2011-10-26, 14:54
Medlem
Tjo

Misstänker att jag har inflammationer i muskelfästena i armvecket (underarm och biceps mötet). Det gör ohemult ont, och jag kan inte räta ut armarna utan en viss viljeprestation.
Har haft detta problemet förr, särskilt vid omstart efter lång frånvaro från träning, men inte riktigt reflekterat över om jag kan göra något åt det. Eller vad jag kan göra? Givetvis vet jag att jag lyft för hårt (igen) och att jag inte ska göra det, men finns det något jag kan göra nu för att påskynda återhämtning? Jag har petat på lite Zon på det, och kommer inte lyfta något med armarna de närmsta dagarna. Ska jag stretcha? Hålla varmt/kallt? Stå på huvudet och be till [insert vidskeplighet here]?
Citera
2011-10-26, 14:56
Medlem
pezrulezhaakons avatar
joykill

Du har gasat på för mycket efter vilan, helt enkelt. Nu gäller vila från dragövningar och bicepsövningar i 1-3 veckor iallafall.
Citera
2011-10-26, 15:06
Medlem
Fan. Fanfan. Jag som känner en sådan sjuk entusiasm till att träna, vilket jag aldrig gjort förr! Aja, finns ju andra saker att träna :-)
Citera
2011-10-26, 15:07
Medlem
Strobeliciouss avatar
Efter ett långt träningsuppehåll så körde jag ett bröst/biceps pass för ett tag sen, dagarna efter hade jag förjävla ont i armvecket/bicepsfästena.

Det enda jag kan tänka är väl att vila och vänta ut det, fick jag göra. Hur länge har det tagit när du haft det förut?
Citera
2011-10-26, 15:09
Medlem
Någon vecka på sin höjd, men vill ju gärna att det ska gå över till passet ikväll
Citera
2011-10-26, 15:11
Medlem
pezrulezhaakons avatar
joykill

Ja, det finns massor av annat att träna. Tänk även på att uppvärmning inför bicepsövningar är lika viktiga som uppvärmning inför allt annat.
Citera
2011-10-26, 15:12
Medlem
Strobeliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joykill
Någon vecka på sin höjd, men vill ju gärna att det ska gå över till passet ikväll

Ah, okej. Tog nog uppemot fem dagar eller något sånt för mig. Kör ett ben/mage pass ikväll då?
Behöver du inte använda armarna så mycket förutom vid knäböj då kanske
Citera
2012-10-24, 12:51
Medlem
Rangvalds avatar
Har samma sak, känns som att en nål sticks in i armen precis norr om armvecket upp emot biceps, fast lite mer åt insidan.
Haft detta nu i ett par månader, testade att vila en vecka från bicepsövningar men det hjälpte inte..

Får väl köra en veckas vila helt från alla dragövningar och tigerbalsamera ordentligt.

Vad finns det mer man kan göra åt saken?

EDIT, Ursäkta för bump, men denna tråd passade bäst in på min smärta, pallade inte göra en ny..
Citera
2012-10-24, 13:56
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Rangvald

En veckas vila i sammanhanget är en fis i rymden. Speciellt om du dragit på dig en överbelastning.

3-6v får du börja ställa dig in på.
Sedan under tiden får du fundera på bättre utförande och bättre anpassade vikter och mer uppvärmning, så slipper du liknande problem i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in