2011-10-23, 16:16
Medlem
Hej

har försökt söka på google och wikipedia men hittar ingen information om detta. Någon som kanske kan nämna top 5 från huvudet eller har en sida där man kan hitta information om det?

tack
Citera
2011-10-23, 16:35
Medlem
najass avatar
???

Vad i hela friden menar du med Sveriges giftiga sjöar? Inga sjöar i Sverige är giftiga. Menar du övergödda, sura, förorenade?
Citera
2011-10-23, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
???

Vad i hela friden menar du med Sveriges giftiga sjöar? Inga sjöar i Sverige är giftiga. Menar du övergödda, sura, förorenade?

Ja, jag var lite trött och kom inte på något bättre sätt att förklara det, men ja, jag menar förorenade sjöar.

För att vara lite mer specifik så söker jag en sjö i skövde som sägs vara den näst förorenade sjön i Sverige.
Senast redigerad av Bckash 2011-10-23 kl. 16:59.
Citera
2011-10-23, 17:26
Medlem
Här lär du få lite ledtrådar i alla fall. Jag skulle gissa att den sjö du letar efter är den vid Ranstad: http://sv.wikipedia.org/wiki/Ranstad#Traneb.C3.A4rssj.C3.B6n
Citera
2011-10-23, 17:46
Medlem
assfuckeRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuchullain
Här lär du få lite ledtrådar i alla fall. Jag skulle gissa att den sjö du letar efter är den vid Ranstad: http://sv.wikipedia.org/wiki/Ranstad#Traneb.C3.A4rssj.C3.B6n

Den var ju till och med badbar? Inte ens giftig...
Citera
2011-10-24, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assfuckeR
Den var ju till och med badbar? Inte ens giftig...

Nej, men den har varit rejält förorenad och den är relativt välkänd. Rykten hänger i länge.
Citera
2011-10-24, 18:46
Medlem
najass avatar
Tja, ett par höjdare är ju Tisken m.fl. vid Falu gruvor och Ala Lompolo i Kiruna. Sök runt gruvverksamhet är ett tips om du vill hitta riktigt höga halter av tungmetaller o.d.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in