Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
'källa' är i mitt fall klassisk forskningsfråga då jag har min bakgrund i sociologisk forskning.
Ja, rent generellt är det inget fel att be om källa. Men här på Flashback har det utvecklats till ett debattknep i syfte att trötta ut motståndaren. Ett tecken på att det kan vara ett rent debattknep är när man efterfrågar en källa om en sak som nästan alla redan känner till och som diskuterats otaliga gånger förut. Då gör man det bara i syfte att jävlas.
Citat:
Du har inte bevisat en kausalitet, du har visat på en möjlig korrelation.
Sambandet här är ganska glasklart. Det är speciellt glasklart om man följde media och opinionsundersökningar vid denna tidpunkt aktivt. Givetvis kan det rent teoretiskt bero på precis vad som helst, inklusive utomjordingar, men ska man ta hänsyn till sannolikheter så är debattartikeln den överlägset mest sannolika händelsen eftersom det var den enda SD-relaterade händelsen som uppmärksammades just då.
Citat:
Om datum för artikeln stämmer: 2009-10-19, 3 år före den uppgången du visade på så är det inte ens korrelerande och du är då i själva verket helt ute och reser (eller ljuger som du sa om mig). Därför ber man om källa.
Nu förstår jag inte vad du syftar på. Debattartikeln publicerades 2009-10-19 och månaden därpå (november 2009) hade SD ökat väldigt mycket:
http://privat.bahnhof.se/wb492673/30%20Alla.gif
SD högsta siffra (den perioden) var november 2009, dvs några veckor efter debattartikeln. Sedan sjönk siffrorna de kommande månaderna i takt med att uppmärksamheten minskade.