2020-02-10, 14:19
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Mycket tveksamt.

Jag har svårt att koppla ihop de sossar som flyr till kommunism, med de som flyr från Löfven och importerat bottenskrap från dysfunktionella länder till SD.

Kamrat 4 procent är numera kamrat 10 procent. En stor del av den uppgången beror på kamrat Sjöstedt. Precis som kamraten Schymans tidigare 12 procent var ett irrbloss bland fyllorna. När Sahlin lierade sig med den flinande Ohly förlorad man valet 2010.

En ny partiledare för V kommer inte kunna behålla de siffror man har idag. Oavsett vem det än blir. För ingen ny kan gråt-runka med darrande underläpp som han i debatterna.

V och sossarnas kommunistfalang kommer aldrig att bli ett tillskott till SD.

De sossar som idag fyller på SDs siffror i OU lever ett helt annat liv än de som byter till V. Man drivs av helt andra orsakssammanhang och tankegångar.
Du missförstod mig rakt igenom.
Jag har aldrig påstått att V och vänsterfalangen inom S skulle bli en direkt tillgång för SD (hur kunde du missförstå mig så flagrant?)
Vad jag menar är att då sossarnas vänsterfalang går till V så kanske kvarvarande sossar, den högerfalang som INTE ser V som ett alternativ, börjar att se sig om och kanske rör sig mot SD/M?
2020-02-10, 14:33
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Allt som dränerar S på väljare är bra. Eftersom det kan leda till att SD blir största parti i både OU och val.

Precis som du skriver är det idag en stor mängd personer som är beroende av S. Via bidrag, anställningar, kommunbidrag, låtsasjobb, politiker, byråkrater, utredare, landstinget och mycket mera.

Detta är enligt mig orsaken till att S inte kommer att gå under 20 procent i nästa val. Alldeles för många är beroende av denna maktapparat efter 100 år. Vilket belyser svårigheterna för Jimmie. En total hegemoni är väldigt svår att bryta. Samtidigt som de vänsterblivna har total kontroll över skolor och utbildning. Plus att SVT är deras propagandakanal. Som idag finansieras av alla som betalar skatt. Kan man komma mer nära ett totalitärt samhälle?
Nästa eventuella uppgång för SD måste komma från de sossar som inte längre köper detta narrativ. Negrer och muslimer kan aldrig leda till något positivt. Det leder enbart till försämring. Precis som de själva kan läsa om i media medans de käkar sin sossefrukost. Bestående av Löfvens floskler, kryddat med neger och muslimäskande.

Gruppen som är beroende av en stor stat och höga skatter är mycket större. Hela det välfärdsindustriella komplexet med friskolor, privata läkare och tandläkare, bemanningsföretag etc. I ett högskatteland som Sverige är en stor del av befolkningen direkt eller indirekt försörjd med skatter. Men även kvinnorna i kommunal går till SD nu för de ser att systemet ballar ur. SD måste påvisa för alla dessa hundratusentals att deras försörjning äventyras om landet vanstyrs oavsett hur höga skatterna är.
2020-02-10, 15:04
Medlem
Haddock93s avatar
Att Aftonbladet nu börjar skriva som alternativa medier (rånare som urinerade på ett offer och kallade honom svenne)!och Shekarabi kritiserar att man inte tar debatten mot SD och säger att man måste ha mindre invandring i framtiden, även S i Göteborg säger samma sak, är allt detta testballonger från S? Vill man mjuka upp svenska folket för en helomsvängning i invandringsfrågan ala Danmark?

Vad får det här för konsekvenser för SD i opinionen i sånt fall? Om S skulle byta spår, är det försent för S? Kommer man blöda till V/C/MP/Nyans medan man inte får tillbaka särskilt många från SD? Risken finns väl att S imploderar i ett inbördeskrig eftersom det finns 2 falanger i partiet? Ungefär det vi ser hos Demokraterna i USA idag.
2020-02-10, 17:37
Moderator
Strix m/94s avatar
I denna tråd diskuteras SD i opinionsundersökningar. För andra diskussioner finns andra trådar, eller möjlighet att skapa nya.

OT raderat!

Strix/Mod
2020-02-10, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Att Aftonbladet nu börjar skriva som alternativa medier (rånare som urinerade på ett offer och kallade honom svenne)!och Shekarabi kritiserar att man inte tar debatten mot SD och säger att man måste ha mindre invandring i framtiden, även S i Göteborg säger samma sak, är allt detta testballonger från S? Vill man mjuka upp svenska folket för en helomsvängning i invandringsfrågan ala Danmark?

Vad får det här för konsekvenser för SD i opinionen i sånt fall? Om S skulle byta spår, är det försent för S? Kommer man blöda till V/C/MP/Nyans medan man inte får tillbaka särskilt många från SD? Risken finns väl att S imploderar i ett inbördeskrig eftersom det finns 2 falanger i partiet? Ungefär det vi ser hos Demokraterna i USA idag.

Nej, det är inte testballonger. Det är dimridåer som syftar till att hålla kvar skeptiska S-väljare med falska förespeglingar. Och ja, det har relevans för ämnet sd i opinionsundersökningar eftersom en del av de naiva fåren låter sig nöjas med detta och stannar kvar hos S istället för att gå över till SD.
2020-02-10, 19:53
Medlem
KalleNixons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93

Äsch..bara käbbel... Tom bluffretorik för att lura väljarna som vanligt. Skulle de verkligen svänga om skulle de muslimska väljarna dra på en gång. Så det kommer (S) aldrig att göra. Det för sent att vända om nu. För 15-20 år sen..kanske..men inte nu. Glöm det.
Senast redigerad av KalleNixon 2020-02-10 kl. 19:57.
2020-02-11, 10:56
Medlem
Det verkar som om kvällsblaskorna nu går hårt in för att sänka SD i opinionen och även någon annan tidning maler på om rättegångar och skämtbilder som skickats runt. Det är ju lång tid till valet, kanske rensar man bort motgångsfaktorerna i rätt tid, men det kan tillfälligt sänka SD. Vad tror Ni?

Men det kommer också några framgångsfaktorer. Man tror att antalet asylsökande kommer att stiga och kostnaderna stiger för domstolsprövningar av överklagade asylärenden.

Jag tror att SD i OU kan falla ned mot 22,0% men inte längre ned. Och till hösten borde det komma en ny boost. Kommunernas ekonomi inför 2021 blir en nagelbitare.
2020-02-11, 11:32
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det verkar som om kvällsblaskorna nu går hårt in för att sänka SD i opinionen och även någon annan tidning maler på om rättegångar och skämtbilder som skickats runt. Det är ju lång tid till valet, kanske rensar man bort motgångsfaktorerna i rätt tid, men det kan tillfälligt sänka SD. Vad tror Ni?

Men det kommer också några framgångsfaktorer. Man tror att antalet asylsökande kommer att stiga och kostnaderna stiger för domstolsprövningar av överklagade asylärenden.

Jag tror att SD i OU kan falla ned mot 22,0% men inte längre ned. Och till hösten borde det komma en ny boost. Kommunernas ekonomi inför 2021 blir en nagelbitare.
Traditionellt har ljugmedia sparat SD-drevet till valrörelserna. Men i dagens politiskt känsliga opinionsläge så tycker man uppenbarligen att det är viktigare att pressa tillbaka SD redan nu.
2020-02-11, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Traditionellt har ljugmedia sparat SD-drevet till valrörelserna. Men i dagens politiskt känsliga opinionsläge så tycker man uppenbarligen att det är viktigare att pressa tillbaka SD redan nu.

Det har varit en del negativa nyheter, men har det verkligen varit ett extraordinärt drev mot SD på sistone?

Och vägs det inte upp av rasistiska hatartiklar som Aftonbladets milt avpixlade samtidsskildring av bruna människor som kissar i munnen på svenska ungdomar?
2020-02-11, 12:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
Det har varit en del negativa nyheter, men har det verkligen varit ett extraordinärt drev mot SD på sistone?

Och vägs det inte upp av rasistiska hatartiklar som Aftonbladets milt avpixlade samtidsskildring av bruna människor som kissar i munnen på svenska ungdomar?
Det är verkligen en skum balansgång. Vi lever i intressanta tider.
2020-02-11, 12:44
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:

Det fetade påverkar nog mycket mer än några skandaler, skandaler kommer från alla partier och jag tror svenska folket är rätt immuna mot sådana om det inte är grova.

Tror mer det är gratis exponering som varken gynnar eller missgynnar partiet.
2020-02-11, 12:49
Medlem
Citat:

Men jag så som hastigast en artikel i Aftonhoran och det talades om en rättegång mot Jacobsson som tydligen jobbar på SD:s kansli. Och man visade bilder på Jimmie där det var fest. Det var så tillrättalagt för att smeta över all skit på Jimmie. Inte ens i DDR fanns väl en sådan hornalistik. Jag trodde målet mot Jacobsson var nedlagt, jag har läst det någonstans. Kan det ha överklagats?

Även Reslow lär väl vara frikänd men hela tiden pumpar man ut hur mycket han har lurat staten, jag kan inte hänga med i alla svängar. Det verkar som en katts nio liv. Finns det en skandal så poppar nyheten upp i all oändlighet. Men nu gäller ju tråden och jag tror inte detta påverkar den hårda kärnan. Det kan väl dock innebära att några osäkra lämnar (tillfälligt).

Framgångsfaktorerna finns ju ändå hela tiden för SD, kommunkriserna kan också förvärras inför 2021, högst troligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in