Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-10-25, 15:14
Medlem
Sittkissares avatar
För ens barn skulle man göra allt.

För ens föräldrar och syskon skulle man nog göra det mesta som inte tar död på en själv.

Till ens vänner kan jag tänka mig att ge lite blod på sin höjd.
Citera
2011-10-26, 17:01
Medlem
District9s avatar
Jag skulle ge mitt liv tusen gånger om, gå igenom oändligt med tortyr för min familj. Finns inga gränser till vad jag inte skulle göra för dom.

Min familj, är mina föräldrar och min bror för tillfället... får see hur det blir med barnen och frugan.. barnen garanterat mycket kärlek.. tjejen vet jag ännu inte då jag inte träffat henne
Senast redigerad av District9 2011-10-26 kl. 17:37.
Citera
2011-10-26, 20:14
Medlem
Svarta.Svansens avatar
Som så ofta vid dylika, hypotetiska, frågeställningar är det svårt att bedöma vilka som säger "JA! INGA PROBLEM!" som verkligen skulle göra något i ett skarpt läge. Skulle de hoppa framför och ta kulan? Skulle de offra ögat?

Som sagt, enkelt att säga - troligtvis svårare att agera.

Själv vet jag inte, eftersom jag aldrig upplevt en sådan situation. Jag vill gärna tro att jag skulle offra det mesta för nära och kära men hoppas innerligt att jag slipper hamna i den situationen.

Det existerar dessutom en egoistisk aspekt av det hela. Skulle man verkligen orka leva med sig själv om man visste att man kunnat rädda livet på sin syster om man bara...Och så vidare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in