2011-10-24, 05:10
Medlem
Pappan89s avatar
Köpte en Mac Mini i USA för ett par veckor sedan. Jag valde medelvarianten med 2.5GHz, 4GB RAM och en 500GB HDD. Jag var lite för snål och valde att inte köpa en SSD från butiken direkt, då Apples priser på sina diskar är vad jag anser extremt höga.
Är det någon som har erfarenhet eller lite tips på hur man bär sig åt och vilken SSD som är bäst lämpad för min Mac?
Kom på en sak till i skrivande stund, och det är hur jag ska göra med strömkonvertering?
Citera
2011-10-24, 07:59
Medlem
endaghenderdets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappan89
Köpte en Mac Mini i USA för ett par veckor sedan. Jag valde medelvarianten med 2.5GHz, 4GB RAM och en 500GB HDD. Jag var lite för snål och valde att inte köpa en SSD från butiken direkt, då Apples priser på sina diskar är vad jag anser extremt höga.
Är det någon som har erfarenhet eller lite tips på hur man bär sig åt och vilken SSD som är bäst lämpad för min Mac?
Kom på en sak till i skrivande stund, och det är hur jag ska göra med strömkonvertering?

Synd att inte killen e vaken. han arbetar me sånt
Citera
2011-10-24, 08:58
Medlem
Pappan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endaghenderdet
Synd att inte killen e vaken. han arbetar me sånt
Okej, vill du underätta honom om tråden då?
Citera
2011-10-24, 09:17
Medlem
Svantbobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappan89

Nästan alla SSD:er är i 2,5"-format och det är väl vad hårddisken i Mac mini också är. Du gjorde nog rätt i att inte köpa Apples erbjudande. Dels tar de ohemult mycket betalt och sen lär det inte vara de snabbaste diskarna de slänger i heller.

Kolla så det är SATA-III i datorn, annars är det ingen mening att köpa någon av de allra snabbaste diskarna.

Här har du en video som kan vara till hjälp: http://www.youtube.com/watch?v=HTvUGLF8NPs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in