2011-10-23, 11:54
Medlem
Jag funderar på att flytta till Täby, men har hört mycket om att Stockholms pendeltåg brukar vara försenade. Hur ligger det till med det, hur ofta och långa försäkringar ska jag räkna med?
Citera
2011-10-23, 12:04
Medlem
Spreztozcs avatar
Under vintertid brukar dom vara försenade ganska ofta av egen erfarenhet, men annars brukar det fungera ganska bra om du frågar mig..

Händer dock ganska ofta att det är "signalfel", (hopp framför tåget :/) men det är dock ingenting man kan påverka.
Citera
2011-10-23, 14:15
Medlem
Noetlovskijs avatar
Har bott i en pendelkommun sedan augusti och två gånger på morgonen har den varit mer än 20 minuter sen. Händer väl en gång i veckan att man blir 2-3 minuter "sen" enligt tabellen, men vad gör det?

På nätterna är det lite kärvare. Två gånger har det blivit spårfel/signalfel (olycka) och man får åka nattbuss i en timme i stället.

Vi får se hur det artar sig under vintern.

Funkar bra enligt mig egentligen.
Citera
2011-10-23, 18:50
Medlem
DennisOlofs avatar
noyesidunno beroende på vart man bor, det är inte så långt från täby till mörby centrum, så buss kan man åka dit också. Sedan håller dom på att bygga ut (tror jag) roslagsbanan till tvåspårig så det lär bli bättre. Antar att dom även kommer satsa på planfria korsningar och annat framöver.
Citera
2011-10-23, 19:24
Medlem
Snurrens avatar
Som sagt, här är det inte fråga om pendeltågen i Stockholm, utan om Roslagsbanan som har lite andra problem. Påfallande ofta är det "störningar i trafiken" eller "ersättningsbussar" på Roslagsbanan, men nu kan kan man ju få information via mobilen om sånt, så har man valmöjlighet att ta buss till Mörby eller Danderyd så kan man ju styra om sin resa in till stan.
Citera
2011-10-23, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av noyesidunno
Jag funderar på att flytta till Täby, men har hört mycket om att Stockholms pendeltåg brukar vara försenade. Hur ligger det till med det, hur ofta och långa försäkringar ska jag räkna med?

Finns inga pendeltåg i Täby.

Av egna erfarenheter så saknar Roslagsbanan värme under vintern. Vad det beror på vet jag inte.
Senast redigerad av SuperGnu 2011-10-23 kl. 21:08.
Citera
2011-10-23, 21:49
Medlem
auto607989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperGnu
Finns inga pendeltåg i Täby.

Av egna erfarenheter så saknar Roslagsbanan värme under vintern. Vad det beror på vet jag inte.

Att den skulle sakna värme har jag aldrig upplevt och jag har bott och åkt dessa tåg sen sent 80 tidigt 90tal.
Så hur långt skrider dina erfarenheter? Sen visst är det förseningar ibland men tunnelbana och pendel som jag inte åker speciellt ofta har mycket oftare problem.

mvh
Citera
2011-10-24, 03:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av auto607989
Att den skulle sakna värme har jag aldrig upplevt och jag har bott och åkt dessa tåg sen sent 80 tidigt 90tal.
Så hur långt skrider dina erfarenheter? Sen visst är det förseningar ibland men tunnelbana och pendel som jag inte åker speciellt ofta har mycket oftare problem.

mvh

Till och från då och då och nästan varenda gång så är det ingen värme på under vintern
Antingen har jag rejält med otur eller så..
Citera
2011-10-24, 15:24
Medlem
auto607989s avatar
Citat:
Till och från då och då och nästan varenda gång så är det ingen värme på under vintern
Antingen har jag rejält med otur eller så..

Är det verkligen Roslagsbanan du pratar om? Bor och åkt banan i över 25 år och känner inte igen mig alls.
Brukar iofs inte ta av mig alla ytterkläder bara för jag går in i ett tåg men men.

mvh
Citera
2011-10-24, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av auto607989
Är det verkligen Roslagsbanan du pratar om? Bor och åkt banan i över 25 år och känner inte igen mig alls.
Brukar iofs inte ta av mig alla ytterkläder bara för jag går in i ett tåg men men.

mvh

Ja, den där lilla efterblivna banan med tåg från 1700talet som utgår från tekniska högskolan. Sthlm-Östra.
Citera
2011-10-24, 17:51
Medlem
Citat:
Ja, den där lilla efterblivna banan med tåg från 1700talet som utgår från tekniska högskolan. Sthlm-Östra.
Säker på att du inte hoppat på när dom kör runt de gamla vagnarna?

Roslagsbanan har värme på vintern. Ibland är det nästan för varmt om jag ska vara ärlig. Brukar inte heller vara speciellt försenad. Sen jag flyttat till england har jag lärt mig att aldrig klaga på SL igen.
Citera
2011-10-24, 19:11
Medlem
auto607989s avatar
Citat:

HAha ja men då vet vi att du inte vet vad du snackar om iaf.

mvh
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in