösa böcker.
8. Inga förmåner eller särbehandling mot religiösa invider - endast om medicinskt bevisat.
9. Förbud mot att bygga nya konstrutioner för dyrkning av religion - gamla byggnader får rivas eller behållas för historiskt värde.
10. Sekter/grupper som dyrkar religion som innehåller förstörelse mot andra invider, skall registras till myndigheternas säkerhetstjänst.

Om jag i mina äldre dagar ger mig in i politiken ska jag kämpa för att få så mycket av det genom som bara möjligt!!
Citera
2011-10-30, 02:21
Medlem
rottenbones avatar
Som nån sa: Minska antalet människor till max en miljard (om ens det). Då kunde man ha en bra standard utan att förstöra hela jorden, samt när man väl håller på att förstöra hela jorden kunde man lättare komma överens om lösningar. Bättre att ha en liten tumör än att ha tumörer över allt.

Citat:
Ursprungligen postat av rautasaari
Då skulle jag införa kraftiga restriktioner om religion:
1. Låt barnen få allting vetenskapligt och logiskt förklarat istället för tvångs religion sen födslen.
2. Obligatorisk skolundervisning om hur fel och omoraliskt det är att döda eller skada en annan invid såväl som fysiskt och psykiskt.
3. Endast minimal undervisning om religioner i skolan - Dess förödande effekter ur historiskt synpunkt.
4. Religion ska betraktas som sekt bildande med hjärntvätt av den allvarligaste graden.
5. Om en omyndig elev visar starka tecken på fundamentalism är läraren skyldig att rapportera det vidare.
6. Endast myndiga personer med minst Väl Godkänd i samhällskunskap, biologi samt teknik får licens att djup studera religoner som förespråker död mot andra religioner, etniciteter och invider.
7. Endast personer med religion-licens får köpa/låna/inneha religösa böcker.
8. Inga förmåner eller särbehandling mot religiösa invider - endast om medicinskt bevisat.
9. Förbud mot att bygga nya konstrutioner för dyrkning av religion - gamla byggnader får rivas eller behållas för historiskt värde.
10. Sekter/grupper som dyrkar religion som innehåller förstörelse mot andra invider, skall registras till myndigheternas säkerhetstjänst.

Om jag i mina äldre dagar ger mig in i politiken ska jag kämpa för att få så mycket av det genom som bara möjligt!!

Förtsår inte vars folk träffar religiösa människor i dagens Sverige....

... Iofs, Malmö
Citera
2011-10-30, 02:50
Medlem
Mortiss avatar
Då skulle jag vilja att alla människor på jorden tio gånger om dagen upprepar för sig själv:
Kärleken är störst.

Lite i likhet när Youko Ono och John Lennon framförde texten imagine peace.

Kan alla utföra detta vill jag tro att vi får en bättre värld.
Citera
2011-10-30, 09:52
Medlem
neuronss avatar
jag skulle sudda bort strecken på kartan "imagine there´s no countries"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in