Citat:
Den är trevlig, men väcker återigen frågan vad som är så himla unikt med perioden augusti-december 2019 som tarvar en opinionsutveckling för SD i paritet med hösten 2015. Det kom 10.000 asylanter i veckan, vi kunde i princip följa lämmeltåget upp till Sverige i realtid på TV, samtidigt som vi hade en statsminister och en migrationsminister som båda försäkrade att det inte finns något tak för invandringen. Allt medan dåvarande MigVerket-GD:n Anders Danielsson sjöng halleluja, låt invandringen flöda okontrollerat, låt barnen komma till mig, jag är Jesus. Om SD har 24,4% nu skulle de ha haft 48,8% då i det kompletta dårhus vi var inspärrade i.
Bilbränder, gängskjutningar och sprängningar är vardagsmat sedan många år.
Sexsiffrigt antal uppehållstillstånd är vardagsmat sedan många år.
Att Löfven inte klarar intervjuer har vi vetat sedan 2012.
JÖKen är ett år gammal, ingen ny irriterande grej som plötsligt dök upp i augusti.
Köp en Sifo för att undersöka det, Expressen...
Bilbränder, gängskjutningar och sprängningar är vardagsmat sedan många år.
Sexsiffrigt antal uppehållstillstånd är vardagsmat sedan många år.
Att Löfven inte klarar intervjuer har vi vetat sedan 2012.
JÖKen är ett år gammal, ingen ny irriterande grej som plötsligt dök upp i augusti.
Köp en Sifo för att undersöka det, Expressen...
Jag tror det handlar om att media mer öppet pratar om problemen inom välfärden i kombination med otryggheten och SDs betoning på det här.
Känns som kvinnorna står för en stor del av den här ökningen med, vilket kan ha att göra med slopande av abort, samkönade adoptioner.
Sen den svenska konformismen när SD rusar och det står överallt i tidningar att SD numera är största parti och att Åkesson har större förtroende än Löfvén och Kristersson i storstäderna, då börjar folk fundera. Även när SVT berättar öppet att 8 av 10 kommuner skär ner på de svagaste i samhället i kombination med sjukvård hjälper nog inte heller S. Nu pratar även M och KD med Åkesson. Löfvens intervju.. Aaa det är rätt många saker och folk har väl fått nog och inte bara Alt-media som pratar om det nu

Allt har verkligen gått SDs väg.

. Rent formellt har dock Aftonbladet rätt, S är större i mätningen, men den här rubriksättningen är så genomskinlig och löjeväckande. 0,2%... jäklar vad mycket större de är