2011-10-26, 18:02
Medlem
Hej

Uppgradera precis min Macbook från Snow Leopard till nyaste. Har dock lite problem med trackpaden och dess funktioner.

- Jag vill kunna scrolla neråt och uppåt som innan. Med den nya OS:en scrollar man uppåt genom att dra två fingrar neråt och scrolla neråt genom att scrolla två fingrar uppåt. Jag vill ha det tvärtom, som innan. Jag vill scrolla med två fingrar ner och därmed och scrolla sidan ner. Hur fixar jag det?

- Vill också kunna ta mig allra längst ner till en sida genom att dra ner tre fingrar samtidigt. Inte inverted som innan utan default.

- Bonusfråga. Varför har allt som har med flash att göra i chrome helt fuckat upp sig?

Tusen tack för hjälpen
Citera
2011-10-26, 18:17
Medlem
SirKnasens avatar
Inventerade scrollningen fixar du i Systeminställningar -> Styrplatta

Svårt att hitta systeminställningarna? Sök på styrplatta med förstorningsglaset längst upp i högra hörnet av skärmen
Citera
2011-10-26, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirKnasen
Inventerade scrollningen fixar du i Systeminställningar -> Styrplatta

Svårt att hitta systeminställningarna? Sök på styrplatta med förstorningsglaset längst upp i högra hörnet av skärmen

Tack jag löste inventerade scrollningen.

- Hur kan jag göra så att jag drar fyra fingrar åt vänster höger så dyker det upp en små exposéruta med vilka aktiva program jag har?

ja jag är jättedålig på datorer
Citera
2011-10-26, 18:55
Medlem
SirKnasens avatar
Som standard får du fram "Mission Control" genom att svepa uppåt med tre fingrar. Tror inte det går att ändra till svepning åt vänster då sidosvepningar används för att bläddra fram och tillbaka mellan program i helskärmsläge samt fram och tillbaka mellan websidor.
Du kan ju använda dig av aktiva hörn annars. Visa Mission Control eller dyligt genom att föra musmarkören till ett hörn av skärmen.
Senast redigerad av SirKnasen 2011-10-26 kl. 18:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in