Citat:
Ursprungligen postat av
Haddock93
Det är därför 7-klövern och etablissemanget är rädda att se SD i en regering. Om SD sitter i en regering så kan man förändra både inom våra kulturella institution OCH pressa SVT om presstöd och dylikt. Då har man media i sitt grep mer än vad man har nu där S istället styr med järnhand.
I USA finns ej statlig media utan det styrs av finansiella intressen m.m.
Som jag skrev så haltar jämförelsen. USA har IT-jättarna som har långt större inflytande i USA än SVT i Sverige.
Med etablissemanget i Sverige så räknar jag även in alla statstjänstemän och generaldirektörer som har tillsats med partiböckers hjälp. "Upprorslistan" på UD är ett lysande exempel på vad en högerregering med SD har att bita i.
Det bl.a. att se till att skattefinansierade "influensers" snabbt blir arbetslösa och tvingas att ställa sig till arbetsmarknadens förfogande.
Det skulle vara intressant att se hur mycket kommunerna spenderar på mångfalds och genusrelaterade kurser? Kurser som betalas med kommunalskatter till organisationer som erhåller bidrag.
Min övertygelse är att det finns en uppsjö med skattefinansierade "influensers" som tillsammans med sossarnas tillsättningsindustri kommer att göra sitt bästa för att sänka en högerregering. Det kommer att krävas synnerligen rejäla utrensningar inom departement, myndigheter och kommuner. Jösses, SVT och andra kommer att slå knut på sig själva när t.ex. tjänstemännen på UD-listan tvingas att gå!