2011-10-25, 23:38
Medlem
Min hudläkare skrev ut det till mig 3 mån av två anledningar:

1. Jag har problem med acne/oren hy tycker jag själv och vad jag än gör så är den fet/jobbig.
2. Med P-pillrena ska man kunna reglera mensen och jag hade velat ha den bara var tredje månad eftersom jag annars ligger och typ avlider (a.k.a spyr och nästan gråter) av smärta upp till 3 dagar i månaden... och sådan dysfukntionalitet funkar inte när man är student och har hårt press på sig att t.ex. göra tenta eller sånt.

Jag har aldrig ätit P-piller och är livrädd för biverkningar/hormonrubbningar och shit egentligen.
Dessutom skrev hon bara ut för 3 mån, vad gör man efter de är slut? :S
Får man större bröst av P-piller permanent!?
Sen är dom svindyra, nästa 200 kr/månad

Någon som har erfarenhet av Diane p-piller och kan berätta lite? Tack!
Senast redigerad av unhappy 2011-10-25 kl. 23:41.
Citera
2011-12-01, 21:24
Medlem
diane skrivs ofta ut om man förutom preventiomn vill ha nåt som är bra mot generande/kraftig hårväxt har jag hört...
Citera
2011-12-03, 16:18
Medlem
Hej. Jag har ätit Diane sedan jag var ca 20 år, idag 45 år. Första åren fick man hämta ut recepten utomlands eftersom de var förbjudna i Sverige som mycket annat på 80-talet. Jag har mått bra av dessa hela livet och haft fin hy och mens i 4-5 dagar. Fick för 5 år sedan att för mig att sluta. 1 år senare hade jag dålig hy igen, nu kom den på käklinjen och halsen, äter inte godis, sköter mig och tyckte det inte var så kul att få dåligt hy i 40-års åldern. Även mens blev otroligt riklig och mycke värk. Jag har nu för 4 veckor sedan fått Diane utskrivna igen och börjat ät de, direkt märkte jag skillnad på min hy som är bättre och nu ska jag vänta och se ifall mensen blir mindre igen. Har gått upp nåt kilo, men det gjorde jag vid 20 års ålder även. Återkommer kanske framöver om det blir nån förändring. Diane har fungerat bra för mig hela livet, och inte fått några biverkningar
Citera
2013-07-13, 22:39
Bannlyst
Är det någon som vet om det är vanligt att drabbas av värre acne i början? Har nu gått igenom två kartor och jag tycker bara att det är mycket värre. Frågan är om jag ska påbörja den tredje kartan eller om jag ska skita i det.
Citera
2013-07-16, 01:32
Medlem
Jag har Diane på recept men hämtar alltid ut Zyrona istället, det är billigare men innehåller exakt samma som Diane!
Har ätit dessa i jaa över ett halvår iallafall och den första månaden jag började med dom så blev min akne mycket värre för att sedan bli så mycket bättre!
Idag har jag bara någon enstaka finne då och då som inte syns (bara jag som ser dom för att jag är orolig att få så dålig hy igen så jag granskar som fan). Så håll ut och käka på! Sådana här saker blir alltid värre först för att sedan bli så mycket bättre!
Citera
2013-07-16, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Letto
Jag har Diane på recept men hämtar alltid ut Zyrona istället, det är billigare men innehåller exakt samma som Diane!
Har ätit dessa i jaa över ett halvår iallafall och den första månaden jag började med dom så blev min akne mycket värre för att sedan bli så mycket bättre!
Idag har jag bara någon enstaka finne då och då som inte syns (bara jag som ser dom för att jag är orolig att få så dålig hy igen så jag granskar som fan). Så håll ut och käka på! Sådana här saker blir alltid värre först för att sedan bli så mycket bättre!
Hur är det med vikten för dig? Jag har gått upp i vikt, och överväger nu att inte fortsätta med dem. Men det kanske också bara är i början?
Citera
2013-07-16, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av al-Kebab
Hur är det med vikten för dig? Jag har gått upp i vikt, och överväger nu att inte fortsätta med dem. Men det kanske också bara är i början?

Jag har gått upp i vikt pga att jag fått en tarmsjukdom så om jag också gått upp i vikt pga pillerna kan jag tyvärr inte svara på.
Men viktuppgång är ju en känd biverkan som p-piller har. Jag kan tänka mig att det bara är så i början, är det bara några enstaka kilo hade jag fortsatt, är det överdrivit mycket hade jag slutat. Men som sagt, kan tänka mig att man går upp något i början för kroppen får ju mer hormoner i sig och börjar röra runt i allt så det tar väl minst 3 månader innan det börjar verka ordentligt med aknen och då tror jag också att kroppen borde ha stabiliserat sig och vant sig vid dessa extra intagen för just nu när jag har min tarmsjukdom under kontroll så har jag inte gått upp på ett tag nu, alltså har jag isåfall inte gått upp mer pga pillerna heller så råder dig att fortsätta ett tag till och se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in