2019-12-13, 18:06
  #85225
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Den är trevlig, men väcker återigen frågan vad som är så himla unikt med perioden augusti-december 2019 som tarvar en opinionsutveckling för SD i paritet med hösten 2015. Det kom 10.000 asylanter i veckan, vi kunde i princip följa lämmeltåget upp till Sverige i realtid på TV, samtidigt som vi hade en statsminister och en migrationsminister som båda försäkrade att det inte finns något tak för invandringen. Allt medan dåvarande MigVerket-GD:n Anders Danielsson sjöng halleluja, låt invandringen flöda okontrollerat, låt barnen komma till mig, jag är Jesus. Om SD har 24,4% nu skulle de ha haft 48,8% då i det kompletta dårhus vi var inspärrade i.

Bilbränder, gängskjutningar och sprängningar är vardagsmat sedan många år.
Sexsiffrigt antal uppehållstillstånd är vardagsmat sedan många år.
Att Löfven inte klarar intervjuer har vi vetat sedan 2012.
JÖKen är ett år gammal, ingen ny irriterande grej som plötsligt dök upp i augusti.

Köp en Sifo för att undersöka det, Expressen...

Jag tror det handlar om att media mer öppet pratar om problemen inom välfärden i kombination med otryggheten och SDs betoning på det här.

Känns som kvinnorna står för en stor del av den här ökningen med, vilket kan ha att göra med slopande av abort, samkönade adoptioner.

Sen den svenska konformismen när SD rusar och det står överallt i tidningar att SD numera är största parti och att Åkesson har större förtroende än Löfvén och Kristersson i storstäderna, då börjar folk fundera. Även när SVT berättar öppet att 8 av 10 kommuner skär ner på de svagaste i samhället i kombination med sjukvård hjälper nog inte heller S. Nu pratar även M och KD med Åkesson. Löfvens intervju.. Aaa det är rätt många saker och folk har väl fått nog och inte bara Alt-media som pratar om det nu

Allt har verkligen gått SDs väg.
2019-12-13, 18:15
  #85226
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Den är trevlig, men väcker återigen frågan vad som är så himla unikt med perioden augusti-december 2019 som tarvar en opinionsutveckling för SD i paritet med hösten 2015. Det kom 10.000 asylanter i veckan, vi kunde i princip följa lämmeltåget upp till Sverige i realtid på TV, samtidigt som vi hade en statsminister och en migrationsminister som båda försäkrade att det inte finns något tak för invandringen. Allt medan dåvarande MigVerket-GD:n Anders Danielsson sjöng halleluja, låt invandringen flöda okontrollerat, låt barnen komma till mig, jag är Jesus. Om SD har 24,4% nu skulle de ha haft 48,8% då i det kompletta dårhus vi var inspärrade i.

Bilbränder, gängskjutningar och sprängningar är vardagsmat sedan många år.
Sexsiffrigt antal uppehållstillstånd är vardagsmat sedan många år.
Att Löfven inte klarar intervjuer har vi vetat sedan 2012.
JÖKen är ett år gammal, ingen ny irriterande grej som plötsligt dök upp i augusti.

Köp en Sifo för att undersöka det, Expressen...

Får jag komma med en stilla gissning? När svenska kvinnors döttrar gruppvåldtas, "överfallsvåldtäktas" och sönerna "personrånas" på telefoner, pengar, dyra skor och jackor då går proppen hos kvinnorna. Där går det en tydlig gräns. En vattendelare. Hit men inte längre! Nu räcker det! Det är alldeles uppenbart att något har fått vattnet i bägaren att rinna över för kvinnorna. Den här typen av otrygghet och kriminalitet, som drabbar deras älskade avkommor har väckt deras raseri.

Sveriges Radio P1 i går:

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=7365868

Borås Tidning idag:

http://www.bt.se/boras/just-nu-pojke-ranad-och-misshandlad-i-boras-centrum/

Listan på dessa personrån (främst ungdomsrånen) är oändligt lång och ökningen är explosionsartad senaste ca tre månaderna (lyssna på SR-länken ovan).

Detta tror jag är en mycket starkt bidragande orsak till SD:s ökning. Nu ser vi effekterna av åratal av vansinnig invandringspolitik. Kvinnorna har vaknat - med full kraft.
__________________
Senast redigerad av Smoothman 2019-12-13 kl. 18:55. Anledning: tillägg av ord
2019-12-13, 18:22
  #85227
Medlem
Haddock93s avatar
Haha vad i helvete, aftonbladets rubrik ”S större än SD”
2019-12-13, 18:29
  #85228
Medlem
Kan vara slut på ökningen nu. Alla nya väljare tycks komma från KD och de har inte så många fler att skänka bort. Vi skulle behöva en överströmning från S men flera mätningar på senare tid pekar på att den strömmen har upphört.
2019-12-13, 18:30
  #85229
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
En liten krydda i detta är att Uffe (men också Annie, Löfven, Fälldin med flera) sagt saker de varit tvungna att backa på, Uffe om att inte prata med SD, Annie om att äta sin sko, Fälldin om att "dagtinga med sitt samvete" (med känt resultat f ö) och Löfven "Mitt Sverige bygger inga murar".
Inga murar i sikte ännu. 2019 ser ut att hamna på 120.000.
2019-12-13, 18:31
  #85230
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Kan vara slut på ökningen nu. Alla nya väljare tycks komma från KD och de har inte så många fler att skänka bort. Vi skulle behöva en överströmning från S men flera mätningar på senare tid pekar på att den strömmen har upphört.
Ffa behövs en ström från L.
2019-12-13, 18:33
  #85231
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Haha vad i helvete, aftonbladets rubrik ”S större än SD”
Helt väntat.

Jag tror medierna och deras lakejer kommer bli mer och mer som Bagdad Bob framöver, p.g.a den konservativa vågen som sköljer över hela västvärlden. Hela deras världsbild faller samman. De är rädda, förvirrade och psykiskt instabila.
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Kan vara slut på ökningen nu. Alla nya väljare tycks komma från KD och de har inte så många fler att skänka bort. Vi skulle behöva en överströmning från S men flera mätningar på senare tid pekar på att den strömmen har upphört.
Lugn bara. Glöm inte att verkligheten är vår bästa valarbetare. Ökningen kommer fortsätta.
__________________
Senast redigerad av Rufos 2019-12-13 kl. 18:35.
2019-12-13, 18:38
  #85232
Medlem
En historisk dag. På www.pollofpolls.se är SD efter dagens Sifo nu för första gången någonsin ikapp S (24,5 för båda)!

http://pollofpolls.se/poll_img/pollofpolls.svg
2019-12-13, 18:39
  #85233
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Ffa behövs en ström från L.
Blir nog svårare. Folk som under hela sitt vuxna liv har intagit sina luncher på någon a la carte-restaurang på Östermalm väljer inte helt plötsligt att äta en dagens på något hak i Bagarmossen.
2019-12-13, 18:50
  #85234
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Den är trevlig, men väcker återigen frågan vad som är så himla unikt med perioden augusti-december 2019 som tarvar en opinionsutveckling för SD i paritet med hösten 2015. Det kom 10.000 asylanter i veckan, vi kunde i princip följa lämmeltåget upp till Sverige i realtid på TV, samtidigt som vi hade en statsminister och en migrationsminister som båda försäkrade att det inte finns något tak för invandringen. Allt medan dåvarande MigVerket-GD:n Anders Danielsson sjöng halleluja, låt invandringen flöda okontrollerat, låt barnen komma till mig, jag är Jesus. Om SD har 24,4% nu skulle de ha haft 48,8% då i det kompletta dårhus vi var inspärrade i.

Bilbränder, gängskjutningar och sprängningar är vardagsmat sedan många år.
Sexsiffrigt antal uppehållstillstånd är vardagsmat sedan många år.
Att Löfven inte klarar intervjuer har vi vetat sedan 2012.
JÖKen är ett år gammal, ingen ny irriterande grej som plötsligt dök upp i augusti.

Köp en Sifo för att undersöka det, Expressen...

Du ger delvis svaret själv. 2015 så var alla svenskar inspärrade i dårhuset och man ska komma ihåg att ungefär varannan svensk tyckte att allt var toppen. Tills det inte var det längre. Det vi ser nu är baksmällan av flyktingkrisen. Det handlar till stor del om att våra statsbärande partier brände sitt förtroendekapital genom att först välkomna alla hit och sen totalt ändra uppfattning. Nu sitter vi här med Europas tyngsta brottslighet, 80% av kommunerna befinner sig i kris och måste tokspara på välfärden, vårdköerna bara växer, vi har sämst tillväxt i EU osv osv.. Förtrollningen har brustit! Alla vet nu att först M och sen S betedde sig som idioter och att de har skadat Sverige. Alla visste det dock inte 2015-2016. Folk var med i undergångssekten Sverige och hejade på.

Det är som med Löfvens framträdande i Agenda. Han var lika dålig som han brukar vara. Hans floskler var lika platta och dumma som vanligt. 2015 hade ingen brytt sig. 2019 däremot så ser folk plötsligt att kejsaren är naken. Det tog tid, men nu är vi där. Folk har förstått hur det egentligen ligger till och därmed också förstått att Åkesson haft rätt hela tiden..

SD kommer såklart att fortsätta att växa samtidigt som både M och S går en mörk framtid till mötes. S har nog inte mycket att hoppas på, men M kan ju i varje fall se fram emot att få agera dörrmatta till SD efter nästa val.
__________________
Senast redigerad av fernebo 2019-12-13 kl. 18:52.
2019-12-13, 18:59
  #85235
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Haha vad i helvete, aftonbladets rubrik ”S större än SD”

Läste också denna rubrik och kunde inte annat än . Rent formellt har dock Aftonbladet rätt, S är större i mätningen, men den här rubriksättningen är så genomskinlig och löjeväckande. 0,2%... jäklar vad mycket större de är
2019-12-13, 19:00
  #85236
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Den är trevlig, men väcker återigen frågan vad som är så himla unikt med perioden augusti-december 2019 som tarvar en opinionsutveckling för SD i paritet med hösten 2015. Det kom 10.000 asylanter i veckan, vi kunde i princip följa lämmeltåget upp till Sverige i realtid på TV, samtidigt som vi hade en statsminister och en migrationsminister som båda försäkrade att det inte finns något tak för invandringen. Allt medan dåvarande MigVerket-GD:n Anders Danielsson sjöng halleluja, låt invandringen flöda okontrollerat, låt barnen komma till mig, jag är Jesus. Om SD har 24,4% nu skulle de ha haft 48,8% då i det kompletta dårhus vi var inspärrade i.

Bilbränder, gängskjutningar och sprängningar är vardagsmat sedan många år.
Sexsiffrigt antal uppehållstillstånd är vardagsmat sedan många år.
Att Löfven inte klarar intervjuer har vi vetat sedan 2012.
JÖKen är ett år gammal, ingen ny irriterande grej som plötsligt dök upp i augusti.

Köp en Sifo för att undersöka det, Expressen...
Förmodligen beror det bara på att svensken reagerar i slow motion. Kanske är fyra år en typisk reaktionstid hos befolkningen? Nu, 2019 och någon halvmiljon UT senare, börjar poletten trilla ner för ett större flertal. "Vänta nu, vad sade de? Öppna gränser och öppna hjärtan, nä det vet jag inte om jag kan ställa upp på!?"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in