2013-11-23, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lPhone
Jag tror alla som offentligt kränkt SD råkat ut för detta, precis som alla som öppet stöttat SD är drabbats av vänsterns lynchmobb, skillnaden är att SD utnumrerar vänstern 10-1 i dessa sammanhang. Vänstern/Neoliberaler använder etablerad media, medans SD använder "djungeltrummorna" på internet.

Kolla bara hur många SDfanatiker som huserar här på FB, är det 5.000? 10.000 eller 50.000? Lägg på det till Avpixlat, friatider, exponerat mm. Det räcker med att 0,1% av dessa skickar iväg ett argt mejl eller beställer hem ett par pizzor till vederbörande för att skapa en otäck situation.

Oftast så drevas det på FB, FT och Avpixlat samtidigt, vilket skapar ett enormt tryck på personen/organisationen som kränkt den stora ledaren.

En kvinnlig journalist (har glömt vad hon heter) berättade i en intervju att hon alltid fick hat av rasister när hon skrev om mångkultur, det behövde inte vara specifikt om SD, utan kunde gälla något som hade invandring i bred mening att göra. Ämnet attraherar knäppskallar, helt enkelt.

Jag räknar inte arga kommentarer på Avpixlat som en lynchmobb, då sajten tar avstånd från våld, och även på Flashback är de genuina dårarna förvånansvärt få. Fria Tiders kommentatorsfält är ett snäpp värre men även FT raderar uppmaningar till brott. Men det är kanske som du säger, om bara en promille av invandringskritikerna skriver, ringer eller jävlas på annat vis så blir det obehagligt.

Men frågan är vad man ska göra åt detta. Det är inte rimligt att FB, FT och AP lägger ner sin verksamhet på grund av en liten grupp dårar, lika lite som det är rimligt att etablerad media slutar belysa skandaler inom partiet för att vänstergalningar tar det som en ursäkt för att hålla på med sin skit.

/SD-trollet
2013-11-23, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrev
Jag blev förvånad två gånger idag när Margit Silberstein – certifierad SD-hatare – öppet hävdade att SD fördubblat sitt stöd jämfört med valet enligt opinionsmätningar. Både i direktsänd stats-teve och i en artikel på svt.se gjorde hon det.
Wolle måste tugga fradga över att han inte får med sig statstelevisionen i sin kamp.

Margit kallar gustav kasselstrand för Kasselman, så insatt är hon.

Pontus Mattsson är nog ändå den juden stör sig mest på, säger inte ens "järnrörsnatten", utan "incidenten på Kungsgatan", respekt till honom. Det jag hört med Pontus så verkar han vara en av få i journalister i Sverige som tar sitt jobb på allvar, lite tjafs om Breivik i någon intervju med JÅ, men annars har han varit väldigt objektiv och konsekvent när han pratar om/med SD, måste vara riktigt jävla hatad i radiohuset.

Annars lär de här dreven inte göra något för opinionen, bara att folk pratar mer om Sverigedemokraterna och invandringen. SD är ju i princip det enda partiet som nämns längre, media har helt glömt bort sjuklövern, frågan är ju om de ens granskas längre, jag tror inte det.
2013-11-23, 02:11
Medlem
MentosFruitcores avatar
Vad skulle SD få i procent-enheter om det var val idag? Underskattning i opinionsundersökningar + 20% osäkra = ?
2013-11-23, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
En kvinnlig journalist (har glömt vad hon heter) berättade i en intervju att hon alltid fick hat av rasister när hon skrev om mångkultur, det behövde inte vara specifikt om SD, utan kunde gälla något som hade invandring i bred mening att göra. Ämnet attraherar knäppskallar, helt enkelt.

Jag räknar inte arga kommentarer på Avpixlat som en lynchmobb, då sajten tar avstånd från våld, och även på Flashback är de genuina dårarna förvånansvärt få. Fria Tiders kommentatorsfält är ett snäpp värre men även FT raderar uppmaningar till brott. Men det är kanske som du säger, om bara en promille av invandringskritikerna skriver, ringer eller jävlas på annat vis så blir det obehagligt.

Men frågan är vad man ska göra åt detta. Det är inte rimligt att FB, FT och AP lägger ner sin verksamhet på grund av en liten grupp dårar, lika lite som det är rimligt att etablerad media slutar belysa skandaler inom partiet för att vänstergalningar tar det som en ursäkt för att hålla på med sin skit.

/SD-trollet

Jag menar inte dem "lynchar" folk bokstavligt, jag bara påpekade att det faktiskt sker påhopp från båda sidor. Det kanske inte är så konstigt att en journalist/beslutsfattare som konstant trakasseras av en grupp SDare bygger upp ett hat mot partiet som helhet.
Och på samma sätt känner sig SDare förföljda och kränkta när journalisten konstant attackerar SD.

Skillnaden är att journalisten går till attack mot en miljon SDare, medans SDarna går till motattack mot en journalist.

Sen vet jag att många journalister och dyl är direkt oärliga och korrupta.
2013-11-23, 02:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Margit kallar gustav kasselstrand för Kasselman, så insatt är hon.

Pontus Mattsson är nog ändå den juden stör sig mest på, säger inte ens "järnrörsnatten", utan "incidenten på Kungsgatan", respekt till honom. Det jag hört med Pontus så verkar han vara en av få i journalister i Sverige som tar sitt jobb på allvar, lite tjafs om Breivik i någon intervju med JÅ, men annars har han varit väldigt objektiv och konsekvent när han pratar om/med SD, måste vara riktigt jävla hatad i radiohuset.

Annars lär de här dreven inte göra något för opinionen, bara att folk pratar mer om Sverigedemokraterna och invandringen. SD är ju i princip det enda partiet som nämns längre, media har helt glömt bort sjuklövern, frågan är ju om de ens granskas längre, jag tror inte det.
Tyvärr så granskas inte de andra partierna alls. Aftonbladet och Expressen har ett flertal krönikörer som jobbar heltid med att jaga SD tsm med expo. Går att hitta massa skit i alla partier i synnerligen om partiet är nytt.

Miljöpartiet åkte ju ur riksdagen direkt. Tänk om de blivit lika jagade som SD. Då hade de aldrig funnits i riksdagen nu...

Viktigt att invandringsproblemen kommer upp i ljuset det växer SD på.
2013-11-23, 02:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Vad skulle SD få i procent-enheter om det var val idag? Underskattning i opinionsundersökningar + 20% osäkra = ?
11-12 tror jag. Tror inte direkt de osäkra skulle ansluta sig nu. Möjligen till valet. 15% av de osäkra kommer aldrig gå att rösta...
2013-11-23, 02:48
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
11-12 tror jag. Tror inte direkt de osäkra skulle ansluta sig nu. Möjligen till valet. 15% av de osäkra kommer aldrig gå att rösta...
Själv tippar jag att det skulle bli runt 13-14%, minst.
2013-11-23, 03:17
Medlem
menpallas avatar
15,39% blir valresultatet. Det är lätt att räkna ut. Valet 1991 ökade vi med 350%. 1994 med 177%. 1998 med 48%. 2002 med 289%. 2006 med 103%. 2010 med 95%. Snittet blir 177%. 177% på 5,7 blir 15,39%. Sentio (som är det mest trovärdiga institutet eftersom dom låg närmast valresultatet 2010) säger 14 nu. Ett år till på det och vi ligger över 15. Spelbolagen håller med. Grattis Aftonbladet.
2013-11-23, 03:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Osäkra väljare är inte samma som de som inte kommer rösta (soffliggare).

De som benämns osäkra väljare i opinionsundersökningar röstade i förra valet, vilket soffliggare inte gjorde.
2013-11-23, 03:42
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menpalla
15,39% blir valresultatet. Det är lätt att räkna ut. Valet 1991 ökade vi med 350%. 1994 med 177%. 1998 med 48%. 2002 med 289%. 2006 med 103%. 2010 med 95%. Snittet blir 177%. 177% på 5,7 blir 15,39%. Sentio (som är det mest trovärdiga institutet eftersom dom låg närmast valresultatet 2010) säger 14 nu. Ett år till på det och vi ligger över 15. Spelbolagen håller med. Grattis Aftonbladet.

Och lägg på ett par "skandaler" a la Expressen, så ligger vi på närmare 20%

Finns det någon matematiskt kunnig som kan använda den linjära grafen på status.st, för att räkna ut var på skalan vi befinner oss den 14 september 2014? Kan vara kul med många olika beräkningar som sedan kan jämföras med facit.
2013-11-23, 04:09
Medlem
Flor-Idas avatar
26% av alliansens väljare kan tänka sig samarbete med SD:

http://www.expressen.se/nyheter/var-femte-valjare-kan-se-samarbete-med-sd/
2013-11-23, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
26% av alliansens väljare kan tänka sig samarbete med SD:

http://www.expressen.se/nyheter/var-femte-valjare-kan-se-samarbete-med-sd/
Väldigt lite, trodde det skulle vara mer. Alliansen har helt enkelt inte råd att ingå något som helst samarbete. Fast det behöver de ju inte heller, SD hotar ju inte kapitalets vinster.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in