Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-04, 23:44
  #133
Medlem
fibbe123s avatar
varje gång jag har beställt ifrån dem så är dem så jävla sega. Beställde på en måndag klockan 8 fick skiten veckan senare på onsdag. Jag ringde upp dem och första kärringen sa att hon inte kan hjälpa. ringde dagen efter snackade med en ung kille han var bara snobbig och sa att ring om det är riktiga problem. Lackade då och ringde och snackade med nån chef och sa hur dem beteede sig han sa att han var ledsen och att dem skulle försöka skicka paketet så fort som möjligt.

Köper alla kostillskott ifrån MM sports men ska jag köpa några kläder eller annat så får det bli GG.
Citera
2017-09-09, 15:08
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fibbe123
varje gång jag har beställt ifrån dem så är dem så jävla sega. Beställde på en måndag klockan 8 fick skiten veckan senare på onsdag. Jag ringde upp dem och första kärringen sa att hon inte kan hjälpa. ringde dagen efter snackade med en ung kille han var bara snobbig och sa att ring om det är riktiga problem. Lackade då och ringde och snackade med nån chef och sa hur dem beteede sig han sa att han var ledsen och att dem skulle försöka skicka paketet så fort som möjligt.

Köper alla kostillskott ifrån MM sports men ska jag köpa några kläder eller annat så får det bli GG.

Ett i-landsproblem. Du kan inte ha stora bekymmer i livet om du lackar på småsaker.
Citera
2017-09-10, 22:30
  #135
Medlem
PaulPaljetts avatar
Gymgrossisten har blivit extremt dåliga på att leverera snabbt. Nu är det mer regel än undantag att man får vänta 3-5 dagar innan ordern ens har packats.

Ilandsproblem, javisst. Men idag är de flesta inställda på att en order expedieras inom 24h.
Citera
2017-09-13, 07:19
  #136
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulPaljett
Gymgrossisten har blivit extremt dåliga på att leverera snabbt. Nu är det mer regel än undantag att man får vänta 3-5 dagar innan ordern ens har packats.

Ilandsproblem, javisst. Men idag är de flesta inställda på att en order expedieras inom 24h.
'
Ja, något har ju hänt sen hösten 2016 det var då erbjudanden blev sämre och hemsidan gjordes om.
Citera
2017-10-16, 03:39
  #137
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Mina kritiska omdömen har inte kommit med. Och ja de var seriösa och väl formulerade. Dåligt av dem...

Samma som dig, Gymgrossisten väljer att inte publicera dåliga omdömen, har gett flera dåliga omdömen och ett bra omdöme bara det bra omdömet publicerades.

handlar aldrig på gymgrossisten igen, började handla på mmsports efter det, mmsports egna märke är även mycket bättre och leveransen går snabbt.
__________________
Senast redigerad av Manbat 2017-10-16 kl. 03:42.
Citera
2017-10-16, 07:27
  #138
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
'
Ja, något har ju hänt sen hösten 2016 det var då erbjudanden blev sämre och hemsidan gjordes om.
Instämmer här, priserna har blivit sämre och att de gjorde om hemsidan var ganska katastrofalt. Inte bara det att den nya layouten är helt rörig och omöjlig att navigera (saknar produktkategorier?), all ens gamla orderhistorik verkar ha raderats också, vilket irriterar mig som fan. Även äldre omdömen verkar vara borta också. Okej att de bytte mjukvara, det kan jag förstå, den gamla mjukvaran var över 10 år gammal, men de kunde åtminstone ha försökt exportera orderhistoriken.

Finns fortfarande ett relativt bra utbud på Gymgrossisten (de har det mesta, dock inte allt, och vissa produkter finns det bättre motsvarigheter hos konkurrenterna), men de har slutat sälja deras palatinos, deras sojaproteinisolat kostar numera 599 för 4 kg (förr prispressade de SPI till 569 kr, okej 30 kr är inte mycket men bulkpowders säljer 5 kg SPI för 599 kr liksom), hemsidan/layouten är numera skit, dock har leveranstiden varit seg de senaste två åren vad jag vet, kan bero på att de är största kosttillskottskedjan i Sverige. Om de fular sig med omdömena vet jag inte, men det kan vara lämpligt att börja handla från andra svenska kosttillskottkedjor, t.ex. Proteinbolaget, Svensktkosttillskott osv. Bra och viktig strategi för att öka marknadskonkurrensen; inte sunt att lägga alla ägg i samma korg, leder lätt till monopol när ett företag blir alltför mainstream.

Annars har väl Gymgrossisten hyfsat bra produkter så sett, är inte missnöjd med själva produkterna, bara priserna som har varit bättre, att de har slutat sälja vissa produkter och att den nya layouten inte är användarvänlig.
Citera
2017-10-17, 01:03
  #139
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Instämmer här, priserna har blivit sämre och att de gjorde om hemsidan var ganska katastrofalt. Inte bara det att den nya layouten är helt rörig och omöjlig att navigera (saknar produktkategorier?), all ens gamla orderhistorik verkar ha raderats också, vilket irriterar mig som fan. Även äldre omdömen verkar vara borta också. Okej att de bytte mjukvara, det kan jag förstå, den gamla mjukvaran var över 10 år gammal, men de kunde åtminstone ha försökt exportera orderhistoriken.

Finns fortfarande ett relativt bra utbud på Gymgrossisten (de har det mesta, dock inte allt, och vissa produkter finns det bättre motsvarigheter hos konkurrenterna), men de har slutat sälja deras palatinos, deras sojaproteinisolat kostar numera 599 för 4 kg (förr prispressade de SPI till 569 kr, okej 30 kr är inte mycket men bulkpowders säljer 5 kg SPI för 599 kr liksom), hemsidan/layouten är numera skit, dock har leveranstiden varit seg de senaste två åren vad jag vet, kan bero på att de är största kosttillskottskedjan i Sverige. Om de fular sig med omdömena vet jag inte, men det kan vara lämpligt att börja handla från andra svenska kosttillskottkedjor, t.ex. Proteinbolaget, Svensktkosttillskott osv. Bra och viktig strategi för att öka marknadskonkurrensen; inte sunt att lägga alla ägg i samma korg, leder lätt till monopol när ett företag blir alltför mainstream.

Annars har väl Gymgrossisten hyfsat bra produkter så sett, är inte missnöjd med själva produkterna, bara priserna som har varit bättre, att de har slutat sälja vissa produkter och att den nya layouten inte är användarvänlig.

Äntligen! Tänkte att jag inte kan vara den enda som upptäckt det...

Nåja, rabattkoderna kommer väldigt sällan. Jag minns inte senast jag fick "köp för 1000 kr och få 300 kr rabatt". Bonustrappan är inte så attraktiv heller. Tidigare kunde man även kombinera rabattkoder hejvilt men den möjligheten är igentäppt. Ett tag hade jag 4 st 10% rabattkoder, tillsammans med den nämnd ovan kunde man lägga i varor för 1000 kr och belasta kontot med: 1000*0,9^4-300= 356 kr vilket innebar en total rabatt på ~64,4%!
Citera
2019-03-08, 13:37
  #140
Medlem
BarryHeros avatar
Beställde produkter från Gymgrossisten för över 1000 SEK. Två av de dyraste produkterna (som tillsammans var värda över 900 SEK) kom inte, utan istället låg två mindre produkter i kartongen.

Kontaktade Gymgrossisten via deras hemsida (det gick väldigt snabbt att få kontakt med deras kundtjänst måste jag säga) och sade att jag fått mindre och billigare produkter istället för dem jag egentligen skulle få.

De bad mig packa ihop skiten, gå till Posten, och skicka tillbaka dem felaktiga produkterna till Gymgrossisten. Sen skulle mina riktiga varor komma nästa vecka. Jag sade åt de jävlarna att de väl för i helvete kan bjuda på de mindre och billigare varorna när det är de som har gjort fel? Varför ska jag behöva packa in varor och traska ned till postkontoret när det är de som har gjort fel?

Den "generösa" kundtjänstemannen sade att "OK, vi kan göra ett undantag den här gången." Underligt. Borde väl vara standard att bjussa på skiten man skickar fel.
Citera
2019-03-08, 23:40
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Den "generösa" kundtjänstemannen sade att "OK, vi kan göra ett undantag den här gången." Underligt. Borde väl vara standard att bjussa på skiten man skickar fel.

Nej, det är knappast standard. Däremot ska de ju skicka en returfraktsedel så du slipper lägga ut för portot.
Citera
2019-03-11, 13:08
  #142
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Nej, det är knappast standard. Däremot ska de ju skicka en returfraktsedel så du slipper lägga ut för portot.
Vad är det rimliga i att det blir massa extraarbete för mig när det är de som gör misstaget?
Citera
2019-03-12, 23:54
  #143
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Vad är det rimliga i att det blir massa extraarbete för mig när det är de som gör misstaget?
Förmodligen för att det är så köpevillkoren som du godkänt ser ut.
Citera
2019-03-13, 09:29
  #144
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Förmodligen för att det är så köpevillkoren som du godkänt ser ut.
Menar du på allvar att det i köpevillkoren står att jag är skyldig att skicka tillbaka varor som Gymgrossisten av misstagit har skickat till mig? Hur kan det vara mitt ansvar att kompensera för deras misstag?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback