2014-01-12, 02:19
Medlem
Dreamstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
Har du exempel på några journalister som fått sparken pga detta?

Har du några som helst belägg för att det inte skulle finnas några journalister som sympatiserar med SD, vare sig öppet eller som döljer åsikterna för att de inte vill bli av med jobben?

Svaret är nej, du sitter bara och pratar goja eftersom du vet att journalister som uppvisar "fel" åsikter i de stora dagstidningarna inte hade varit långvariga, därför finns det inte många journalister som öppet visar sådana sympatier.

Men men, kolla fria tider, exponerat, avpixlat m.m, om dynga som Spexpressen och Aftonhorans anställda kan ses som "journalister" så kan de nämnda sidornas skribenter också ses som det.
2014-01-12, 03:03
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamstate
Har du några som helst belägg för att det inte skulle finnas några journalister som sympatiserar med SD, vare sig öppet eller som döljer åsikterna för att de inte vill bli av med jobben?

Svaret är nej, du sitter bara och pratar goja eftersom du vet att journalister som uppvisar "fel" åsikter i de stora dagstidningarna inte hade varit långvariga, därför finns det inte många journalister som öppet visar sådana sympatier.

Men men, kolla fria tider, exponerat, avpixlat m.m, om dynga som Spexpressen och Aftonhorans anställda kan ses som "journalister" så kan de nämnda sidornas skribenter också ses som det.

Belägg och belägg, för ca ett år sedan sökte sverigedemokraterna en ny redaktör till SD-kuriren. Den som fick tjänsten är Paula Bieler, tidigare politisk sekreterare till Mattias Karlsson. Hon gör säkerligen ett bra jobb men journalist är hon inte.

Visst kan vem som helst kalla sig journalist. SD behöver göra en seriös mediasatsning och för min del spelar det ingen roll om skribenterna gått journalisthögskolan eller inte. Så långt är vi överens.
2014-01-12, 04:02
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Alltså SD har troligen peakat i opinionsundersökningarna. Alliansen och de rödgröna har så smått startat valkampanjerna. Ju närmare valet lider desto fler kommer bekänna färg till de två regeringsalternativen. SD tillhör inte dessa två. Att SD fått höga siffror i de senaste månadernas opiundersökningar är mycket en missnöjesyttring och en mellanårseffekt. Jag har bettat på att SD kommer under 10% :-)

Varför skulle väljarstödet för SD öka fram till valet?

Haha. Samma visa varje gång och varje val. SD kommer öka även fortsatt för att man är dom enda som driver frågan om massinvandringen och invandringens konsekvenser som drabbat oerhört många väldigt negativt i det här landet. DÄRFÖR växer SD, för att såna som du blundar för rasism mot svenskar osv men grinar högljutt över påstådd rasism mot invandrare. Typ hakkors som vänsterextremister förmodligen själva klottrar på moskeér och tar bilder på. Medan svenskar rånas, misshandlas, våldtas och mördas för att vi är svenskar och för att vi är vita, DET är riktig rasism, det är också oftast direkt uttalat, men det skiter väl du och dina PK-partier i.

SD växte hela vägen fram till valet även 2006 och framförallt 2010 om du har glömt det, S och M fanns då också om du inte trodde det. Samma utveckling som då är väl fullt trolig och det rimliga även denna gång.

SD har större valkassa än någonsin, uppåt 50 miljoner kronor. Ditt lilla sektvänsterparti däremot, 8,5 miljon kronor Blir en tuff valrörelse för er.

Om du har någon som helst förmåga till att tolka siffror och statistik, så bör du kunna se utvecklingen år för år att SD är ett KRAFTIGT VÄXANDE PARTI. Stora ökningar varenda år och dubbleringar mellan varje val. Vad är det du inte ser?
2014-01-12, 04:10
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vredesmodet
Håller ni med mig om jag påstår att opinionen för SD precis som tidigare nått en mättnad för tillfället, och nu behöver tid, nya metoder, eller annat, för att ta sig till ytterligare nästa nivå?
Om så, vad tror ni vore bästa strategi/metod för SD att ta sig vidare mot nya nivåer?

Handlar inte om det. Det handlar mycket om period på året. Under vintermånaderna, eller med viss variation på månaderna, ligger det still eller minskar med några tiondelar, sen kommer våren och sommaren och hösten med olika inslag av det mångkulturella helvetet och siffrorna skjuter i höjden igen. Det är snarare så det alltid fungerat. Just nu brukar vara SD:s sämsta tid på året. Men till våren kommer det börja öka igen. Som alltid.
2014-01-12, 04:20
Medlem
8711s avatar
Här kan ni intelligensbefriade studera SD:s opinionsutveckling år för år:

2006: 2.15%
2007: 3.09%
2008: 3.34%
2009: 4.02%
2010: 4.97%
2011: 6.20%
2012: 7.13%
2013: 10.26%

Komplett och färdigt! Ni som påstår att SD minskar, hur tolkar ni dessa siffror? Vilka andra partier kan visa samma enorma ökande kurva? Kan era partier det? Nej. SD är unika i sin enorma ökning.
Senast redigerad av 8711 2014-01-12 kl. 04:23.
2014-01-12, 04:22
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vredesmodet
Angående SDs opinionsstöd. Är det inte lite märkligt att SD ökat sitt medlemsantal kraftigt under året som gått, men ändå legat och pendlat kring drygt 10% hela året?
Är detta medlemstillskott inte representerat i opinionsundersökningarna, eller är det helt enkelt befintliga sympatisörer som tagit steget att anmäla sig?

Inte ökat i opinionssiffrorna motsvarande? Se ovan.

Det är snittet för alla tolv månader för varje år som gått. En rasande utveckling och stora ökningar mellan varje år och mellan varje val.
2014-01-12, 04:26
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Alltså SD har troligen peakat i opinionsundersökningarna. Alliansen och de rödgröna har så smått startat valkampanjerna. Ju närmare valet lider desto fler kommer bekänna färg till de två regeringsalternativen. SD tillhör inte dessa två. Att SD fått höga siffror i de senaste månadernas opiundersökningar är mycket en missnöjesyttring och en mellanårseffekt. Jag har bettat på att SD kommer under 10% :-)

Varför skulle väljarstödet för SD öka fram till valet?

Är det nån som ens vet vilket stöd SD har idag? Det finns nog inget parti som är svårare för instituten att pricka in, men jag måste ju säga att jag skulle bli mycket förvånad om de får under 10% i valet. 15% skulle vara mindre förvånande.

Det jag tycker att man märker är ju att fler och fler allianssympatisörer har börjar ge upp tanken på en alliansregering och att många som tidigare har röstat på Moderaterna är väldigt sura över partiets hållning i invandringsfrågan, kriminalpolitiken, försvaret osv och det är ju främst Moderaterna som hittills har tappat sympatisörer till SD. Missnöjesyttring? Ja, absolut, men hur många moderater tror du kommer att missnöjesrösta på SD om valet ändå är kört? Jag tror att det hos många finns en förhoppning att genom att rösta på SD påverka på andra sätt än att ge dem direkt makt. SD ingår som sagt inte i nåt regeringsalternativ, men jag tror till skillnad mot dig att det gynnar dem.

Vänsterpartiet kommer inte heller att sitta i nån regering efter valet, så nu kör de sitt eget race med viss framgång.
Senast redigerad av fernebo 2014-01-12 kl. 04:28.
2014-01-12, 06:28
Medlem
fernebos avatar
Och det kan ju också vara värt att notera att SD spurtade rätt bra inför förra valet. Det var ju inte som så att de minskade ju närmare valet kom. Vad är annorlunda nu?
2014-01-12, 09:49
Medlem
8711s avatar
Har inte varit några demonstrationer och torgmöten på länge nu som det känns. SD och Jimmie Åkesson måste synas flera gånger i veckan helst för att siffrorna återigen ska skjuta i höjden och folk se att SD är det rätta partiet att stödja och rösta på! Dags att snart dra igång en torgmötes och demonstrationsturné där man syns lokalt och sprider sina åsikter. Och återigen visar vårt förakt mot ett samhällsklimat där mötesfriheten störs och lagbrott inte åtgärdas av polisen mot Sveriges tredje största parti med över 10% av folket bakom sig.

Tycker man bör satsa på att föra ett jävla liv runt sådant här. Dels syns man, dels visar våra motståndare sig från sina sämsta sidor. Folk blir förbannade och vill visa sitt stöd för Sverigedemokraterna! Ut och res Jimmie och SDU!
2014-01-12, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Har inte varit några demonstrationer och torgmöten på länge nu som det känns. SD och Jimmie Åkesson måste synas flera gånger i veckan helst för att siffrorna återigen ska skjuta i höjden och folk se att SD är det rätta partiet att stödja och rösta på! Dags att snart dra igång en torgmötes och demonstrationsturné där man syns lokalt och sprider sina åsikter. Och återigen visar vårt förakt mot ett samhällsklimat där mötesfriheten störs och lagbrott inte åtgärdas av polisen mot Sveriges tredje största parti med över 10% av folket bakom sig.

Tycker man bör satsa på att föra ett jävla liv runt sådant här. Dels syns man, dels visar våra motståndare sig från sina sämsta sidor. Folk blir förbannade och vill visa sitt stöd för Sverigedemokraterna! Ut och res Jimmie och SDU!

Du svarade på min fråga, var är SD någonstans, finns de överhuvudtaget? De femtio miljonerna, har de fördelat de pengarna inbördes mellan sig själva?
2014-01-12, 10:46
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dandino
Ibland undrar jag hur det ser ut i skallen på dig. Det klarlades för flera månader sedan att SD har ett fast stöd på 10% och att ytterligare 10% är potentiella väljare, vilket innebär att det är teoretiskt möjligt att SD erhåller 20% i valet. Du bör också ta det stora antalet osäkra väljare i beaktande, där Novus har konstaterat att bland de osäkra väljarna är det SD som anses vara det Näst Minst Dåliga partiet efter M. Det ska också tilläggas att 25% av befolkningen tycker att SD:s migrationspolitik är den bästa, varför det kan sägas att sympatierna korrelerar med frågans aktualitet. Innebörden av det sagda är att SD erhåller fler röster ju viktigare migrationsfrågan blir för väljarna. Slutligen bör det nämnas att i princip halva befolkningen vill minska flyktingmottagandet i Sverige enligt senaste mätningen frågan SOM-institutet. Endast 10% av befolkningen vill utöka densamma, varför man kan konkludera att fri invandring totalt saknar folkligt stöd.
Ditt påstående om att SD inte har stöd av 15% av befolkningen lär du få äta upp i september, då det är precis denna siffra jag tror SD erhåller. Rent statistiskt är det dessutom mycket som talar för det.

Tack, för att du bryr dig men här fungerar huvudet alldeles utmärkt.
Någon fri invandring finns det inte stöd för i riksdagen men orsaken till det är inte SDs mer eller mindre främlingsfientliga politik.
Att SD skulle nå 15 procent i valet 2014 är bara en sverigedemokrat som kan tro på men jag lovar att äta upp min hatt, f..n jag har ingen men det löser sig, om SD får 15 procent i valet.
Statistisk så talar mycket för att SD får mindre än 10 procent men svaret får vi i september.
2014-01-12, 10:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Statistisk så talar mycket för att SD får mindre än 10 procent men svaret får vi i september.
Vad talar för det?
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2014-01-12 kl. 10:55.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in