Jag vet ingenting om Kee Marcello, men så gammal han har blivit. Tycker han mer ser ut som Blackie Lawless numera, i alla fall på den bilden. Kanske det hårda livet som satt sina spår...
Han var här i min lilla hemstad för några år sedan och höll föredrag och spelade gitarr för ungdomarna på musikskolan. Verkar vara en trevlig kille och han berättade många underhållande historier för oss från livet på vägarna. Inga större skandaler han berättade om men det var underhållande ändå. Fick mina Europe skivor signerade samtidigt
Nja! Europe var under en period på åttiotalet ett av världens största hårdrockband, ja! Men i jantesverige vill man inte riktigt inse detta.
Gillar man hårdrock så finns en del guldkorn i Europes diskografi..
Nja! Europe var under en period på åttiotalet ett av världens största hårdrockband, ja! Men i jantesverige vill man inte riktigt inse detta.
Gillar man hårdrock så finns en del guldkorn i Europes diskografi..
Allt beror ju på hur man använder meningen "ett av världens största". Ett av tio? Ett av hundra? Ett av tusen? Gemene man skulle nog tänka på dom kanske fem-tio största banden och där tror jag knappast Europe passar in. Sedan var dom troligen större än vad vi förstod här i Sverige.
Allt beror ju på hur man använder meningen "ett av världens största". Ett av tio? Ett av hundra? Ett av tusen? Gemene man skulle nog tänka på dom kanske fem-tio största banden och där tror jag knappast Europe passar in. Sedan var dom troligen större än vad vi förstod här i Sverige.
Jo såklart! Men Europe har sålt någonstans mellan 25-30 miljoner. T.ex Red Hot Chilipeppers har sålt ca 50 miljoner, dock under en längre tidsperiod. på 80 talet jämfördes Europe med ex.vis Bon Jovi.
"Gitarristen hävdar att han har rätt till 20% av varumärket Europe, men att han inte fått en krona från bandet på 18 år.– Jag köpte ut John Norums femtedel 1987 för en miljon. Jag äger musikerdelen även i de tre första plattorna. All royalty har felaktigt gått till Normun hela tiden på grund av dåligt management, säger han