2021-05-07, 11:38
  #94165
Medlem
Haddock93s avatar
https://mobile.twitter.com/Vankelhane/status/1390315228328570882

Är inte emot kvinnlig rösträtt men om bara män hade röstat hade Sverige varit ett bättre land idag.

Suck
2021-05-07, 11:38
  #94166
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Man har fortfarande monopol på restriktiv invandring dvs inga alls i rimlig framtid. Sen är man för återvandring.

Utöver det så är inte M trovärdiga.

Men ja, det kommer bli svårt för SD att växa om det inte blir som det var när man blev som störst. Stort fokus om SD i media och massa bomber och kriminalitet som ökar.
Problemet är att folk i gemen inte förstår det, man litar på vad tex. M säger. Minnet tycks vara kort.

Ska man förresten stödrösta på L i nästa val? Eller kanske KD? Om inte de kommer in, lär det väl inte bli något högerblock i Rosenbad?
2021-05-07, 11:53
  #94167
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Problemet är att folk i gemen inte förstår det, man litar på vad tex. M säger. Minnet tycks vara kort.

Ska man förresten stödrösta på L i nästa val? Eller kanske KD? Om inte de kommer in, lär det väl inte bli något högerblock i Rosenbad?

Hur gör vi då för att påminna folk? Prata om Reinfeldt? Det senaste sveket om EU? SD kan ju inte heller det om man nu ska ingå i ett block..

SD brukar dock påminna folket om förra alliansens svek när man debatterar.
__________________
Senast redigerad av Haddock93 2021-05-07 kl. 11:59.
2021-05-07, 11:56
  #94168
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Slutsatsen är väl att SD kommer ha svårt att öka hädanefter utan följande:

- Folk får det tufft ekonomiskt (folk som har det alldeles för bra kommer aldrig vakna upp i sina bubblor, tänk typ medelklass som kan flytta ifrån problemen och ser på lets dance varje helg)
- Folk får en chock av kriminaliteten eller migrationen, antagligen mot sig själv, någon i sin närhet eller i media.
- Media börjar rapportera SD objektivt
- Partiet blir mer normaliserat

Punkt nummer 1 kommer nog inom inte en allt för lång framtid. Skattetrycket fungerar just nu eftersom vi har en börs som går på högvarv mycket på grund av alla pengar som tryckts. Detta är inte S förtjänst. Detta kommer dock visa sig i stark inflation med högre kostnader för varor och dylikt. Om bidragskranen sinar eller om skatterna ökar ytterligare kommer folk lämna S i klungor.

Punkt nummer 2 händer ju dagligen men det kommer ibland i större vågor. För varje dag som går påverkas fler av den eskalerande kriminaliteten och detta är väl det SD växt sig starkast på. Inget tecken på att det kommer minska heller, tvärtom.

Punkt nummer 3 kommer väl inte hända om inte SD säljer sin själ.

Punkt nummer 4 pågår men det tar alldeles för lång tid och jag ser inte att Ls positionerande till SD påverkat partiet i opinionen.

Svenskar vaknar endast upp när de blir berikade. Om inget drabbar dem själva så orkar de inte bry sig. Inga jobbiga tankar får ju störa deras 25-35k netto, tacos och TV4s 20:00-program.

De flesta svenskar vet egentligen innerst inne hur läget ser ut i Sverige men man orkar helt enkelt inte ta den kampen ännu då det är en alldeles för jobbig mental process. De glider därför runt som ett gäng regimtrogna, duktiga PK-drönare och bara väntar på den där läskiga dagen när de blir tvungna att skrota drönarprogrammet och göra något åt problemet. De flyttar bort från blattar och negrer för att de älskar livet som duktiga PK-drönare.

Så, enda sättet för SD att få över 20% är genom ännu mer berikning, sorgligt nog. Det blir dock ingen berikning så länge de flyttar.
__________________
Senast redigerad av Talespin 2021-05-07 kl. 12:23.
2021-05-07, 12:36
  #94169
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Det är därför 7-klövern och etablissemanget är rädda att se SD i en regering. Om SD sitter i en regering så kan man förändra både inom våra kulturella institution OCH pressa SVT om presstöd och dylikt. Då har man media i sitt grep mer än vad man har nu där S istället styr med järnhand.

I USA finns ej statlig media utan det styrs av finansiella intressen m.m.
Som jag skrev så haltar jämförelsen. USA har IT-jättarna som har långt större inflytande i USA än SVT i Sverige.

Med etablissemanget i Sverige så räknar jag även in alla statstjänstemän och generaldirektörer som har tillsats med partiböckers hjälp. "Upprorslistan" på UD är ett lysande exempel på vad en högerregering med SD har att bita i.

Det bl.a. att se till att skattefinansierade "influensers" snabbt blir arbetslösa och tvingas att ställa sig till arbetsmarknadens förfogande.
Det skulle vara intressant att se hur mycket kommunerna spenderar på mångfalds och genusrelaterade kurser? Kurser som betalas med kommunalskatter till organisationer som erhåller bidrag.
Min övertygelse är att det finns en uppsjö med skattefinansierade "influensers" som tillsammans med sossarnas tillsättningsindustri kommer att göra sitt bästa för att sänka en högerregering. Det kommer att krävas synnerligen rejäla utrensningar inom departement, myndigheter och kommuner. Jösses, SVT och andra kommer att slå knut på sig själva när t.ex. tjänstemännen på UD-listan tvingas att gå!
2021-05-07, 12:54
  #94170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Som jag skrev så haltar jämförelsen. USA har IT-jättarna som har långt större inflytande i USA än SVT i Sverige.

Med etablissemanget i Sverige så räknar jag även in alla statstjänstemän och generaldirektörer som har tillsats med partiböckers hjälp. "Upprorslistan" på UD är ett lysande exempel på vad en högerregering med SD har att bita i.

Det bl.a. att se till att skattefinansierade "influensers" snabbt blir arbetslösa och tvingas att ställa sig till arbetsmarknadens förfogande.
Det skulle vara intressant att se hur mycket kommunerna spenderar på mångfalds och genusrelaterade kurser? Kurser som betalas med kommunalskatter till organisationer som erhåller bidrag.
Min övertygelse är att det finns en uppsjö med skattefinansierade "influensers" som tillsammans med sossarnas tillsättningsindustri kommer att göra sitt bästa för att sänka en högerregering. Det kommer att krävas synnerligen rejäla utrensningar inom departement, myndigheter och kommuner. Jösses, SVT och andra kommer att slå knut på sig själva när t.ex. tjänstemännen på UD-listan tvingas att gå!
Var väl precis dessa typer av tjänstemän som rensades ut i Sölvesborg och Hörby när SD tog makten där. Dessa vänstervridna tjänstemän tog kontakt med sina vänner i vänstermedia och fick det att låta som att kommunerna föll sönder och att allt kompetent folk lämnar likt råttor från ett sjunkande skepp. Vad det handlade om i realiteten var att kommunstyret såg till att göra arbetslivet så obekvämt som möjliugt för politiserade "tyck-synd-om socionomer", vänsterkommunikatörer och andra som man vet bara kommer obstruera och försvåra.

Resultatet blev t.ex. att Sölesborg snabbt blivit en av sveriges mest välskötta kommuner där SD fått ordentligt genomslag med sin politik.

Nyheten att SD rekryterat gamla moderater med erfarenhet från ledningsskikten i departiment och myndigheter tyder på att SD förbereder sig för att kunna göra samma sak på riksnivå om chansen ges. De vet mycket väl att även de ledande tjänstemännen måste bort i inrikesdepartiment, hos rikspolisen, migrationsverket, försäkringskassan etc för att få faktiskt förändring. Spelar ingen roll om man stryper invandringen med politik och ökar straffen om tjänstemännen på migrationsverket istället börjar ge ut medborgarskap lättvinnerligt, "fultolka" lagar, vägra utföra sitt arbete, domstolarna dömer minimistraff för grov gängbrottslighet etc.
__________________
Senast redigerad av Bankkonsulten 2021-05-07 kl. 12:56.
2021-05-07, 13:41
  #94171
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Problemet är att folk i gemen inte förstår det, man litar på vad tex. M säger. Minnet tycks vara kort.

Ska man förresten stödrösta på L i nästa val? Eller kanske KD? Om inte de kommer in, lär det väl inte bli något högerblock i Rosenbad?

SD behöver varenda röst man kan få.

Men om du måste stödrösta så tycker jag KD, även fast jag litar på dom lika lite som M.

L kan du glömma, låt de försvinna från politiken. De kommer bara förstöra, lite som ett MP fast höger.
2021-05-07, 14:48
  #94172
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Var väl precis dessa typer av tjänstemän som rensades ut i Sölvesborg och Hörby när SD tog makten där. Dessa vänstervridna tjänstemän tog kontakt med sina vänner i vänstermedia och fick det att låta som att kommunerna föll sönder och att allt kompetent folk lämnar likt råttor från ett sjunkande skepp. Vad det handlade om i realiteten var att kommunstyret såg till att göra arbetslivet så obekvämt som möjliugt för politiserade "tyck-synd-om socionomer", vänsterkommunikatörer och andra som man vet bara kommer obstruera och försvåra.

Resultatet blev t.ex. att Sölesborg snabbt blivit en av sveriges mest välskötta kommuner där SD fått ordentligt genomslag med sin politik.

Nyheten att SD rekryterat gamla moderater med erfarenhet från ledningsskikten i departiment och myndigheter tyder på att SD förbereder sig för att kunna göra samma sak på riksnivå om chansen ges. De vet mycket väl att även de ledande tjänstemännen måste bort i inrikesdepartiment, hos rikspolisen, migrationsverket, försäkringskassan etc för att få faktiskt förändring. Spelar ingen roll om man stryper invandringen med politik och ökar straffen om tjänstemännen på migrationsverket istället börjar ge ut medborgarskap lättvinnerligt, "fultolka" lagar, vägra utföra sitt arbete, domstolarna dömer minimistraff för grov gängbrottslighet etc.
Moderaterna har lite vana vid att ta över fientliga myndigheter. När Carl Bild blev Utrikesminister så vet jag att det var stor irritation på UD för att Bildt lät egna utomstående tjänstemän granska allt som de vanliga tjänstemännen skrev & gjorde. Han litade inte alls på UD:s personal.
2021-05-07, 14:54
  #94173
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Var väl precis dessa typer av tjänstemän som rensades ut i Sölvesborg och Hörby när SD tog makten där. Dessa vänstervridna tjänstemän tog kontakt med sina vänner i vänstermedia och fick det att låta som att kommunerna föll sönder och att allt kompetent folk lämnar likt råttor från ett sjunkande skepp. Vad det handlade om i realiteten var att kommunstyret såg till att göra arbetslivet så obekvämt som möjliugt för politiserade "tyck-synd-om socionomer", vänsterkommunikatörer och andra som man vet bara kommer obstruera och försvåra.

Resultatet blev t.ex. att Sölesborg snabbt blivit en av sveriges mest välskötta kommuner där SD fått ordentligt genomslag med sin politik.

Nyheten att SD rekryterat gamla moderater med erfarenhet från ledningsskikten i departiment och myndigheter tyder på att SD förbereder sig för att kunna göra samma sak på riksnivå om chansen ges. De vet mycket väl att även de ledande tjänstemännen måste bort i inrikesdepartiment, hos rikspolisen, migrationsverket, försäkringskassan etc för att få faktiskt förändring. Spelar ingen roll om man stryper invandringen med politik och ökar straffen om tjänstemännen på migrationsverket istället börjar ge ut medborgarskap lättvinnerligt, "fultolka" lagar, vägra utföra sitt arbete, domstolarna dömer minimistraff för grov gängbrottslighet etc.
Exakt så! Jag kommer så väl i håg då någon kvinnlig chefstjänsteman grät ut i media då hon chockerad meddelade att hon av principskäl inte kunde arbeta kvar då politikerna lagt sig i och haft synpunkter på vad som är god konst. Ha ha ha......det var helt enkelt underbart att läsa den intervjun.

Och du har så rätt, vad som gjordes i Sölvesborg måste genomföras på riksnivå. Det råder inte någon tvekan, departement och verk har packats fulla med tjänstemän som kommer att obstruera och fultolka lagar och instruktioner.

En god idé kunde kanske vara att redan under valupptakten propagera för ett lagstiftande av ett tungt ämbetsmannaansvar. Ett införande av ett ämbetsmannaansvar där brott har ett högt straffvärde skulle då kunna brukas som en "plog" när vänsteraktivister inom tjänstemannakåren skall kontrolleras.
2021-05-07, 16:28
  #94174
Medlem
TrotylHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Var väl precis dessa typer av tjänstemän som rensades ut i Sölvesborg och Hörby när SD tog makten där. Dessa vänstervridna tjänstemän tog kontakt med sina vänner i vänstermedia och fick det att låta som att kommunerna föll sönder och att allt kompetent folk lämnar likt råttor från ett sjunkande skepp. Vad det handlade om i realiteten var att kommunstyret såg till att göra arbetslivet så obekvämt som möjliugt för politiserade "tyck-synd-om socionomer", vänsterkommunikatörer och andra som man vet bara kommer obstruera och försvåra.

Resultatet blev t.ex. att Sölesborg snabbt blivit en av sveriges mest välskötta kommuner där SD fått ordentligt genomslag med sin politik.

Kan tänka mig att Staffanstorp och några andra starkt blåa kommuner också är väldigt välfungerande. Utan diverse vänsterpatrask och godhetsmegafoner så fungerar verksamheten så mycket bättre.

Det gäller att stå pall när mediadrevet startar. Ju fler av dessa vänsterkommunikatörer inom media och offentlig verksamhet som sparkas ut i arbetslöshet desto bättre för oss skattebetalare och Sverige som helhet.

Självklart har ju media lagt locket på när det gäller Sölvesborg. Ligger ju inte i deras intresse att hjälpa SD i opinionen.
2021-05-07, 17:33
  #94175
Avslutad
SD stabilt på 19% i senaste Demoskop. Borde kunna komma upp i 20% inom kort kan man tycka med alla skjutningar, sprängningar, fortsatt massinvandring, enorma problem med dom 2 miljoner som redan är här, klaner, hederskultur, mord stup i kvarten med mera. SD ständigt aktuella i regeringsfrågan, i angrepp från hycklande sossar och egna förslag som SD presenterar.
2021-05-07, 17:38
  #94176
Avslutad
Lena Mellin och aftonbladet vinklar rätt kraftigt i sina texter om senaste mätningen. Dels angående SD-blocket som står starkt med egen majoritet. Trots att texten handlar om framtida regeringsskifte så har man placerat L med vänsterpartierna, helt felaktigt. Det nya blocket har ju en klar egen majoritet i den här mätningen. SD står som sagt var stabilt på 19% i mätningen månad för månad.

Ändå fokuserar man på centern, som är helt omöjligt att förstå om det skulle stämma. Enorma antal skandaler, enorma mängder avhopp, stor ilska ute i landet mot partiledningen, Lööf själv är hånad och hatad av alla normala människor och olika typer av människor jag känner till. Det är helt omöjligt att dom kan öka och ha 11,8% eller vad det var. Helt omöjligt och helt orimligt. Men hur som helst är ingångsvärdet i artiklarna och texterna fel då det är det nya blocket som har en klar majoritet, men det döljer man genom att skriva om C och Lööf, och lägga L under vänsterblocket trots deras klara underläge mot det nya blocket som har en klar egen majoritet som sagt var ännu en gång.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in