2011-10-23, 22:22
Medlem
karakoimas avatar
Det var ju lätt forumets mest läsvärda delforum. Dock i graven sen länge av ngn anledning.

Vart hittar man dessa livets väsentligheter nu? Hur man torkar sig efter duschen, dämpar toaplask och liknande.
Citera
2011-10-24, 00:20
Moderator
impieteers avatar
--> Flashback
/ Mod
Citera
2011-10-24, 00:28
Medlem
crillecrilles avatar
Mat: https://www.flashback.org/t1381328
Citera
2011-10-24, 00:36
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karakoima
Det var ju lätt forumets mest läsvärda delforum. Dock i graven sen länge av ngn anledning.

Vart hittar man dessa livets väsentligheter nu? Hur man torkar sig efter duschen, dämpar toaplask och liknande.

Det är väl Sista utvägen eller Laidback. Håller dock med om att det var synd att man lade ner Vardagsbekymmer och gamla Övrigt Sista utvägen. Hade själv aldrig några problem med att den delen fanns.
Citera
2011-10-24, 13:59
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Det är väl Sista utvägen eller Laidback. Håller dock med om att det var synd att man lade ner Vardagsbekymmer och gamla Övrigt Sista utvägen. Hade själv aldrig några problem med att den delen fanns.
Du slapp även moderera skiten. Maken till slasktratt det forumet var.
Citera
2011-10-24, 17:45
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Jag för min del begrep aldrig skillnaden mellan Övrigt - sista utvägen och Vardagsbekymmer. Ser inte riktigt vad som rymdes i VB som inte ryms i SU.
Citera
2011-10-24, 19:39
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Jag för min del begrep aldrig skillnaden mellan Övrigt - sista utvägen och Vardagsbekymmer. Ser inte riktigt vad som rymdes i VB som inte ryms i SU.
Vardagsbekymmer var till för just vardagsbekymmer, det vill säga frågor som exempelvis vad kostar det att skicka ett paket som väger x med posten. Vad många misstog det hela med var ett forum för självutnämnda vardagsfilosofer som tycker höjden av djupa diskussioner rör halvtomma glas och svamlar om att allt är relativt.

SU var tänkt att rymma de ämnen som sen inte hade någon som helst plats i något annat forum. VB var alltså ganska så smalt och strikt definierat och SU tog resten. Eftersom båda flöt ihop och dessutom sågs som en blandning mellan en slaskhink och ett Laidback för folk som inte hade tillgång till LB gjorde knappast saker bättre.
Citera
2011-10-24, 21:06
Medlem
karakoimas avatar
Vardagsbekymmer var just de här grejerna som skall anses ovidkommande eller självklart i vardagen, men som det fanns ett undertryckt behov att dryfta. Man kan hitta spår av detta i laidback eller sista utvägen, men i vardagsbekymmer fick man det koncentrerat. får gärna återinföras för mej.

Har man nån direkt frågeställning nu, typ om folk använder handduk i bastun, det kan man väl finna, men i vardagsbekymmertråden kunde man sitta, kolla trådar och tänka, ja jävlar hur fan gör man det egentligen.
Citera
2011-10-25, 01:17
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Du slapp även moderera skiten. Maken till slasktratt det forumet var.

Ja du, där har du mer än rätt. Dock så var det något gemytligt med det hela. Kanske var för att man som sagt inte själv behövde ta tag i det jobbiga. Men gillade verkligen den delen på något lustigt sätt. Det var lite mer avslappnat, men dock seriösare än LB, som enligt mig kollapsat totalt. Lite skumt faktiskt att LB nuförtiden saknar alla typer av diskussioner, känns som att allt som finns där nu är någon form av lek.

Vill ha en sådan där filosofisk flumtråd som man kunde se i den gamla goda tiden, en tråd där man blandade "vettig" diskussion med lite skoj och skämt. Lite reality-tv nivå på allt nuförtiden.

Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd

Jag tyckte skillnaden var klar, men som ÅG ovan säger, så blev det kanske lite flummigt. Men att så kallade diskussioner om generella vardagsproblem hade en egen liten hörna på forumet gillade jag.

Nu skall jag sätta mig i ett hörn och vara en sådan där typisk "det var bättre förr" filur, och nostalgisera.
Citera
2011-10-25, 09:12
Medlem
csts avatar
Citat:
Ja du, där har du mer än rätt. Dock så var det något gemytligt med det hela. Kanske var för att man som sagt inte själv behövde ta tag i det jobbiga. Men gillade verkligen den delen på något lustigt sätt. Det var lite mer avslappnat, men dock seriösare än LB, som enligt mig kollapsat totalt. Lite skumt faktiskt att LB nuförtiden saknar alla typer av diskussioner, känns som att allt som finns där nu är någon form av lek.
Fast det skulle inte vara mer avslappnat än någon annan del. Vardagsbekymmer var tänkt att ha precis samma nivå som alla andra forum på forumet.

Sen har ÅG fel, för postfrågor finns det en klistrad tråd.
Citera
2011-12-05, 09:58
Medlem
karakoimas avatar
Skulle man kunna ha ett underforum till laidback som heter "vardagsbekymmer"? Låter som det är det som det egentligen många var ute efter. Hur man torkar sig i ändan, Om man har handduk i bastun eller inte osv... Sånt hade mängder av inlägg.

Här ett typiskt exempel. Vore bra att få de trådarna samlade. Underbar läsning. Och observera TS första kommentar i första inlägget.
https://www.flashback.org/t1730281
Senast redigerad av karakoima 2011-12-05 kl. 10:08.
Citera
2011-12-06, 13:30
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karakoima
Skulle man kunna ha ett underforum till laidback som heter "vardagsbekymmer"? Låter som det är det som det egentligen många var ute efter. Hur man torkar sig i ändan, Om man har handduk i bastun eller inte osv... Sånt hade mängder av inlägg.

Här ett typiskt exempel. Vore bra att få de trådarna samlade. Underbar läsning. Och observera TS första kommentar i första inlägget.
https://www.flashback.org/t1730281

Problemet är bara att det du beskriver inte hörde hemma i vardagsbekymmer som det var avsett att vara. Många gjorde det till ett Laidback light det var också orsaken till att det arkiverades.
Det fungerade inte som det var tänkt.
Tveksamt om det behövs en särskild underavdelning i Laidback, varför inte bara vädra de vardagliga problemen (som du beskriver dem) där ändå?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in