2011-10-28, 23:37
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Mhm, 23 minuter kvar nu TS. Var är miraklet?
Citera
2011-10-29, 09:19
Medlem
Herr Lindholms avatar
16 miljarder? Är ens Universum så gammalt?

Vad som hände för mig i fredags var att jag spelade Civ4: Warlords och att kvällens avsnitt av True Justice var ganska meh, men Camelot var jättebra!
Citera
2011-10-29, 10:32
Medlem
AAAAAWHH!! DEAR MOTHER OF GOD..
Jag är universum, tid är en illusion, allt är evigt konstant, ingenting dör - jag (allt) byter bara form, det finns ingen verklighet som symboliseras med den mentala konstruktionen "jag", allt lidande upphör när man slutar ha någonting emot det som är AAH IT ALL MAKES SENSE NOW!!

Oh, och glömde nästan: Död & Återfödd har FEL!!
Citera
2011-10-29, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 6ix
Jag har i alla fall inte påstått att det är jordens undergång det handlar om, snarare början på en helt ny ljus och fridfull tillvaro. Man har såvitt jag vet inte hittat en enda inskription som tyder på att kalenderns slut skulle innebära jordens undergång.
Intressanta tankar.
Citera
2011-10-29, 15:01
Medlem
loaDss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CounterClockwise
Jag är universum, tid är en illusion, allt är evigt konstant, ingenting dör - jag (allt) byter bara form, det finns ingen verklighet som symboliseras med den mentala konstruktionen "jag", allt lidande upphör när man slutar ha någonting emot det som är AAH IT ALL MAKES SENSE NOW!!

Oh, och glömde nästan: Död & Återfödd har FEL!!

Citera
2011-10-29, 17:02
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Det är en fullbordan av en skapelseprocess, evolution, som pågått i över 16 miljarder år. Det är ett medvetandeskifte och det räcker med att ta en titt på occupyrörelsen för att förstå att något stort håller på att hända.
Ja du, man kan ju inte påstå att det hände särskilt mycket, eller hur?
Citera
2011-10-29, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CounterClockwise

Citera
2011-10-30, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Ja du, man kan ju inte påstå att det hände särskilt mycket, eller hur?
Vad förväntar du dig? Teorin måste vara sannare, eller närmare sanningen än dom vetenskapliga nonsensförklaringarna då den ju är äldre. Kände du av IT-revolutionen eller terrorismen? Knappast. Samma sakförhållande kan mycket väl gälla i det här fallet. Inte kan du väl på fullt allvar förvänta dig att det kosmiska medvetandet skulle ta sitt tillhåll i ALLA dessa 7 miljoner myror utan hjärna!!! Eller trodde du verkligen det?

Plötsligt på morgonen den 28:de är alla, även mulatten Obama, "medvetna"...tillåt mig småle.
Citera
2011-10-30, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sleepyman

Skål! Låt oss dricka mycket sprit och glömma verkligheten.
Citera
2011-10-30, 13:20
Bannlyst
Citat:
Mayakalendern slutar 28 oktober 2011 och det är dags för en ny värld – en värld i enhetsmedvetande och harmoni, en värld där det linjära tidsmedvetandet upphört!
http://www.calleman.com/content/arti...dervarldar.htm
http://www.calleman.com/content/arti...Changes_SV.htm
Var finns källorna till dessa påståenden? Hur har man lyckats rekonstruera Mayakalendern?
Citera
2011-10-30, 13:54
Bannlyst
Finns det någon bevis på detta?
Citera
2011-10-30, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinman
Skål! Låt oss dricka mycket sprit och glömma verkligheten.

Och därmed återupptäcka den!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in