Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-09, 22:15
Medlem
trailblasers avatar
Ännu en ny låt är ute (jag tror iallafall den är ny). "Nog är nog".

Nu kanske jag svär i kyrkan, och kanske är det bara något jag får för mig, men har Thule börjat använda AI för sitt låtskrivande? Jag får de vibbarna iallafall när jag lyssnar.
Citera
2025-11-12, 01:48
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser

Nu kanske jag svär i kyrkan, och kanske är det bara något jag får för mig, men har Thule börjat använda AI för sitt låtskrivande? Jag får de vibbarna iallafall när jag lyssnar.

Jag har fått den känslan också av Ultima Thules senaste låtar. Lyriken har har känns dålig och inte lika bra som den var förr, känns faktiskt som AI.
Citera
2025-11-23, 21:04
Medlem
Folkkommissaries avatar
De har iaf använt AI till videorna de lägger upp på Youtube. Senaste låtsläppet är Hey Ho, en cover på Freddy Kalas gamla dänga. Väldigt trevlig att lyssna på faktiskt!

Ulf Hansen har även lagt upp en nyinspelad låt av Karolinerna på sin Youtube och även den med AI-video.

Angående "Nog är Nog" så tycker jag mest att den känns så impotent även om jag håller med om att det är nog. Man kan säga att det är nog men vad ska man göra åt saken? Många har nog känt länge att det är nog men om ingen sätter kraft bakom orden så kommer eskaleringen av Sveriges förfall bara att fortsätta...

Det är lite som när vänstern demonstrerar och "Kräver" olika saker. Visst, ni kan säga att ni kräver det ena och det andra, men vad ska ni göra åt saken?
Citera
2025-11-23, 21:08
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser

Jag har också fått den känslan med dom nya låtarna.
Citera
2025-11-24, 17:28
Medlem
Rebali179s avatar
Kom det fram någon gång vem det var som Tände Eld / "Sprängde" Studio Valhall?
Eller är det ingen som vet det fortfarande?
Citera
2025-11-26, 20:36
Medlem
Folkkommissaries avatar
Nu finns de tre senaste låtarna på Spotify.

Alltså deras cover på Hey Ho av Freddy Kalas var oväntat beroendeframkallande. Kalle Teodor är väl också trevlig. Håller med om att Nog är Nog! är den svagaste av de tre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in