Citat:
Ursprungligen postat av
UrgleGru
Det har varit en del negativa nyheter, men har det verkligen varit ett extraordinärt drev mot SD på sistone?
Och vägs det inte upp av rasistiska hatartiklar som Aftonbladets milt avpixlade samtidsskildring av bruna människor som kissar i munnen på svenska ungdomar?
Men jag så som hastigast en artikel i Aftonhoran och det talades om en rättegång mot Jacobsson som tydligen jobbar på SD:s kansli. Och man visade bilder på Jimmie där det var fest. Det var så tillrättalagt för att smeta över all skit på Jimmie. Inte ens i DDR fanns väl en sådan hornalistik. Jag trodde målet mot Jacobsson var nedlagt, jag har läst det någonstans. Kan det ha överklagats?
Även Reslow lär väl vara frikänd men hela tiden pumpar man ut hur mycket han har lurat staten, jag kan inte hänga med i alla svängar. Det verkar som en katts nio liv. Finns det en skandal så poppar nyheten upp i all oändlighet. Men nu gäller ju tråden och jag tror inte detta påverkar den hårda kärnan. Det kan väl dock innebära att några osäkra lämnar (tillfälligt).
Framgångsfaktorerna finns ju ändå hela tiden för SD, kommunkriserna kan också förvärras inför 2021, högst troligt.