• 1
  • 2
2011-10-25, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DockTheDell
Jag gillar språk. Flashback och Google Translate är jättebra lärare också... 3 månader är ganska lång när du arbetar deltid och behöver ett bättre jobb.

Tyvarr, jag kan skriva bättre än jag kan tala, så bara invandrare jobb för mig.

Ursäkta mig, antog att du var man då du inte angav kön och skriver på flashback.

Så du är alltså en snyltande invandrare som lever på bidrag? okej...
Citera
2011-10-25, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Var framgår det att TS är man?

Eftersom det inte stod något i texten så får väl du dra en VILD gissning och komma fram till att jag ANTOG det. Frågor på det?

Anledningen till att jag antog det var: Majoriteten av personerna på FB är män. Dessutom tyckte jag hon skrev som en man.
Citera
2011-10-25, 21:34
Medlem
DockTheDells avatar
Citat:
Så du är alltså en snyltande invandrare
Omanlig OCH utländsk!
Efter skatt får jag mer pengar än jag tjänar före skatt, men det är ditt beslut, röstar du (svenskar) för den svenska regeringen och denna politik. Personligen tycker jag att det är okej att jag har mindre chans till bra jobb eftersom jag är inte svensk. Jag fattar... jag klagar inte.

Tror inte jag kan leva på bidrag ännu ... EU regler... kan nog få mer än 7000 i så fall ...?

Tack för svar, jag diskuterade det med min sambo och fortsättar att betala hälften. Kanske är det mitt samvete. Men bra att se idéer...

Ursäkta min nybörjar-misstag när jag skriver.
Citera
2011-10-26, 00:29
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apologi
Eftersom det inte stod något i texten så får väl du dra en VILD gissning och komma fram till att jag ANTOG det. Frågor på det?

Anledningen till att jag antog det var: Majoriteten av personerna på FB är män. Dessutom tyckte jag hon skrev som en man.

Eftersom din ståndpunkt byggde helt på din syn på manlighet kanske det hade varit på plats att försäkra sig att det handlade om just en man. Min fråga , tro det eller ej, var inte bara en pik utan jag undrade ärligt om du och den andre jag citerade visste något som jag inte visste.
Förövrigt tror jag att majoriteten är bra mycket mindre än vad du går och antar hela tiden. Det kanske är dags för lite reflektion angående din syn på genusfrågor i övrigt.
Just sayin`.
Citera
2011-10-26, 07:52
Medlem
Kompiiitens avatar
Givetvis är 50/50 mest rättvist. Men att prata med varandra är nog även bättre. Förklara hur du känner.
Citera
2011-10-26, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Eftersom din ståndpunkt byggde helt på din syn på manlighet kanske det hade varit på plats att försäkra sig att det handlade om just en man. Min fråga , tro det eller ej, var inte bara en pik utan jag undrade ärligt om du och den andre jag citerade visste något som jag inte visste.
Förövrigt tror jag att majoriteten är bra mycket mindre än vad du går och antar hela tiden. Det kanske är dags för lite reflektion angående din syn på genusfrågor i övrigt.
Just sayin`.

""Men om det var tvärtom?" Ja, i så fall skulle jag tycka att det vore helt ok."

Så skrev jag också i mitt första inlägg... så jag svarade även på hennes inlägg.
Jag rekommenderar dig att börja läsa inläggen innan du kommer med idiotiska påståenden.

"din ståndpunkt byggde helt på din syn på manlighet....blalbla" gå och lägg dig.

Så om du läser mitt första inlägg igen, så framgår det att om personen i fråga är tjej, tycker jag det är helt okej att betala mindre.. för mig handlar det om manlighet.
Just sayin.
Senast redigerad av apologi 2011-10-26 kl. 13:41.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in