2011-10-25, 19:21
Medlem
jr.ewings avatar
Jag är på jakt efter en hund som inte kräver maximal tid och uppmärksamhet. Vill även ha en hund som inte fäller särskilt mycket hår då jag har pälsallergi.
Jag bor i en 1a och arbetar ganska nära min bostad så jag kan absolut rasta min hund på lunch tid, men jag kan maximalt rasta den 2ggr om dagen.

Vilken slags förstagångs hund bör jag ha?
Citera
2011-10-25, 19:22
Medlem
Lundens avatar
Varför skaffa hund om du är pälsallergiker?
Citera
2011-10-25, 20:53
Medlem
sngs avatar
skaffa inte hund om du inte har tillräckligt med tid, om du skaffar en valp så måste du vara hemma med den den första veckan eller två, för att den ska vänja sig vid dig och ditt hem. den måste dessutom rasta var tredje-fjärde timme när den är valp. Skaffa katt i stället dom klara sig bättre hemma själv! en hund ska inte behöva sitta hemma själv och dessutom bara få gå ut två gånger om dan.
Citera
2011-10-25, 21:03
Medlem
swedarmys avatar
om du är allergisk så kan du ju annars skaffa en kinesiska nakenhund eller något?
Citera
2011-10-25, 21:17
Medlem
Avantasias avatar
2 ggr om dagen? Du kan alltså maximalt gå ut med hunden utomhus så den för uträtta sina behov två gånger om dagen?
Citera
2011-10-26, 03:13
Medlem
Jonny666s avatar
Skaffa inte hund, skaffa en robothund
Citera
2011-10-26, 05:54
Medlem
Fangelsets avatar
Det finns en hundras som kan hålla sig ganska länge men jag kommer inte ihåg vad den heter nu.
sök på google.
Citera
2011-10-26, 06:07
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Hur naiv är du? Nej detta går inte.
Köp en katt istället.
Citera
2011-10-26, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jr.ewing
Jag är på jakt efter en hund som inte kräver maximal tid och uppmärksamhet. Vill även ha en hund som inte fäller särskilt mycket hår då jag har pälsallergi.
Jag bor i en 1a och arbetar ganska nära min bostad så jag kan absolut rasta min hund på lunch tid, men jag kan maximalt rasta den 2ggr om dagen.

Vilken slags förstagångs hund bör jag ha?

Du ska inte ha någon hund!..

Akvariefiskar är det som passar dig bäst..

.
Citera
2011-10-26, 06:46
Medlem
Geblods avatar
Stämmer in med kören.

Varför ska du skaffa hund?
Du är allergisk, du har inte tid för den, du kan max rasta den 2 gånger per dag.. Inte mycket som talar för där inte.

Köp ett akvarie med lite fina fiskar och lampor som lyser upp dem istället. Både snyggt och du slipper känna dig ensam.

Edit: Sen att du skriver "Vilken förstagångshund ska jag ha" känns ju även det som en indikator på att du inte ska skaffa hund.. Det är inte en produkt vi pratar om, det är ett liv..
Citera
2011-10-26, 06:54
Medlem
Gå och skaffa dig en flickvän i helgen. Dom kan du ju rasta på rasten och ångrar du dig så är det bara att göra slut.

PS. om du behöver jobba över är det inget problem då hon kan kolla på baywatch eller något. DS

ps igen: Minigris.
Citera
2011-10-28, 23:07
Medlem
Kommer sluta med att ts skaffar pitbull eller någon annan "kamphund" eftersom han tillhör skaran som inte ska ha hund (iallafall i nuläget).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in