Citat:
Ursprungligen postat av
Nergus
Men detta är ju bara larv. Hade Kristersson aldrig träffat Fried och pratat SD med henne tror du alltså att vänsterliberalerna hade varit helt ok med att han pratar med SD?
Det är isoleringen av SD som de är ute efter, allt för att fortsätta ösa in 100,000 invandrare varje år som är det enda vänsterliberala bryr sig om.
Varför tror du att vänsterblocket (så enkelt ser jag det) är så aggressiva avseende kontakter med SD? Att blockera alla former av meningsfulla förhandlingar är ju nödvändigt (ur vänsterns perspektiv) - vem vet hur det går om man inte lyckas med det?
Det gäller att hitta en öppning eller en blotta - här fanns den.
Generellt (oavsett parti, om det är Jimmie eller Tuffe Uffe) gäller det att desarmera den här typen av öppningar. Att backa från misstag man gjort eller löften man inte kan hålla kostar kortsiktigt, men man slipper en följetong eller eviga svekdebatter.
En liten krydda i detta är att Uffe (men också Annie, Löfven, Fälldin med flera) sagt saker de varit tvungna att backa på, Uffe om att inte prata med SD, Annie om att äta sin sko, Fälldin om att "dagtinga med sitt samvete" (med känt resultat f ö) och Löfven "Mitt Sverige bygger inga murar".
Jag har inget sådant smaskigt på Jimmie, men han har fått pudla för mycket dumt som ANDRA sagt.
Men, på vilket sätt sådant här påverkar SD-opinionen är oklart. Jag påminner om talesättet "All reklam är bra reklam".