2012-03-08, 22:05
Medlem
pixiegnoms avatar
Var på butiken på götgatsbacken (i Sthlm) för några veckor sen, nån sa att den hette hellstone, och köpte mitt capo där. Trevligt bemötande fick man i alla fall, så dit kanske jag drar igen om jag är i behov av något mer
Citera
2012-04-10, 20:51
Medlem
Cheewbaccas avatar
Hej ska till stockholm med klassen i morgon och jag undrar vart närmaste musikaffär befinner sig från Sveavägen 142.
Citera
2012-04-29, 13:23
Medlem
Deluxe music vid fridhemsplan...Någon som har vart där? Hur är det?
Citera
2012-06-05, 03:43
Medlem
KaptenFranssons avatar
Kan tipsa om Elmelid musik i Höör. Riktigt bra. Stort utbud och relativt bra priser.
Citera
2012-07-08, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluesCHOPS
Deluxe music vid fridhemsplan...Någon som har vart där? Hur är det?

Åker dit ibland och kollar, helt okej butik, trevlig personal. Dock ganska tråkigt sortiment (av gitarrer).
Citera
2012-08-01, 20:58
Medlem
kristerzs avatar
Idag är det onsdag, så jag bjuder på ett fint tips till alla musikvänner!

När ni ska köpa en musikpryl, börja med att kolla upp priset hos

http://www.thomann.de/se/index.html

Gå sedan in till närmsta musikaffär och kräv samma pris där.

Jag har så gjort i 3 års tid och personalen har sagt någe i form av "självklart" varje gång!

Detta är ypperligt om prylen mot förmodan skulle gå sönder, då ni har närmare för service/reklamation/ångerrätt.

Lycka till med ert köp!
Citera
2012-08-31, 03:22
Medlem
eMpalols avatar
Själv så väljer jag thomann.de
Jag har hört bland många nära och kära runt omkring mig att det är extremt bra priser och snabb leverans! Blir att beställa mitt mixxerbord där som jag ej fått än (läs nedan)

Lånar tråden med samma typ av ämne.

- VARNING BILLEBRO - STOCKHOLM -

Halloj, skrivit här i tråden förut, ska skriva snabbt hur det ligger till.
Beställde en produkt den 22 juli och idag är det den 31 augusti.
Dom lovar 3-7 arbetsdagar leverans.

Efter 2 veckor, så ringer jag ONSDAG. (observera varje onsdag ringer jag fram till den 23 augusti)
Jag får samma svar varje gång jag ringer, 3-4gånger, "Det är tyvärr slut hos leverantören, vi väntar på leverans.. men i början på nästa vecka ska vi få in produkten, och skickar den direkt när vi får hem den"

Sista gången jag ringde var den 23 Augusti då jag pratade med en som heter Mikael, vi kom överens med om att vi enkelt kunde ordna en avbeställning på produkten, och sätta in pengarna på kontot, och det skulle ta max 3 arbetsdagar broendepå bank.

Min far som mailade sin Paypal uppgifter osv, till support som jag/han blev tillsagd att göra det via telefon Fredagen den 24 Augusti.
Dom svarar varken i telefon eller via mail.

Så nu har farsan tittat upp vem ägaren är och vilka som jobbar där, då min far är extremt emot företagande som ej sköter sina uppgifter på leverans och ljuger för sina kunder, det kan han verkligen inte släppa osv.. och försöker också hjälpa ER andra som kanske beställer där ifrån som inte vet om det här.

Så vad ni än gör så besöker ni butiken om ni väl MÅSTE köpa där..

Vad jag gör nu är att väntar in svar från Billebro och hoppas att få tillbaka pengarna runt 5000;- vilket är mycket för en kille som precis tagit Studenten och inte fått tag på något jobb än.
Vi har inte heller hört/ eller få kontakt från dom på 1vecka just IDAG..
Citera
2012-10-21, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eMpalol
Jag har hört bland många nära och kära runt omkring mig att det är extremt bra priser och snabb leverans! Blir att beställa mitt mixxerbord där som jag ej fått än (läs nedan)

Efter 2 veckor, så ringer jag ONSDAG. (observera varje onsdag ringer jag fram till den 23 augusti)
Jag får samma svar varje gång jag ringer, 3-4gånger, "Det är tyvärr slut hos leverantören, vi väntar på leverans.. men i början på nästa vecka ska vi få in produkten, och skickar den direkt när vi får hem den"

Sista gången jag ringde var den 23 Augusti då jag pratade med en som heter Mikael, vi kom överens med om att vi enkelt kunde ordna en avbeställning på produkten, och sätta in pengarna på kontot, och det skulle ta max 3 arbetsdagar broendepå bank.

Min far som mailade sin Paypal uppgifter osv, till support som jag/han blev tillsagd att göra det via telefon Fredagen den 24 Augusti.

Så nu har farsan tittat upp vem ägaren är och vilka som jobbar där, då min far är extremt emot företagande som ej sköter sina uppgifter på leverans och ljuger för sina kunder, det kan han verkligen inte släppa osv.. och försöker också hjälpa ER andra som kanske beställer där ifrån som inte vet om det här.

Vad jag gör nu är att väntar in svar från Billebro och hoppas att få tillbaka pengarna runt 5000;- vilket är mycket för en kille som precis tagit Studenten och inte fått tag på något jobb än.

Hur har det gått? Såg att dom hade stor REA på hemsidan. Är det värt ett försök?
Citera
2012-10-25, 16:12
Medlem
Fick höra från en polare om denna sidan idag www.djstore.se
De har lägre priser än Thomman, och min kompis fick sakerna 2 dagar efter beställning.

Hittade också ett par riktigt tunga lurar där, Sennheiser HD25 Adidas Originals. Tänkte jämföra priset med Thomman, upptäckte då att Thomman inte säljer sånna... Men priset verkar riktigt bra så jag slog till
Här är de iaf http://www.djstore.se/sennheiser-hd-...idas-originals
Citera
2012-10-29, 08:15
Medlem
SamsonZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biochem
Vet inte hur du menar med södra Skåne men 4sound i Höör är väl Skånes största musikaffär har jag för mig.

Väldigt stor butiksyta. Många musiker från hela Skåne vallfärdar dit. Ligger i utkanten av Höör, mittemot City Gross. Hette en gång i tiden Elmelids musik, men blev 4Sound och expanderade rejält i yta och produktutbud. Anordnar mässor ibland. Värt ett besök.
Citera
2012-11-16, 16:55
Medlem
Asså vad ni än gör, handla inte på Billebro. Personalen är sjukt otrevliga och ohjälpsamma. Gå inte på deras jävla reor heller. Det är bara massa b-märken som de skriver är lika bra som Sony, Sennheiser osv. När jag sen går till butiken säger de att det bara är skit?

Skitaffär
Citera
2012-12-09, 20:33
Medlem
OrakelSpektakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eMpalol

Så du har upplevt Billebro Adventures...? Grattis!
https://www.flashback.org/t1235601
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in